Bab 20

1.9K 93 5
                                    

  


   Sedang asyik stalk Insta Syahrul Ridzuan tiba-tiba bunyi mesej masuk.
  

    Assalamualaikum -akmal

  
   Waalaikumussalam -Aleesya

    Aleesya boleh tak kita jumpa kat taman dekat dgn kawasan rumah awak -Akmal

Tiba-tiba ja nk jumpa aku ni.Nk setuju ke tak nk eah,arr setuju je lah mana lah tahu penting.

   Boleh ja,pukul berapa?-Aleesya.

    Pukul 5 petang boleh?-akmal

    Okey😃 -Aleesya

   Jumpa nanti😉 - Akmal

   😃😃😃 okey -Aleesya.


     Tepat pukul 5 petang aku sampai di taman yg berdekatan dgn kawasan rumah aku. Aku meletakkan kereta aku jauh daripada taman takut org tahu aku.Aku berjalan mencari kelibat Akmal. Aku melihat Akmal sedang duduk di bangku berhadapan tasik lalu aku  menuju ke arah Akmal.

 

  " Assalamualaikum" aku memberi salam lalu duduk disebelah Akmal

 

   "Waalaikumussalam" Akmal menjawab salam yg aku beri.

 

  " Ada apa awak nk jumpa saya?" tanya aku kpd akmal. Yelah tiba-tiba je nk jumpa aku kat taman,selalunya jumpa kat kampus ja.

  

    "Mmm..saya nk cakap yg...." Akmal tidak dapat menghabiskan ayat nya kerana berat untuk cakap kpd ku. Kau kena cakap jugak akmal- pujuk Akmal dalam hati.

   

    "Awak nk cakap apa?" soal aku skali lagi.

   

    "Saya sebenarnya cintakan awak " kata Akmal

    "Maaf saya tak boleh, saya dah tu..." tak sempat aku nk menghabiskan ayat aku Akmal memotong.

   

   "Tu... Apa Aleesya?" tanya Akmal

   

   " saya dah tunang orang Akmal,maafkan saya. " kata aku lalu menundukkan kepala ke bawah.

   

   " Saya tahu awak sukakan saya" kata Akmal lagi.

    "Ya memang saya sukakan awak malah saya juga cintakan awak tapi saya tk boleh saya dah tunang orang" kata aku lalu pergi dari situ.

    Akmal masih duduk di bangku berhadapan dgn tasik tu. Arrghhh...

    "Assalamualaikum," seseorang memberi salam.Akmal menoleh ke arah yg memberi salam itu.

   "Waalaikumussalam" balas Akmal sambil tersenyum.

   "Boleh Pak Cik duduk?" tanya pakcik itu.

   "Boleh,duduk la" kata Akmal.

  " Pak cik dah tengok anak ni macam baru putus cinta je,Pak cik harap anak tabah la ya,mungkin ada hikmah di sebaliknya ." kata Pak cik itu.

  "Pak cik dengar ke yg saya dgn kawan saya bercakap tadi?" soal Akmal

  
  "Ha'ah pakcik dengar,pakcik harap kamu tabah ya,mungkin ada hikmah disebaliknya." kata Pak cik itu sekali lagi.

  "Terima kasih pakcik" kata akmal.

  "Oh  sama-sama, okey lah pakcik nk balik dulu la ya" kata Pak cik itu lalu pergi.

 

     "Tolong - tolong!!" Akmal mendengar suara org meminta tolong.Suara apa tu entah-entah suara Han...tu..baik aku balik- kata Akmal.

    "Haiss budak ni aku  jatuh longkang ni bukan nk tolong ni lari pulak,Haiss terpaksalah aku bangun sendiri." kata pakcik itu.








#tak best?? Sorry la author tak dak idea.
# cerita ni dah nk habis mungkin dalam 2 atau 3 bab lagi.
# singgah lah vote sekali ya.

    

Suamiku Mr.NerdWhere stories live. Discover now