De volgende ochtend ben ik gedoucht ik heb me aangekleed ( Een zwarte skinny jeans met gaten en een witte blouse) en al gegeten.
Ik heb mijn haar in een hoge staart gedaan en sta nu op de punt om naar Rosa te gaan.
"Ik ga! " roep ik naar de woonkamer.
Ik doe de deur open en stap op de stenen stoep voor ons huis.
Ik loop naar het huis van Rosa die is toch maar 10 minuten lopen terwijl ik mijn plan nog eens na trek.
Ik ga naar Rosa we praten wat bij over onze scholen.
Daarna zeg ik dat ik voor een opdracht meer te weten moet komen over mij ouders maar ik daar niet op de computer mag en ze zelf niks willen zeggen, dan ga ik op de computer bij Rosa en zoek mijn ouders op.
Strak plan lijkt mij.
Zou Draco al dingen over zijn ouders weten?
Vast wel, heel veel geheimen hebben hun vast niet.
Waar zouden ze eigenlijk wonen?
Mmm, misschien wel ook in London?
Of net zoals Ginny met buiten een dorp?
Ik grinnik, Draco in een dorp? No way.
Vast een Vila ofzo.Ik sta voor een rijtjes huis.
Ik adem diep in en bel dan aan.
Het duurt enkele seconde tot er open word gedaan.
De deur word open getrokken en daar staat een meisje met rood met blonde dip aan de onder kant en sproeten.
"MELANIE" gilt ze.
"ROSA" roep ik terug ik loop naar haar toe en omhels haar.
"Kom binnen " zegt ze lief.
"Wil je wat drinken " Rosa wacht niet op antwoord en schenkt een glas cola in.
"Dankje" ik neem het glas aan en neem er een nipje van.
"Zullen we naar boven gaan" Rosa pakt zelf ook een glas en drinkt het in 1 keer leeg.
"Sure" ik knik en we lopen de trap op."En" vraagt Rosa nieuwsgierig
Ik plof naast haar op haar bed en kijk haar niet begrijpend aan.
"En wat?" Vraag ik.
Rosa rolt met haar ogen.
"Zijn er nog leuke jongens op je nieuwe school natuurlijk " zegt ze hieper.
Ik verslik me in mijn cola en kijk haar verbaast aan.
"Nou..ik.." Stotter ik.
"Melanie kom op! Ik ken die mensen op je school toch niet " Rosa gaat in kleermaker zit zitten en kijkt me met grote ogen aan.
"Nou, niet heel veel leuke jongens nu na wel leuke jongens maar niet..leuk leuk snap je?" Zeg ik een beetje verlegen.
"Melanie, zijn er knappe jongens op je school ja of nee" zegt Rosa serieus.
Ik denk aan Harry,Ron,Simon,Marcel allemaal wel aardig maar knap?
Plots zie ik het gezicht van Draco voor me, zijn lieve maar toch serieuze Grijze ogen, zijn charmante glimlach, zijn wit blonde haar dat zonder dat hij er iets mee doet perfect zit.
"Ja dus" lacht Rosa.
"Hoe bedoel je " stotter ik.
"Je was aan het glimlachen " zegt Rosa.
Ik kijk naar mijn handen.
"Nou er is wel iemand" zeg ik verlegen.
"Vertel vertel heb je een vriendje " gilt Rosa.
"Roos nee " lach ik.
"We zijn gewoon.. Naja ik weet niet of ik het vrienden kan noemen maar we zien elkaar denk ik meer als vijanden " zeg ik een beetje beteuterd.
Rosa trekt een vies gezicht.
"Vind je je vijand knap " ze kijkt me aan alsof ik net gezegd heb dat ik verliefd op haar ben.
"Hij is ook knap.." Mompel ik.
"Tel me" zucht Rosa.
"Licht blond haar, Grijze ogen loer glimlach.." Ik kijk dromerig voor me uit.
"Klinkt een beetje als Brendon " zegt Rosa.
Ik kijk haar verbaast aan.
Brendon? Die jongen uit deze buurt?
"Nee Draco is vergeleken met hem een engel " ik schud mijn hoofd.
Had ik dat echt gezegd.
"Maar niet dat ik verliefd ben hij is gewoon knap" zeg ik vlug.
Ik heb dan misschien wel ruzie met Ginny maar mijn belofte ben ik IET vergeten ' word geen vrienden met een dooddoener '.
"O ja over dezen jongen gesproken we moeten samen een project maken, over de geschiedenis van onze ouders alleen zoals je weet mag ik thuis niet op de computer en mijn ouders willen zelf niks over hun verleden zeggen zou ik hier op de computer mogen " vraag ik.
"De computer is kapot maar hier ik heb wel een laptop" Rosa duikt onder haar bed en haalt daar een laptop onder vandaag.
"Dankje " glimlach ik.Alexandra Van meer & Victor Omloop.
Dat is wat ik intik op Google.
Ik klik een paar sites aan maar vind niks.
Ik zucht.
"Niks?" Vraagt Rosa
"Noppes niks nada " ik klep de laptop dicht en geef hem terug.
"Maar wel bedankt voor het lenen " ik glimlach.
"Daar zijn we vriendinnen voor"
We praten nog wat over school maar erg blij werd ik niet.
Ik had niks gevonden over mijn ouders.Na 2 uur kletsen was het tijd om naar huis te gaan.
Ik loop door de kille straat.
Zou Draco boos worden?
Nee Melanie niet zo stom denken spreek ik mezelf toe.
Waarom willen me ouders toch niks zeggen over hun geschiedenis.
Is het dan zo erg om daar over te praten?
Hadden ze misschien een geheim?
Zou het met Lucius te maken hebben?
Met mij? Of Draco?
Of droeg die boom een groot geheim met zich?
"Niet te veel over na denken je verzint wel iets " fluister ik in mezelf.Ik en me ouder zitten aan tafel.
We eten onze Lasagne zwijgend op.
Ik kijk naar buiten en zie kleine vlokjes sneeuw vallen.
Het word echt winter..
Jammer dat wij met kerst nooit zoveel doen mijn ouder eten kerst en ik word er gek van.
Ik ben wel eens op Zweinstein gebleven en dat waren echt de leukste tijden uit mijn leven.
"Ik ga maar boven" ik stap mijn stoel af en loop de trap op.
Onderweg loop ik langs een kamer waar ik nooit mag komen..
Als kind van 10 was ik er een keer ingegaan en toen kreeg ik 3 weken lang straf.
Wat zou er achter zitten? Misschien wel een monster?
Ik grinnik.
Mijn fantasie is echt te groot.
Zou ik er in gaan?
Mijn ouders waren nog lang niet klaar met eten dus..
Ik leg mijn hand op de deur klinkt en druk die naar beneden..Grapje in het volgende hoofdstuk komt de ontdekking 😂
JE LEEST
Anders dan je denkt. (Voltooit)
FanficMelanie Omloop zit in haar zesde jaar van Hogwarts. Haar leven is niet zo bijzonder, ze is beste vrienden met Ginny Weasley en haar cijfers zijn prima. Maar op een dag drijgt alles te veranderen.. Ze ontmoet Draco Malfoy, ze heeft al wat over hem ge...