"Woi!! Budak nerd !"
Lelaki yang digelar sebagai budak nerd tu berhenti apabila seseorang memanggilnya. Dia tahu lelaki itu memanggilnya sebab majoriti orang di Kampus memanggilnya budak nerd kerana dia mempunyai ciri-ciri seorang budak nerd.
"Woi!! Kau dengar tak budak nerd ,kau ni pekak ke apa?" ujar salah seorang daripada lima orang yg berada di situ .Mungkin ketua dia kot,Dia salah seorang hot guy yang diminati oleh para gadis di Kampus. Harapkan muka je handsome tapi perangai hampeh !
"Ya saya, saya dengar kata-kata awk dan saya tidak pekak wahai encik yang berbaju kuning" terkeluar ayat skema dari mulut si budak nerd.Lelaki yang berjaket kuning berasa marah kerana budak nerd itu sudah pandai membalas kata-katanya.
"Ewah ewah ,suka hati kau je panggil aku macam tu,kau tahu tak aku ada nama hah!! Kalau tak tahu meh aku bagitahu kau nama aku Tengku Zafrul bin Dato' Tengku Zafrel." lelaki itu menyebut namanya dengan perlahan dan menekan suaranya pada perkataan 'Tengku' dan ' Dato'. Puas hati lelaki dihadapannya diam menikus.
"Kau tu panggil aku budak nerd tu tak apa pula,aku pun ada nama lah bodoh!" kata budak nerd geram lalu membetulkan cermin matanya.
"Sejak bila kau pandai melawan aku ni,siapa yang ajar kau hah!" tengking lelaki berbaju kuning itu .
"Aku rasa kau tak ada nama,hahaha..." kata Zafrul lagi dengan penuh sindiran.Kawan-kawan Zafrul yang lain turut ketawa sama.Dia nak menghina lagi si budak nerd tu tapi ada satu suara yang lembut menghalang niatnya untuk meneruskan.
" Zafrul! " laung aku.
"Eh, hai sayang, lama I tak jumpa you." Kata Zafrul dgn suara penuh kelembutan bak lembut sutera. Budak nerd itu hanya mencebik dalam diam, dia hanya menunduk dari tadi.
"Apa sayang-sayang, gelilah aku Aku ada nama lah,nama aku Aleesya bukan sayang!" jawab aku sambil berdengus kasar. Eh apa dia ingat aku ni sayang dia,sudahlah playboy , semua perempuan nak dipanggilnya sayang.
"Awk tak apa-apa ke?" tanya aku kpd lelaki yg di tengking oleh Zafrul. Aku berasa kasihan kpd lelaki itu kerana ditengking oleh Zafrul. Aku yg dari tadi menonton mereka, terus menerpa ke arah Zafrul. Lelaki yg ditengking hanya menggelengkan kepalanya.
"Eh Zafrul kau ni tak ada hati perut ke hah!Tengking-tengking orang, tak puas ke membuli orang, menghina orang,ingat kau sempurna sangat ke?!" aku merenung mata Zafrul tajam. Ingat aku tak tahu perangai dia yg tak semengah tu,orang lain bolehlah tipu,tapi jangan Tengku Sara Aleesya, walaupun Zafrul tu sepupu aku,aku tak teragak-agak untuk memarahi lelaki belagak itu.
Zafrul hanya mencebik dan mencerlung matanya ke atas. Dia lebih pilih si budak nerd ni drpd aku yang kacak ni? Mungkin penglihatan Aleesya tak seberapa kot. Dia dari dulu lagi sukakan Aleesya tapi asal dia nak confess setiap itu jugak ditolak. Tapi tak mengapa ada lagi perempuan yg lebih cantik nak kan aku lah.kata Zafrul dalam hati.
" Jom kita ke bangku sana,jangan dilayan sangat si Zafrul tu?" Zafrul yg dari tadi memerhati wajah aku terus tersedar.
Zafrul hanya memerhati aku dan budak nerd itu sehingga hilang dari pandangannya.
YOU ARE READING
Suamiku Mr.Nerd
RandomAsyraf Akmal-seorang lelaki nerd dan juga seorang pelajar di UNITAR. Hanya berlakon menjadi nerd kerana ingin mencari cinta sejati .Mempunya perasaan terhadap Aleesya Tengku Sara Aleesya-sorang yg baik dan juga sorang pelajar di UNITAR. Berkawan dgn...