Bab 25

2.7K 79 2
                                    

    " Sayang jom" ajak Akmal yang sedang berdiri di depan aku sambil mendukung Adrian. Aku pula mendukung Shira.

     " okey " jawab aku sepatah lalu mengekori Akmal.

============================

      Hari ni aku balik ke rumah ibu dan walid iaitu ibubapa aku.Ni mesti adik aku gembira kalau si Shira ni sampai jap lagi. Biasa lah adik aku ni nak anak buah perempuan, tu yang dia ambil gambar Shira ja..kesian betul dkt Adrian. Hahaha. Tapi alhamdulillah Allah bagi aku anak kembar .Aku bersyukur sangat. Macam mana lah aku nak besarkan dua-dua anak aku dalam masa yang sama. Insyaallah boleh- kata aku kepada aku sendiri.

      " sayang dah sampai ni " ujar Akmal. Aku terus tersedar dari lamunan aku.Hiss macam mana pulak aku tak Perasan dah sampai ya.Ni lah kau leesya siapa suruh mengelamun lagi, kata aku sendiri.

      " oh dah sampai " itu saja yang terkeluar daripada mulut aku ni. Akmal masih di sebelah aku.

      " tu lah siapa suruh termenung. termenungkan apa tadi?" tanya Akmal.

      " tak ada apa-apa lah pasal anak-anak kita je" kata aku.

 

      " ouh jom lah masuk " ajak Akmal. Aku Hanya menurut.

     " Assalamualaikum " Akmal memberi salam.

     " waalaikumussalam " jawab seseorang dari dalam lalu membuka pintu.

     " oh Angah... Rindunya kat anak buah mak su ni" kata adik aku yang teruja. Kan aku dah cakap. Adik aku terus mendukung Shira.Aku dgn Akmal melihat perangai adik aku hanya menggeleng kan kepala.

      " oit,Angah tunggu kat sini dah berapa jam dah ni tak nak bagi masuk ke. Mentang-mentang dapat jumpa dgn ank buah kesayangan dua tu dah tk ingat kat Angah ya." kata aku.

     " ehh...lupa pula. Masuk la Angah Abg mal. " ajak adik ku sambil tersengih . Aku dan akmal masuk dan duduk di sofa. Kini Akmal memberikan adrian kpd ku katanya nak pergi ambil beg kat kereta. Shira pula adik aku dukung.

      " Ibu oh ibu!!!" laung adik aku.

      " ya ibu ada kat dapur ni yang kamu panggil ibu sampai melaung ni kenapa " kata ibu dari dapur. Mungkin ibu lupa yang aku keluar hospital hari ni. Biasa lah ibu cepat lupa... Hahaha.

     " Ni Angah dah sampai ni" kata adik aku . Ibu terus keluar dari dapur bila bunyi nama aku disebut. Hahaha.

     " Maaflah ibu lupa yang kamu keluar hospital hari ni" kata ibu lalu aku menyalami tangan ibu.

      " tak pe " kata aku pendek.

      " ni mana suami kamu?" tanya ibu.Yelah keluar dari dapur je tengok aku sorang je ada si Akmal pula tak ade..

     " Abang mal pergi ambik Beg kat kereta " kata aku lalu mengusap lembut pipi Adrian.

     " ouh,ni hah kamu ni kenapa asyik duk dukung Shira ja? Kesian Adrian dia pun nak mak su dia dukung dia " kata ibu kpd adik

     " hehehe.... Adik kan nak anak buah perempuan tu yang main dengan Shira je" kata adik aku lalu tersengih.Ibu hanya menggeleng kan kepala.

  
     " Haiss kamu ni kalau Adrian dah besar ni mesti dia cemburu dgn Shira nasib baik lah kecik lagi " kata ibu lagi.Adik aku hanya tersenyum.

  
     
        " Ibu " panggil Akmal lalu bersalam dgn ibu.Akmal terus duduk di sebelah aku

       "  Ibu mana walid ?? Tak balik lagi ke?" tanya Akmal..

     " walid tak balik lagi kejap lagi balik la tu " kata ibu.

    " kamu cuti berapa hari ni Akmal? " tanya ibu.

     " Seminggu je. Banyak kerja kat ofis." kata Akmal tersenyum.

    " oh,kamu pergi la naik dulu. Kesian pula ibu tengok Shira dgn Adrian tu" Kata ibu. Aku hanya mengangguk kepala begitu juga dgn Akmal.

     " Ibu nk ke dapur dulu" ibu terus berlalu ke dapur.

     " Adik Angah dah nak naik ni bawak Shira naik ya" kata aku.Adik aku hanya mengangguk.








# harap Korang happy dgn cerita ni🙌🙌.Sorry kalau tak best.


    





   

    


 

     

Suamiku Mr.NerdWhere stories live. Discover now