Hoofdstuk 14

809 37 12
                                    

Ik hoor een roestend geknars als ik de kraan van de douche open draai.
Ik stel het water in, het is Eigelijk net iets te warm voor m'n huid maar dat maakt me niks uit.
Ik kleed me uit en stap de douche in,meteen voel ik te warmen stralen water op mijn hoofd en rug kletsen.
Mijn lange haar blijft aan mijn rug plakken en na een tijdje ga ik op de grond zitten terwijl het water op mijn hoofd ketst.
Zo blijf ik een tijdje zitten tot er op de deur gebonkt word.
"Melanie je zit al 20 minuten in de douche wanneer ben je klaar " hoor ik Celeste uit het 5e jaar roepen.
Ik sta met een zucht om.
"Geef me 10 munten " gil ik terug.
Snel was ik mijn haren mijn lijf en stap voor de spiegel in de bad kamer.
Ik die een kort grijs jogging broekje aan met een basic zwart hempie mijn haar maak ik handdoek droog en draai het in een knot op mijn hoofd ik doe dikke sokken aan en loop de badkamer uit.
Meteen komen er 3 meisjes aan rennen.
"Mag ik nu " vragen ze in koor.
"Sorry Celeste was het eerst " mompel ik.

" Ik had vanmiddag mijn eerste afspraak met Korzel " zegt Ginny als we in de grote rode stoelen bij de openhaard zitten.
"Had jij een afspraakje met Korzel " zegt Vera uit het zelfde jaar als ons vol ongeloof.
Ik barst in lachen uit.
" Oelalal Ginny en Korzel klinkt goed meid " ik pink een traan weg en lach nog na van die domme reactie van Vera.
"Nee ! Ilggg nee gatver, het moest voor zo'n project voor Professor Kist " zegt Ginny geïrriteerd.
Ginny kijkt me boos aan, ze weet dat ik haar niet uitlach maar alsnog vind ze het nooit fijn als ik zo doe.
"Wacht maar, als jij straks met Draco samen werkt ben ik de gene die lacht, en misschien ga ik wel fluiten als ik jullie samen zie " zegt Ginny met een boosaardige maar niet gemeende glimlach.
Mijn lach verdwijnt en ik slik hoorbaar.
" Ik zie het al voor me jij en Draco naast elkaar jullie kijken elkaar aan.. Jullie komen langzaam dichterbij..een romantisch muziekje op de achtergond...roze blaasjes vallen uit de lucht.. En dan kom ik op de achtergond en verpest ik jullie momentje " lacht Ginny.
" ha ha ha, ik ga stuk " zeg ik sarcastisch.
" Maar serieus, jij en Draco is Eigelijk zo slecht nog niet, de zelfde ogen de zelfde lach wie had dit ooit verwacht een halfbloed en zuiverbloed bij elkaar ik zeg ZOENEN MAAR " Roept Marcel die zich ook bij het gesprek voegt.
Bijna iedereen uit de leerlingenkamer had het gehoord en lag nu dubbel van het lachen.
Ik voel mijn wangen gloeien en gooi een kussen naar Marcel zijn hoofd.
"Nou jongens ik zal Draco vol op zijn bakkes nemen als ik hem zie hebben jullie ook iets om te lachen " roep ik voor de grap door de kamer.
Als snel komt KatjaBell aan lopen.
"10 galjoenen als je dat doet " zegt ze serieus.
Iedereen is meteen stil en kijkt ons aan.
Even overweeg ik om ' ja ' te zeggen puur om te laten zien dat ik geen pussy ben maar als ik Ginny haar blik zie schud ik vlug mijn hoofd.
"Harry zoenen? Misschien "
" Malfidus zoenen ? Voor geen 1000 galjoenen "
Meteen ontstaat er een vulkaan van ' Ahww ' geroep.
Ook Katja slaat een gejammer uit.
"Eey, Katja als je zo graag wilt doe het zelf dan " zeg ik wanneer het weer stil is.
Katja word rood maar staart me uitdagend aan.
"Voor hoeveel " vraagt ze sluw.
Iedereen houd zijn adem in.

Als ik morgen dood ben..
IK HOU VAN JULLIE💗
Misschien was het geen goed idee om gister een Thriller film te kijken van 16 plus als je nog geen 16 bent..
Ik slaap alleen in een donkeren kamer..Duss...
O ja, dat meisje die jullie kunnen zien aan het begin is Melanie.
Zo zie ik haar in ieder geval voor me als ik schrijf en natuurlijk mogen jullie je eigen persoon in jullie hoofd hebben maar als ik haar voor me zie zie ik haar 🤗💖

Anders dan je denkt. (Voltooit)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu