Bab 9

1.8K 104 3
                                    



"Angah oh Angah!" laung Tengku Ariana.


"Ya,ada apa ibu?" aku yg sedang menonton televisyen mengalihkan pandangan aku ke arah ibu.



"Masuk bilik bacaan kejap, ibu ada benda nak cakap dgn Angah." kata ibu,Tengku Ariana terus masuk ke dalam bilik bacaan.


   'Ibu nak cakap apa erk?pasal pinangan tu ke?' kata aku dalam hati.

"Angah, kamu buat apa lagi kat depan tv tu,cepat lah masuk.". Laung ibu.Aku terus masuk ke dalam bilik bacaan.


" Ibu nak cakap apa?" tnya aku sebaik sahaja masuk ke dalam bilik bacaan.


"Duduk dulu" kata ibu. Aku duduk dihadapan ibu.


"Angah,macam mana dengan pinangan itu? Angah terima tak?" tanya ibu.


     'kan aku dah cakap mesti ibu tanya pasal pinangan tu,arrggghh,ak nk jawab apa ni' kata aku dalam hati.

      Sebenarnya aku banyak berfikir tentang perasaan aku terhadap Akmal, aku sudah lama sukakan Akmal. Aku sudah buat solat istikharah dan semalam aku sudah dapat jawapan. Haruskah aku menerima pinangan itu? Huh!,demi ibu dgn walid aku akn terima pinangan itu walaupun aku sudah jatuh hati dgn Akmal, aku kena juga ketepikan perasaan aku terhadapnya,aku tk mahu ibu dgn walid kecewa dgn aku. Aku redha andai inilah yg terbaik untuk aku kerana perancangan Allah adalah lebih baik daripada perancangan manusia.



"Angah" panggil ibu.


"Ya...ya" lamunan aku berterbangan entah ke mana apabila mendengar ibu memanggil aku.

"Kamu terima tak?" tanya ibu lagi.


"Ibu..." aku menarik nafas sebelum memberi jawapan. Okey.,Bismillahirrahmanirrahim


"Angah terima dengan hati yang terbuka." aku harus korbankan cinta aku terhadap Akmal untuk membahagiakan semua orang walaupun Perik bagi aku.



"Alhamdulillah! Terima kasih ya Angah, tak sabar ibu nak bagitahu kawan ibu, ibu nak telefon dia kejap" ucap Tengku Ariana dgn muka yg gembira dan terus menelefon kawannya .







Sorry kalau x best.🙏🙏
# jangan lupa vote dan komen.
#vote dan komen memang diperlukan😫

Suamiku Mr.NerdWhere stories live. Discover now