AKU dengan terkejutnya terus mengalihkan badanku ke belakang. Shit! Muzammil ada kat belakangku.
"Eh, hai!" Aku mula control kan diri.
"Buat apa dekat sini?" Soal Muzammil.
"Lepak dengan member." Kataku sambil memandang ke bawah. Rasa hati nak jatuh bila pandang mukanya yang handsome tuh.
"Oh, mana member awak?"
"Tengah cari meja nak makan."
"Nak makan apa?" Soal Muzammil lagi.
"Aaa.. Tak tahu lagi." Aku tersengih lalu memandang ke arahnya. Hati berdegup semakin kencang. Tiba-tiba, seorang perempuan memaut lengannya. Hati mula berkecai memandang perempuan itu.
"Bie, dah order something yang special?" Soal perempuan itu.
"Belum." Jawab Muzammil seperti tak nak layan. Fariena sudah berada di sebelahku.
"Eh! Muzammil and Aleesha ada dekat sini?!" Soal Fariena mengejutkan kami bertiga.
"Aleesha lah nama girlfriend dia." Aku bercakap dalam hati.
"Eh! Awak lepak dengan Fariena ke?" Soal Muzammil kepadaku. Aku hanya mengganguk kepala sahaja.
"We're just done watch Captain America Civil War dekat wayang." Kata Fariena lagi.
"Sound great. Boleh tak kitaorang lepak dengan korang sekali?" Soal Aleesha tetiba. Aku dan Muzammil perpandangan mata lalu aku beralih mata ke Aleesha.
"Aaa... Boleh je. Kitaorang duduk dekat sebelah sushi tuh."
"Okay." Lalu Aleesha dan Fariena pun pergi bersama untuk duduk di tempat yang disebutkan tadi. Aku rasa awkward bila bersebelah dengan Muzammil.
"So, what do you want to eat, Nizam?" Soal Muzammil kepadaku.
"Saya dah order banana split."
"Biar saya yang bayar." Bila Muzammil kata begitu, aku terkejut.
"Eh! Tak payah lah. Saya ada duit."
"It's okay lah. Nanti suatu hari nanti awak pula yang bayarkan for me." Kata Muzammil lalu aku pun hanya biarkan dia bayar.
...BERSAMBUNG...
YOU ARE READING
M.N.N (#1)
Romance2016, cinta pandang pertama NIZAM pada MUZAMMIL menjadi harapan NIZAM yang MUZAMMIL telah menjadi miliknya. ALEESHA, kekasih MUZAMMIL sejak mereka berdua berumur 14 tahun kini tidak kekal lama kerana hadirnya NIZAM sebagai penggantinya. Tidak sampai...