Takže si shrneme situaci:
- jsem v noci sama v lese v Hladových hrách.
- můj spojenec zešílel.
- mám jen spacák po Candle, dva krekry, termosku, provaz a baterku a nože.
- nejspíš mám omrzliny.
- je mi zima.
Krásná situace. Vážně!
Protože je tma, noc a sněží, rozhodnu se přenocovat na stromě. Jen tak tak se vyškrábu na borovici, do které jsem narazila zády a na nejširší větvi rozdělám spacák, který upevním provazem. Zalezu do něj a pozoruju noční oblohu skrz větve borovice. Málem vyskočím ze spacáku, když se ozve hlasitá hymna Panemu. Na nebi se začínají promítat fotky mrtvých splátců. Dnes umřely pouze Candle s Bellou.
I když jsem ve spacáku, kde je teplo, stejně mám nohy zmrzlé. Prsty na nohou doslova necítím.
,,Je mi jich líto, Liv. Tvých kamarádek."
Ozve se hlas zdola. Málem se překulím a začnu zhluboka dýchat. Taky začínám šílet.
,,Nevím, kdo jsi, ale běž pryč." řeknu, a asi jsem teď celému Panemu pro smích. Povídám si sama se sebou!
,,Nejsi pro smích. Kamery teď natáčejí někoho jiného. A podívej se dolů, prosím."
Jak to sakra může ten hlas vědět? Jak?
,,Ne. Začínám šílet a chci spát." odpovím ostrým hlasem a ukládám svoji mysl ke spánku. Hlas už neodpovídá a já usínám.
<----««
Probouzím se docela brzo a mám hlad. Všímám si, že sníh pomalu ale jistě roztává. Konečně nějaká dobrá zpráva! Slezu ze stromu a posadím se do sněhu. Jediné co mám k jídlu jsou dva krekry, které mám snězené za dvě minuty. Ach jo.
V tom něco zapípá a na klíně mi přistane padáček.
Sponzorský dar!
Zkontroluj si nohy, jestli nemáš omrzliny a pořádně se najez.
- E.
Otevřu malý kastrol a všímám si krásně vonícího vývaru. U toho je i lžíce, a tak se pustím do jídla. Polévka mi krásně zahřívá ruce.
A teď přišel čas si zkontrolovat omrzliny.
Vysoukám se z bot a dotýkám se promrzlé kůže. Hodně, hodně se štípnu do palce na pravé noze, ale nic necítím. Palec je celý takový do fialova...
Ne. Ne. Ne!
Kastrol od polévky je ještě trošku teplý, a tak přiložím je kovu nohu. Teplo moc necítím, ale postupně se to zlepšuje. To samé udělám i s druhou nohou. Poté si nohy prohlédnu znova. Palce jsou pořád fialové, nevím, co mám dělat.
,,Eriko, prosím, pošli mi něco! Nevím, co dělat." říkám do nebe a doufám, že mě Erika slyší.
Téměř o minutu později mi na klín doletí druhý padáček. Je tam mast a vzkaz.
Natři si palce tenkou vrstvou a dávej pozor. Také sis nevšimla dopisu přiloženého u prvního padáčku.
Hodně štěstí.
-E.
Hned mast otevřu, trochu si dám na ruku a roztírám ji na palce.
Sahám také po prvním padáčku a nacházím dopis.
Když v tom mi něco skočí po ruce. Něco co vypadá jako vlk - ale dvakrát větší a s obrovskými drápy. Mut. Šedou srst má slepenou zaschlou krví a jeho oči jsou velké a temné.
Rukou rychle uhnu a spěšně začnu hledat nože - kde sakra jsou? Když si vzpomenu, že jsou v batohu, je pozdě, protože mně vlk jedním máchnutím tlapy převalí na záda. Ze své tlamy vydá příšerný řev a sekne mně do levé ruky. Myslím, že se ty drápy dostaly až na kost. Vlk znova zařve a začíná se chystat k útoku, ale přeruší ho dívčí hlas.
,,Fuj! Nech toho! Nech ji být!"
Ten hlas je mi povědomí... Sophie. Vlk zpozorní, naposledy se na mně podívá hladovým pohledem a upaluje za Sophií. No super, teď roztrhá ji. Ale k mému údivu si před ni poslušně lehne.
,,Jsi v pohodě?" zeptá se mě Sophie.
,,Ehm.... jo. Máš... krásného domácího mazlíčka." odpovím a znova zhodnotím situaci. Mám proseknutou ruku a omrzliny, na nohách, na kterých teď stojím ve sněhu.
,,Díky. A kde máš spojence? A co ta ruka? Ta v pohodě nevypadá."
,,Spojenci mi buď umřeli, utekli neznámo kam nebo zešíleli. A ten tvůj mazlíček mi prosekl ruku."
,,Hm...," zamyslí se Sophie. ,,Pojď za námi do tábora a tam ti to ošetřím." navrhne a pomůže mi sbalit věci. Tak dopis si teď nepřečtu. Nemám obvazy, ale Sophie v kapse vyhrabe nějaký kus látky, kterým mi zaváže ránu. Rychle si ještě namažu nohy mastí a nasoukám je do bot.
,,Máš nějaké spojence?" zeptám se Sophie.
,,Jo, dva. Emily a Tobiase." odpoví nenuceně a začne drbat vlka za uchem, i když je větší něž ona.
,,A jak se ten vlk jmenuje?"
,,Štěstí. Jmenuje se Štěstí."
Ahoj!
Tak tu máme další kapitolu! Myslíte, že by se měla Liv spojit se Sophií, Emily a Tobiasem? Od koho je ten dopis? A co ten hlas?
Tolik otázek a žádné odpovědi.
Clare3636
ČTEŠ
Ledová smrt (HG Ff)
Fiksi PenggemarRočník Hladových her, o kterém bylo zakázáno mluvit. Zvlášť o tom, co se stalo, a hlavně o ní - o Ledové smrti. --- Olivia Harrisonová z Druhého kraje nad Hrami přemýšlela od dob, co v aréně kdysy zemřela její starší sestra - a dívka byla rozhodnut...