01

7.1K 155 0
                                    

LEPAS sahaja kami sarapan, aku pun terus mengambil kasut aku yang terletak dekat sebelah pintu. First day dekat sekolah tahun ini kenalah ada good impressions sikit. Aku rindu kawan-kawan di sekolah ini. Sebab aku pernah sekolah dekat sini tapi aku pindah masa form 2. Tahun ni aku pindah sekolah ni balik. So, aku menutup pintu rumah dan jalan kaki menuju ke sekolah. Kenapa jalan kaki? Sebab rumah dan sekolah dekat je.

Aku pun jalan kaki sorang-sorang. Dalam perjalanan ke sekolah, aku nampak sorang lelaki dan sorang perempuan sedang berjalan bersama-sama di depan aku. Rasanya mereka menuju ke sekolah juga sebab mereka memakai baju sekolah. Aku endahkan saja mereka berdua. Aku mula terdengar mereka berbual.

"Nik, aku rindulah dekat pakwe aku. Dia tu dalah sakai. Minat dekat lelaki. Miss him." Perempuan itu membuat muka manja.

"Biarkan je jantan macam tu. Tak layak dengan kau. Harap je hensem. Tapi, gay!" Begitu bisa mulut lelaki yang lembut itu. Mereka berdua terus memandang aku dengan serentak. Lelaki itu terus berbisik pada rakannya.

"Kau tengok tu, budak belakang kita ni mesti hipster dan tak cliché. I'm think he's a good guy. I think he should be our friend." Bisik lelaki itu di telinga rakannya.

"Hurmm.." Perempuan itu seperti memikirkan sesuatu. Perempuan itu terus beralih padaku.

"Hai! Budak baru ke kat sekolah ni?" Soal budak perempuan itu padaku.

"Aaa... Aaa.."

...BERSAMBUNG...

M.N.N (#1)Where stories live. Discover now