Hoofdstuk 13

858 39 13
                                    

"Ginny het komt goed,vorig jaar zat je ook in het team je bent goed geloof me " zeg ik sussend, Ginny loopt al 5 minuten lang heen en weer door de leerlingen kamer met haar bezem in haar handen en ze is heel zenuwachtig voor de selectie training.
"Inderdaad het enige wat er kan beuren is dat je heel slecht geworden bent, of je valt van de zenuwen van je bezem voor de rest is alles veilig het komt goed " zegt Marcel lief.
Ik schop m tegen zijn been als ik Ginny haar gezicht zie verstijven en haar een piep geluidje van schik hoor maken.
"Marcel ik snap nu waarom je niet in Ravenklauw zit " sis ik boos in zijn oor.
Hij kijkt me even gekwetst aan maar gaat dan verder met zijn huiswerk waar hij mee bezig was.
Ginny zucht en kijkt me met grote ogen aan ik herken die blik uit duizenden.
"O nee mevrouwtje Wemel ik ga je niet weer helpen met een spreuk om je beter te laten vliegen, ik heb je al geholpen met je minder zenuwachtig maken bij die toets de laatste keer maar nu is het genoeg je moet gewoon in jezelf geloven " zeg ik op een toon die moeders altijd aanslaan als ze je verbieden om in de avond met jongens naar buiten te gaan.
Ze zucht.
"Zoiets had ik al verwacht " mompelt ze
"Goedzo! Dit is het eerste wat je in dezen tijd gezegd hebt " zeg ik blij.
" Melanie, ik ben echt bang dat ik het verpest " zegt Ginny.
"Gin, je hebt het altijd al goed gedaan waarom zou het nu opeens anders zijn ? " vraag ik terwijl ik opsta en haar een knuffel geef.
"Ik denk.. Ik denk gewoon dat ik .." Ginny zucht diep en gaat recht staan.
"Ik denk dat ik er gewoon voor moet gaan " zegt ze dapper.
Ik weet wat ze eigelijk voelt,ze voelt zich niet op haar gemak zonder Ron Harry of Hermelien en dat begrijp ik maar ze is zo'n goede Zwerkbal speler ze moet haar kans gewoon grijpen.
"Ik denk dat ik maar ga " zegt ze met haar laatste werp op de klok.
"Je kan het, en echt sorry dat ik niet mee kan mijn huiswerk is echt gewoon te veel "zeg ik schuldbewust.
"Geeft niet "Ginny lacht breed en loopt de deur uit.
Ik ga naast Marcel zitten en pak een stuk perkament,ik wil Eigelijk beginnen aan dat project van Professor Kist maar dan herinner ik me weer dat ik dat samen met Draco moet doen.
Ik zucht diep en begin dan maar aan mijn verslag van Sneep.

" MELANIE IK HEB HET IK HEB EEN PLEKJE IN HET TEAM " Ginny komt met volle vaart de leerlingenkamer in
rennen en valt met vaart in mijn armen.
We vallen samen op de bank en blijven daar een poosje samen lachen tot mensen ons raar beginnen aan te kijken en we besluiten om toch maar op te staan.
"Ik dacht gewoon aan hoe ik speelde de voorgaande jaren en daardoor heb ik gewoon 5 van de 6 ballen doel gemaakt " piept ze blij.
Ik knuffel Ginny voor de honderdste keer en klap blij in mijn handen.
"Ik ben zo blij voor je ! Ik wist gewoon dat je het kon " zeg ik oprecht.
Ginny valt met zucht weer op de bank.
"Jammer dat Ron Fred en George er niet zijn..die zouden vast trots zijn " zegt Ginny zachtjes.
"Weetje we schrijven gewoon een brief naar Het Nest en dan komen Fred en George het denk ik ook wel te weten en Ron.. ach ja aan hem vertellen we het wel als hij weer terug is " zeg ik terwijl ik wat perkament ink en een pen uit mijn tas pak.
Ginny lacht dankbaar en begint meteen te schrijven.

" Ik ben nog steeds heel blij voor je Ginny " zegt Loena als we even laten door de gangen slenteren.
Ginny glimlacht trots.
"Je hebt wel geluk hoor je mag met een echte Zuiverbloed samen werken aan dat stomme project dat heb je vast niet vaak meegemaakt " .
" Horen jullie ook schel gepiep hier ergens ? " vraag ik aan Loena en Ginny.
"Ja en het is heel irritant, ik krijg er bijna kots neigingen van " zegt Ginny.
"Jongens het is Patty Park ! " zegt Loena .
"O Dankje voor de informatie Leon " zeg ik terwijl ik mijn hand voor me mond moet drukken om niet in lachen uit te barsten.
Als we ons omdraaien staan daar inderdaad Patty Korzel Kwast en Draco.
" we komen jullie wel erg vaak tegen hè " zegt Korzel een beetje geïrriteerd.
" geloof me wij haten het net zo erg als jullie " zegt Ginny arrogant.
" En o ja Park " zeg ik nadrukkend op haar naam.
" ik heb wel vaker met Zuiverbloeden gewerkt zoals even denken.. O ja mijn vader en heel toevallig staat er ook een naast me " zeg ik kil.
" Ginny is een bloedveraader die heeft haar bloed vuil gemaakt aan Modderbloedjes en Halfbloeden " zegt Draco.
"Wemel is niks meer waard, o wacht dat is ze nooit geweest ze heeft niet eens geld om normaal brood te kopen dat niet beschimmeld is " zegt hij Kil.
"Por me " roep ik wijzend met mijn toverstok op Draco.
"Auww dom wicht ! " roept Draco met zijn handen op zijn pijnlijker heup drukkend.
"Wie aan mijn beste vriendin komt komt aan mij" zeg ik boos.
Ik draai mijn toverstok rond in mijn hand en steek m weer in mijn zak.
"Dit gaan we melden aan Sneep " roep Patty woedend en ze kijkt bezorgt naar Draco.
" Ahww meisje toch moet Sneep het voor je oplossen ? Kan je dat zelf niet ? Dat noemen we nu eens een grote meid " zeg ik alsof ik tegen een baby praat.
"Dezen winnen jullie maar de volgende keer word mijn wraak hard als staal " zegt Draco kil met zijn blik gevestigd op mij waardoor ik recht in zijn bloed mooie grijze ogen kijk.
Ik huiver maar draai me snel om en maak aanstelling om weg te lopen.

Badass Draco 😏😏

Anders dan je denkt. (Voltooit)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu