"En toen noemde hij je een Gare Griffoendor? " vraagt Loena verontwaardigt.
"Ja" zeg ik verontwaardigt terug.
"Waar praten jullie over?" Vraagt Ginny die achter ons zit en een beetje geïrriteerd kijkt omdat ik niet naast haar ben gaan zitten.
"Over de les mag ik hopen dames? " vaagt Sneep kil.
Ik had niet door dat hij langs ons liep.
"Ja Professor Sneep " zegt Ginny met een grote glimlach en ze kijkt hem in zijn ogen, een grote fout.
"Je-liegt-" zeg Sneep langzaam.
Ginny fronst haar wenkbrauwen.
"Ik lieg niet Professor " zegt Ginny.
"Je liegt, alweer " zegt Sneep nu wat bozer.
"Professor u heeft het mis we waren echt aan het praten over.." Zegt Ginny snel maar Sneep onderbreekt haar.
"Je liegt Juffrouw Wemel dat kan ik zien " zegt Sneep terwijl hij naar zijn tafel beent.
"Professor ik snap niet.." Zegt Ginny verbaast.
"Ginny " sis ik boos, een eigenschap van haar is om door te drammen tot ze haar zin heeft niet de beste die ze heeft.
" 50 punten aftrek van Griffoendor voor tegenspreken "zegt Sneep die zijn vingertoppen op elkaar drukt.
"Professor Sneep is dit niet een beetje.." Zegt Ginny die op staat van haar plaats.
"Juffrouw Wemel kom naar voren nu " schreeuwt Sneep.
Ginny loopt geschrokken naar voren.
"Een vrijwilliger " vraagt Sneep en hij laat zijn blik door de klas glijden.
Niemand steekt zijn hand op.
"Juffrouw Omloop misschien " ik kijk naar beneden en schud mijn hoofd.
"Juffrouw Prince " zegt Sneep die zijn blik laat rusten op een meisje met zwart haar en Groenen ogen.
Ze zit Ravenklauw en kijkt verbaast op als ze haar naam hoort.
Ze schud hevig haar hoofd.
"Mietjes allemaal mietjes " zucht Sneep.
Hij kijkt vol minachting naar Ginny.
"Vanavond half 5 op mijn kantoor Juffrouw Wemel " Zegt Sneep die plaats neemt aan zijn tafel.
Snel loopt Ginny naar haar plaats en gaat zitten.
"Wat kijken jullie nog ga aan je werk " sist Sneep boos.
"Konden jullie niet helpen " vraagt Ginny geschrokken.
"Sorry Ginny, maar we konden niks doen " zegt Loena zacht.
Ik hoor Ginny slikken.
"Jullie konden toch je hand op steken? Dan deed iemand het tenminste nog met liefde Sneep gaat vanavond los geloof me " piept Ginny bang.
"Ik ga dus echt niet mijn beste vriendin martelen " zeg ik geschrokken.
"Had ik liever wel gehad " zegt Ginny.
Ik zucht.
Ik kan er echt niet tegen als ze zo doet.
"Maar wat zei Draco nog meer " vraagt Loena nieuwsgierig.
"Zeg nu eens waar jullie over praten " vraagt Ginny chagrijnig.
Ik kijk Loena hoopvol aan.
Maar ze schud haar hoofd.
"Waarom mag ik niks tegen Ginny zeggen " vraag ik zachtjes met een zucht.
"Iets tussen jou en Draco weetje nog " zegt Loena terug.
"Ik kan niks zeggen " zeg ik en ik kijk Ginny voorzichtig aan.
"Sinds wanneer vertel je me niks meer " zegt Ginny geïrriteerd.
"Ik heb je wel helpen liegen hoor en daardoor word ik straks gemarteld" roept Ginny maar niet zo hard dat Sneep het hoort.
"Je had ook kunnen liegen en daarna niet zo onbeschoft zijn " zeg ik terug.
"Ja nu is het zeker mijn schuld " Ginny rolt met haar ogen.
"Ja dat is het inderdaad ja Wemel " roep ik boos.
"Sinds wanneer noem je mij Wemel " vraagt Ginny en ik zie tranen in haar ogen op komen.
"Dat die je alleen als je boos bent.."
Zegt ze zacht.
"Nou toevallig ben ik ook boos " zeg ik.
"Nou dan ga ik wel ergens anders zitten " zegt Ginny en ze kijkt me boos aan.
"Prima " ik draai me om en probeer me weer te concentreren op mijn werk.
Als ik om kijk zie ik dat Ginny inderdaad aan de anderen kant van het lokaal zit.Even later zitten ik en Loena mierikwortels fijn te hakken bij Toverdranken samen met Zwadderich.
Ginny zit aan de anderen kant van de tafel maar negeert me en vraagt alleen dingen aan Loena.
Aan de anderen kant van het lokaal zit Draco.
Soms zie ik vanuit mijn oog hoek dat hij naar me kijkt maar dat probeer ik te negeren.
Op de momenten dat ik opkijk en onze blikken elkaar kruizen lijkt het alsof ik ga ontploffen.
Of hoe Loena dat zo mooi zou zeggen
" alsof er 100 knarkloppertjes in je buik rond vliegen "
Ik weet niet wat het was maar het voelde geweldig.
Ik betrapte mezelf er ook op dat ik soms bloosden.
Als ik aan Draco dacht werd ik gewoon gelukkig en ik werd er gek van.
"Waarom is jou drank geel en niet groen Juffrouw Omloop " vraagt Professor Sanik de nieuwe Toverdranken docent.
"Te veel Slinksap denk ik Professor " ik voel dat ik bloos.
"Of..je hebt niet goed opgelet en was afgeleid" hij roert zorgvuldig door mijn drank.
"Ik heb wel opgelet Professor gewoon te veel Slinksap " zeg ik.
"Ja.. Dat zou het kunnen zijn " hij klapt in zijn handen en lacht tevreden.
"De rest goed gedaan jullie mogen gaan " zegt Professor Sanik.
Ik pak mijn ketel en begin als een bezeten schoon te maken waardoor het ook niet zo gek is dat ik als eerste het lokaal uit loop.
Ik loop richting de grote zaal en al snel hoor ik iemand me roepen.
"Melanie wacht even! "
"Waarom ben je zo snel weg? "
"De lunch begint pas over 5 minuten "
"Melanie stop met lopen! "Ik..heb..zin..in..cola...
JE LEEST
Anders dan je denkt. (Voltooit)
FanfictionMelanie Omloop zit in haar zesde jaar van Hogwarts. Haar leven is niet zo bijzonder, ze is beste vrienden met Ginny Weasley en haar cijfers zijn prima. Maar op een dag drijgt alles te veranderen.. Ze ontmoet Draco Malfoy, ze heeft al wat over hem ge...