31

3.6K 92 1
                                    

MUZAMMIL cepat-cepat menelefon aku. Nasib baik dia masih simpan nombor aku. Muzammil sedang membawa keretanya.

Aku berada di KLIA. Dalam menunggu ketibaan Q2708. Tiba-tiba, Muzammil menelefon aku. Aku pun angkat.

"Hello, Nizam? Awak kat mana?" Soal Muzammil dalam cemas.

"Aaa.. Saya dekat KLIA. Kenapa?"

"Awak buat apa dekat sana?!"

"Saya on the way ke Paris."

"Awak, please tunggu saya. Saya nak jumpa awak."

"Aaa.. Okay." Talian dimatikan. Pelik. Pengumuman mengumumkan pesawat Q2708 telah tiba. Aku bangun sambil membawa beg luggage menuju ke kaunter penerbangan. Aku beri tiket penerbangan itu pada polis yang berumur dalam 30 tahun.

"Nizam!" Kedengaran suara Muzammil sedang menjerit dari belakang. Aku menoleh ke belakang. Aku terus masuk ke kawasan penerbangan itu. Muzammil hanya sempat berada di luar kawasan itu.

"Nizam, maafkan saya. Saya tahu saya salah. Mesti ada cara untuk kita bersama." Kata Muzammil. Aku beralih padanya.

"I'm sorry. Cuba awak tengok budak-budak dekat sekolah itu. Hampir semua tak suka dekat saya. Saya rasa saya dibodohkan. Sorry." Aku pegang tangannya yang sedang memegang palang itu.

"Dengan cara yang awak fikirkan, bukan penyelesaian. Maafkan saya. But, I have to go. Excuse me." Aku terus tinggalkan dia yang tidak boleh mengejarku lagi. Muzammil hanya memandangku dengan penuh dengan penyesalan.

...BERSAMBUNG...

M.N.N (#1)Where stories live. Discover now