Když se probudím, hlava mě pořád bolí.
,,Ještě lež, mám tu nějaký lék." řekne Candle a já si všímám, že už je zase den.
,,Kdo všechno včera umřel?" zachraptím, zatímco mi Candle podá odvar z bylinek.
,,Harry z dvanáctky," začne Bella ,,a Cody z desítky. Nevím na co umřel.
,,Na Ledovou smrt." špitne Candle a nepřítomě se zadívá do země.
,,Tak, panstvo, co dnes podnikneme?" zeptá se King a protáhne se.
,,Vydáme se dál. Liv to zvládne, že jo?" zeptá se starostlivě Candle a podívá se na mě.
,,Jo, zvládnu." pokusím se usmát, ale nejde to. Hlava mě dost bolí.
,,Kdy vyrazíme?" zeptá se Bella a začne si splétat ze svých dlouhých vlasů cop. Já mám vlasy slepené mou krví.
,,Teď hned. Jo, a Liv, kde jsou tvé dva batohy a zbraně?" zeptá se Thomas a povytáhne obočí.
,,No... Já jsem tu prostě seděla a najednou slyším hlasy Rebbecci a Felixe. Schovám se, oni sem přijdou a začnou krást. Skočím Rebbecce na záda, vyhrožuji jí smrtí, málem ji zabiju a Felix mě praští tak, že praštím hlavou o zem." shrnu včerejší den.
,,Páni... Další důvod, proč Rebbeccu zabít." hvízdne Bella.
Posbíráme zbylé zbraně a zásoby a vydáme se na cestu.
Jdeme lesem, nic, nikdo tu není. Jen čerstvý vzduch a příroda.
Kolem oběda se ale ozve hlasitý, dunivý zvuk. Zní jako... Takový podivný zpěv.
Netrvá ani dvě sekundy, a já, Candle, King a Thomas vytáhneme zbraně. Zběsile se otáčíme, abychom našli nepřítele.
,,Co to bylo?" zešeptám.
,,Ledová smrt..." odpoví s nepřítomným výrazem Candle.
,,Kristepane, co furt máte s tou Ledovou smrtí?" až teď si všimneme, že Bella a Jack stojí a dívají se na nás.
,,Není to Ledová smrt. Já s Jackem víme, co to je." povyskočí vesele Bella a rozběhne se dopředu, až se strácí za stromy.
Neváháme a všichni se rozběhneme za ní.
Led nám křupe pod nohama a mrazivý sníh se nám dostává do bot, kde se rozpouští. Ale já to nevnímám, stejně jako nevnímám to, že mě zase bolí hlava.
Cesta se zvyšuje do kopce. Uvidím Bellu, která se konečně zastaví. Doběhneme za ní. Stojíme na útesu.
To, co vidím teď, jsem ještě nikdy neviděla. Pod útesem do nekonečna se rozpíná obrovská vodní plocha. Moře. Vlny se vlní ve větru v pravidelných intervalech a na vodě plují kry. Bílí ptáci létají těsně nad hladinou a noří se do vody, aby nachytali ryby.
Tohle vidí ve Čtvrtém kraji běžně? Závidím Jackovi a Belle!
Nadechnu se mořského vzduchu a ucítím sůl.
,,To je krása!" vykřikne Candle hlasitě a roztáhne ruce. Cítí se volná. Já taky.
,,A to není všechno," usměje se Bella ,,dívejte..."
Bella se posadí do sněhu na kraj útesu a my za ní.
Za pět minut z vody něco vyskočí... Něco obrovského, gigantického, jako velká ryba! A vydá ze sebe ten zpěvavý zvuk!
,,Mut!" vykřikne Candle a rychle se zvedne, ale Bella ji zadrží.
,,To není mut ty blbá. To je velryba."
ČTEŠ
Ledová smrt (HG Ff)
FanfictionRočník Hladových her, o kterém bylo zakázáno mluvit. Zvlášť o tom, co se stalo, a hlavně o ní - o Ledové smrti. --- Olivia Harrisonová z Druhého kraje nad Hrami přemýšlela od dob, co v aréně kdysy zemřela její starší sestra - a dívka byla rozhodnut...