"Ibu,angah nk keluar kejap ni,boleh tak?" aku meminta izin daripada ibu yg berada di halaman rumah.
"Pergi la,ibu izin kan,tapi jangan balik lambat sangat." kata ibu
"Angah janji, sebelum magrib Angah balik." jwb aku lalu bersalam dengan ibu.
"Hati-hati." pesan ibu lagi.
"Okey." balasku pendek.
Aku memberhentikan kereta aku dihadapan KLCC.Setelah aku keluar, aku nampak Akmal sedang menunggu aku di hadapan pintu utama KLCC.'bila masa pulak dia ada kat situ,tadi aku tengok dia tak ada kat situ,mungkin baru sampai.'kata aku dalam hati.Aku terus menuju ke pintu utama.
"Assalamualaikum, sorry lambat." aku memberi salam.
"It's okey." kata Akmal sambil tersenyum
"Dah lama ke awk tunggu saya?" tnya aku.
"Baru je sampai, jomlah." kata Akmal.
"Ouh,okey jom." ucapku,aku dan Akmal berjalan masuk ke mall.
"Aleesya awk nak tengok cerita apa?" tanya Akmal.
"Saya ikut je." balas aku pendek.
"Okey lah kalau macam tu,macam mana kita tengok cerita munafik?" cadang Akmal sambil tersenyum.Tak penat ke dia ni,asyik senyuman aje,tapi senyuman dia buatkan hati aku cair..hehehe.
"Boleh juga,awk tak takut ke tengok cerita ni?" tanya aku hanya menguji.Mana lah tahu si Akmal ni jenis penakut ke?
"Tak takut? Awk ingat saya ni jenis penakut ke?" tanya Akmal balik sambil mengangkat kening sebelah kanan.
" Ehh,tak ada lah,saya tanya aje."jawab aku sambil tersengih menampakkan semua barisan gigi aku.Akmal hanya tersenyum mendengar jawapan aku.
"Jom lah masuk, cerita dah nak start tu." ajak Akmal.
"Ermmm...okey" balas aku.
"Akmal jom makan, saya lapar la." ajak aku sambil tersengih.
"Okey, awk nk makan apa?" tanya Akmal yg hanya menurut.
"Nasi ayam." jwb aku.Aku mula membayangkan nasi ayam yg lazat itu,mmmm sedapnya,kata aku dalam hati.
"Okey" aku berjalan mengikut Akmal yg berjalan menuju ke Restoran Nasi ayam.Aku dan Akmal duduk di meja yg kosong.Selesai sahaja memesan,aku hanya melayan telefon yg berada di tangan aku.
"Aleesya, awk memang suka makan nasi ayam erk?" tanya Akmal.Aku meletakan telefon aku atas meja apabila mendengar Akmal bertanya. Tak manis pula kalau aku jawab soalan Akmal sambil bermain telefon.
"Ha'ah,sejak kecil lagi saya memang suka makan nasi ayam." kata aku.
"Awk pula, suka makan apa?" tanya aku.
"Ooo,saya suka makan seafood." jawab akmal.Aku hanya senyum.Kemudian pelayan datang menghantar makanan.
"Terima kasih" ucapku.
YOU ARE READING
Suamiku Mr.Nerd
RandomAsyraf Akmal-seorang lelaki nerd dan juga seorang pelajar di UNITAR. Hanya berlakon menjadi nerd kerana ingin mencari cinta sejati .Mempunya perasaan terhadap Aleesya Tengku Sara Aleesya-sorang yg baik dan juga sorang pelajar di UNITAR. Berkawan dgn...