Bab 15

1.8K 90 5
                                    

"Akmal" panggil Datin Azizah

"Ya umi,ada apa?" tanya akmal kepada uminya.

"Sini kejap,umi nak tanya kamu ni" kata datin Azizah.Akmal terus menuju ke Arah umi .

"Nak tanya apa umi?" tanya Akmal.

"Ye pun duduk la dulu,cepat-cepat ni nak ke mana?" kata datin Azizah


"Nak jumpa kawan Akmal kejap" kata Akmal lalu duduk.

"Umi nak tanya apa umi?" tanya Akmal sekali lagi


"Umi nak tanya ni kamu setuju tak ?" tanya Datin Azizah .

"Setuju apa umi?" tanya Akmal kurang pasti.

"Takkan tak ingat,pasal umi Pinangkan kamu dgn anak kawan umi tu" jawab datin Azizah.

"Oh,yg tu eah"

"Kamu setuju tak?" tanya Datin Azizah sekali lagi.


" Setuju " jawab akmal pantas.Walaupun Perik untuk menyebut perkataan 'setuju' aku tetap kena sebut.Aku kena korbankan cinta aku kat Aleesya demi papa dgn umi. Aku tak nak umi dgn papa kecewa.
Tapi sebelum aku kahwin dengan tunang aku tu aku kena luahkan perasaan aku terhadap Aleesya.


" Alhamdulillah, umi bersyukur sangat kamu terima " kata datin Azizah gembira.

" Majlis kamu akan berlangsung hujung tahun ni" kata Datin Azizah lagi.


"Hah!" Terkejut Akmal

"Cepatnya, tunang Akmal pun Akmal tak kenal" kata Akmal .

" Ala kan ada lagi beberapa bulan,Akmal ada masa la nak kenal-kenal dgn tunang kamu tu" kata Datin Azizah.

"Mmm...nak kenal macam mana,rumah dia pun Akmal tak tahu,nombor telefon dia pun Akmal tak ada" kata Akmal.

"Nanti umi bagi lah" kata uminya .

"Mmm...Kata nak pergi jumpa kawan,ni tak pergi lagi ni, umi dah habis ckp boleh lah akmal pergi jumpa kawan Akmal tu." ucap datin Azizah.


"Halau Akmal ke umi? " tanya Akmal.

" Mana ada halau,umi tanya je.Nanti lambat pula kamu jumpa kawan kamu." kata datin Azizah.

"Ye lah tu umi,okey lah Akmal pergi dulu?" ucap Akmal.

"Hati-hati." pesan datin Azizah kpd Akmal.





#jangan lupa vote & komen 😉

Suamiku Mr.NerdWhere stories live. Discover now