Hoofdstuk 1

549 30 7
                                    

"Anna je staat al veel te lang onder de douche, je bent nu wel klaar!" Roept mijn moeder zo luid dat zelfs de buren het kunnen horen. Zuchtend zet ik de douche uit en loop naar mijn kamer, Waar op het bed kleding klaar ligt.
Wanneer ik het aan heb kijk ik in de spiegel en bedenk ik mij dat ik er opzich wel leuk uit zie.

Als ik beneden ben hoor ik meteen mijn moeder praten "hoi schat, lekker geslapen?" 
"Nee" antwoordt ik "je weet dat ik nooit kan slapen als ik bijna jarig ben."
"Dat weet ik" antwoord ze. Ik smeer snel een boterham en ga naar Julia toe, mijn beste vriendin.

"Haii Juultje" roep ik vrolijk als mijn vriendin de deur opent. Hallo zegt Julia terug, "heb jij zin in school?" Vraagt ze.
"Tuurlijk." Antwoord ik "je weet dat ik morgen 16 word." 

"Heb je gehoord dat er een nieuwe jongen bij ons in de klas komt?" Roept Julia "ik hoorde dat hij heel knap is!"
"Nee dat wist ik niet" zeg ik verbaasd.
"Ik hoorde ook dat hij perfect is en van zijn oude school is afgegaan, omdat te veel meiden hem leuk vinden!" Verteld ze er na.
"Hoe weet jij dit?" Vraag ik waarna ik haar vragend aankijk. "Dit hoorde ik Iemand zeggen!" Ik zucht, waarna wij beiden in lachen uitbarsten. "En dat geloof jij meteen?" Vraag ik lachend, waarop ze ja knikt. "We zullen wel zien!" Na een tijdje praten roept Julia's moeder om te komen eten. Waardoor wij naar beneden rennen en aan de tafel gaan zitten. "Ik hoorde jullie lachen, wat was er zo grappig?" Ik en Julia kijken elkaar aan en barsten weer in lachen uit. "Ehhm.. iets met school!" Liegt Julia, haar moeder kijkt ons lachend aan. Het eten is op, wij gingen weer naar boven, rond een uurtje of 4 ging ik weer naar huis.

"Mam, ik ben thuis." Roep ik als ik thuis kom, maar ze is niet thuis en ik zie een briefje liggen:

Lieve Anna

Tante Lynn ligt in het ziekenhuis,
Ik blijf hier slapen dus zorg goed voor jezelf. Er is niets ernstigs, ze viel flauw en is naar het ziekenhuis gebracht, ik weet niet hoelang ik hier blijf.

Liefs Mama

Tante Lynn woont 2 uur bij ons vandaan, dus die is inderdaad wel even weg. Ik eet wat en
Ik ga nog even wat lezen, en schrik dan op "SHIT, HET IS AL HALF ELF"
Ik ren naar boven ,doe mijn pyjama aan en duik mijn bed in. Ik slaap snel ,maar word wakker van gekraak en kijk in prachtig groene ogen, en zo snel het er was was het weer weg. En dan ga ik weer slapen.

Pov persoon met groene ogen

Wat is ze toch schattig als ze slaapt.
De koning heeft mij gevraagd om op haar te letten en die taak neem ik graag aan, ze is inderdaad zo mooi als de koning zei! Ik blijf dromerig naar haar kijken, maar ze wordt wakker en verstop mij snel achter de kast. Ik zie haar rondkijken en daarna weer in slaap vallen. Ik ga achter de kast vandaan en staar naar haar, wat is ze schattig als ze slaapt bedenkt ik bij mijzelf.

Bedankt voor het lezen van het eerste hoofdstuk als je fouten ziet zeg het ,want dan kan ik het verbeteren. Druk op het sterretje als je het leuk vond (het word nog spannender). En laat in de reacties je mening achter. Ps: dit is mijn eerste boek.

Liefs Michelle

My lost life (Herschrijven)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu