16

4.3K 106 7
                                    

HARI ini adalah minggu ke-2 aku bersekolah di SMK BBST. Aku, Fariena dan Nik berjalan kaki bersama menuju ke sekolah. Nik mula bersuara.

"Masa kau dengan Muzammil together, dia ada buat something tak dekat kau?" Tergelak Fariena bila Nik kata begitu.

"Kau ni! Takkanlah si Muzammil nak buat ringan-ringan dekat Nizam. Aleesha kan ada." Kata Fariena sambil menyambung balik gelaknya.

"Actually, dia ada buat something dekat aku." Fariena dan Nik terdiam.

"Serious? Dia buat apa dekat kau?" Soal Fariena.

"Kiss?" Bila aku kata begitu, Fariena tergamam. Nik tersenyum.

'Well, nice job Nizam." Kata Nik.

"Hei! Nak nice job sangat kenapa?" Kata aku sambil tersengih.

"Kau dan Muzammil.. Couple ea?" Soal Fariena.

"Maybe." Kataku sepatah.

KELAS 4ERT, aku dan Nik masuk ke kelas setelah kami berada di dewan terbuka. Masih tidak nampak kelibat Muzammil. Mana dia? Tertanya-tanya aku di dalam hati. Nik duduk di tempatnya.

"By the way, sapa yang duduk dekat sebelah aku, Nik?" Soal aku. Nik terus beralih pandangan padaku.

"Aaa.. Actually, sebelah kau ni kosong. Tak ada sesiapa pun." Katanya.

"Muzammil duduk mana?"

"Dia selalu tak datang sekolah. Ada hal keluarga katanya. Kau tak tahu ke?" Aku terdiam bila Nik kata begitu. Fariena beralih pula ke belakang.

"Ha'ah. Muzammil tu sekali seminggu dia datang." Kata Fariena.

"Ada nombor dia tak?"

"Tak ada. Kalau nak, pergilah mintak dekat budak hipster tu." Fariena menunjukkan sekumpulan perempuan sedang bergossip di tepi belakang kelas. Kini, aku perlu mendekati mereka hanya untuk Muzammil


...BERSAMBUNG...

M.N.N (#1)Where stories live. Discover now