04

5.5K 127 18
                                    

CIKGU yang berjumpa dengan aku di perhimpunan tadi pun masuk ke kelas. Mungkin dia cikgu kelas 4 ERT. Macam biasa, pelajar bangun untuk memberi salam pada Cikgu itu.

"Selamat pagi, Cikgu Rosmawati!" Begitu semangat pelajar dalam kelas ini.

"Duduk." Jawab Cikgu Rosmawati sepatah. Kami pun duduk.

"Okey. Hari ini kita ada budak baru masuk ke kelas kita. Cikgu lupa nak mention dia dekat perhimpunan tadi. Daniel eh? Kedepan, ya and introduce yourself." Kata Cikgu Rosmawati itu lepastu dia pun duduk di meja depan.

"Nama saya Muhammad Daniel. Saya tinggal dekat depan sekolah ni. Aaa.. Dulu saya sekolah dekat SMK
Street Mary. I hope kita boleh beri kerjasama bersama." Daniel akhiri katanya dengan senyuman lalu duduk balik tempatnya. Pelajar hanya beri tepukan saja.

"Okey Daniel. Baiklah. Mari kita bukak buku teks matematik bab 3." Cikgu Rosmawati memgambil buku teks dan berdiri di depan kelas.

PUKUL 1.15 petang, waktunya pelajar balik sekolah. Aku mengemas buku dan masukkan ke dalam beg aku yang berwarna hitam dan merah dan berbentuk logo EXO. Fariena mula menerjah aku.

"Nizam, kau nak balik ke?" Soal Fariena. Nik berada di luar kelas menunggu Fariena.

"Ha'ah. Lagi aku nak buat kerja sekolah dekat PSS. Kenapa Niena?" Soal aku sambil mengerut dahi.

"Tak adalah. Ingatkan nak ajak kau keluar petang ni."

"Keluar? Nak pergi mana?" Soal aku lagi.

"Alaa.. Kitaorang selalu lepak dekat taman or something else."

"Hmm, tengok lah macam mana."

"Okay. Bye, Nizam!" Fariena lambai tangannya padaku dan beredar dari sini. Aku senyum saja.

...BERSAMBUNG...

M.N.N (#1)Where stories live. Discover now