Aku dan aunty Azizah masuk ke dalam butik.Boleh tahan besar la jugak butik ni.Baju-baju pengantin pun aku tengok cantik-cantik belaka.Tapi kan pelik jgk aku,ank aunty Azizah mna? Tak kan tak nk ukur saiz baju...pelik-pelik.
"Aleesya pilih je yg Aleesya suka aunty tak kesah" kata aunty Azizah smbil tersenyum.
"Aunty" panggil aku
"Ya," jwb aunty Azizah
"Mana ank aunty? Takkan Aleesya nak pilih yg leesya suka je,kenalah tanya tunang leesya tu" kata aku.Aku bkn nk sngt jumpa tunang aku tu...ala saja je tanya.
"Oh,ank aunty tak datang, dia busy.Dia ikut je yg leesya pilih,dia cakap tak kesah pun." balas aunty Azizah.
"Ooo..."
Aku mula memilih baju pengantin, banyak jgk la yg cantik.Aku pun tak tau nak pilih yg mana, semuanya cantik bagi aku.Tapi last² aku pilih yg Simple Simple je,tak nak lah yg ada manik banyak-banyak tu.Buat rimas ja.
"Aleesya? Kamu pilih yg mana?" tanya aunty Azizah.
"Yg ni je lah" kata aku sambil menunjuk ke arah baju yg berwarna ungu .
"Oh,lagi tak kan tu ja,pilih lah satu lagi ke dua lagi ke?" kata aunty Azizah lagi.
"Tak pe,cukup lah satu.Lagipun pakai sekali seumur hidup,buat apa nk banyak-banyak." kata aku.
"Alah,tak pe.Leesya pilih satu lagi ya" ucap aunty Azizah. Aku terpaksa akur,jadi aku pilih lah jgk .
Selesai membeli baju pengantin. Aunty Azizah terus ajak aku lunch, maklumlah dah pukul 12:30 .Selesai makan aunty terus hantar aku pulang lagi pun dah nak Asar.
"Thanks aunty" ucapku setelah tiba di halaman rumah.
"Welcome,dear.Okey lah aunty pergi dulu"
"Okey bye," aku bersalaman dgn aunty lalu masuk dlam rumah."Pergi mana Angah?" tanya adik ku yg sedang menonton televisyen.
"Pergi beli baju pengantin." kata aku.
"Aikk,adik tak ikut ibu keluar ke? Bkn ke tadi ibu ckp dia nak kelua" tanya aku.
"Tak,ibu tak kasi,ibu ckp nk pi jumpa kwn lama dia" balas sara adriana.
"Happy Angah. Maklumlah dah nk kahwin" sakat adik ku.
"Nampak happy ke?" saja tanya.
"Ada la sikit,tapi tak patut la org lain bkn main tak sbr lagi nak kahwin, Angah ni ada la sikit,tapi tak macam org nk kahwin" kata sara smbil tersenyum.
"Mmmm...malas Angah nk layan adik, Angah naik dulu" saja nak mengelak,lagipun aku bkn happy pun dpt kahwin,kahwin paksa pula tu..
#sorry kalau tak best,tak da idea
#vote & komen sngt di alu-alukan.
YOU ARE READING
Suamiku Mr.Nerd
RandomAsyraf Akmal-seorang lelaki nerd dan juga seorang pelajar di UNITAR. Hanya berlakon menjadi nerd kerana ingin mencari cinta sejati .Mempunya perasaan terhadap Aleesya Tengku Sara Aleesya-sorang yg baik dan juga sorang pelajar di UNITAR. Berkawan dgn...