32

3.8K 93 3
                                    

AKHIRNYA, aku tiba juga di Paris. Hatiku terdetik. Kenapa rasa berat nak pergi ke rumah Nick Haiman. Mungkin aku sedih dengan pemergian aku dan Muzammil. Aku terus pergi ke rumah Nick Haiman menaiki teksi. Nick Haiman sudah beri aku alamatnya.

25 minit kemudian, aku sampai juga destinasi tersebut. Rumahnya besar mengalahkan rumah Dato'. Rumah yang diwarnai dengan warna emas tua. Nampak sangat Nick Haiman orang kaya. Aku tersenyum apabila nampak kelibat Nick Haiman berada di luar rumah dan membuka pagar. Aku pun masuk ke dalam rumah itu. Nick Haiman senyum memandang aku.

"Dah lama sampai ke?" Soal Nick Haiman.

"Baru je." Kata aku. Nick Haiman mengangkat beg aku itu dan masuk ke dalam rumah. Aku mengikutnya. Nick Haiman menutup pintu yang besar itu.Apabila masuk ke dalam rumah itu, aku terpegun dengan rumahnya yang bagaikan raja. TV yang bersaiz 13 inch itu. Kolam renang yang ada hot tub. Memang merasakan berada di syurga.

"Siapa tu, you?" Kedengaran suara lelaki yang berada di tingkat atas. Terkejut aku. Kelihatan dua orang lelaki yang berbadan sado datang dan terus menumbuk perutku. Sakit bagaikan nyawa dicabut. Aku tersungkur di atas lantai. Lelaki yang berada di atas tangga terus mendekati Nick Haiman sambil memegang tangan lagi.

"Kenapa you buat macam tu dekat guest kita?" Soal lelaki itu.

"Tak payahlah you risau sangat dekat budak ni. I nak dia jadi hamba I je. Bawak dia masuk dalam bilik dia." Arah Nick Haiman pada dua orang lelaki yang berbadan sado itu. Aku perlukan seseorang..

...BERSAMBUNG...

M.N.N (#1)Where stories live. Discover now