Bab 11

1.9K 90 5
                                    

"Akmal oh Akmal." panggil datin Azizah.

" Ya umi .Akmal ada kat ruang tamu ni" sahut Akmal yg sedang menonton televisyen.

"Ada apa umi panggil Akmal?" tanya Akmal setelah datin Azizah sampai di hadapannya.

" Umi nak tanya ni?" kata Datin Azizah.

" Tanya apa umi?"

" Kamu dah ada teman wanita?" tanya Datin Azizah.

"Siapa la nak kat Akmal ni. Lah Akmal nerd." kata Akmal lalu menundukkan kepalanya. Kenapa tiba-tiba aje umi tanya? Jangan-jangan umi.....

"Oh bagus lah tpi apa yang nerd nya? Hah!! Sejak bila kamu berubah macam ni? Tapi tak mengapa umi suka.Sebenarnya umi dah Pinangkan kamu dengan anak kawan umi." kata datin Azizah.' Hah kan dah kata mesti cakap pasal kahwin' kata akmal dalam hati.Datin Azizah berasa lega kerana anak terunanya tidak mempunyai teman wanita .Datin Azizah memang berkenan dengan anak sahabatnya tu,manis orangnya, sopan santun,lemah lembut,cantik pulak tu,yelah semua ada ciri-ciri isteri idaman lelaki.

"Umi kenapa tak bincang benda ni dengan Akmal dulu?Akmal nak cari sendiri calon isteri,Akmal tak suka perempuan yg nak kan harta Akmal tapi akmal nak perempuan yang terima Akmal seadanya.Lagi pun Akmal ada minat kat seseorang gadis ni." kata akmal yang hanya terluah dalam hatinya .

" Akmal tolong lah terima permintaan umi erk! Lagi pun perempuan tu tak tahu kita ni orang yg terhormat.Gambar Akmal pun umi tak bagi kecuali ibunya.Umi berkenan sangat dengan dia,boleh lah ya?" kata datin Azizah agar anaknya menerima permintaan nya.

"Umi bagi Akmal masa dulu ya, akmal tak dapat nak jawab sekarang." kata akmal meminta waktu untuk berfikir.Lagi pun Akmal tak nak kecewakan umi tapi patutkah aku berkorban demi cinta aku?.

" Okey umi bagi Akmal 3 hari" kata datin Azizah yg berasa lega. Tapi dia berharap agar anaknya terima.

" Okeylah...umi pergi dapur dulu" kata datin Azizah.

'Perlukah aku terima ?' kata akmal dalam hati .



Sorry kalau bab ni x best.
Miahae..🙏🙏🙏
# jangan lupa vote & komen

Suamiku Mr.NerdWhere stories live. Discover now