19

3.9K 103 0
                                    

"HAI Nizam!" Nik menegurku dari belakang. Aku sedang berada di perpustakaan untuk bertugas mingguan.

"Hai." Aku balas sapaannya.

"By the way, kau buat apa dekat sini?" Aku menyoal Nik sambil menyusun buku di rak tersebut.

"Aku nak cakap something dekat kau." Kata Nik. Aku pelik dengan suaranya yang berubah menjadi serius sedikit.

"Apa dia?"

"Fariena sudah taknak kawan dengan kita." Terkejut aku bila dia kata begitu.

"Kenapa?"

"Najwa dah hasut dia. Fariena kawan dengan geng Najwa." Katanya. Aku duduk di atas kerusi yang berdekatan dengan kami. Nik duduk di sebelahku.

"Sampai hati Najwa buat kita macam itu. Kenapa Fariena dengar cakap Najwa?" Kataku. Aku menitiskan air mata.

"Sudahlah Nizam. Hari ni hari Najwa. Esok lusa hari kita pula." Kata Nik sambil menggosok belakangku. Kedengaran perempuan bercakap dengan kami.

"Tak payah lah sedih sangat.. Macam putus dengan Muzammil pula. Padahal, tak!" Najwa bersama Sarah dan Fariena berada di hadapan kami.

"Wei bodoh! Apa masalah kau ni, setan?!" Nik bangun dan berada di hadapan Najwa.

"Bapok alert! Jangan nak jadi bapok kat tempat ni, okay?" Kata Sarah. Nik menolak bahu Sarah.

"Sakitlah, bodoh!" Sarah menjerit. Semua pelajar memandang kami semua.

"Peduli apa aku kalau perempuan macam kau ni! Suka sangat kacau orang tak tentu arah! I don't care kalau kau nak bagitahu dekat sapa-sapa. Now, berambus!" Kata Nik lalu dia duduk di sebelahku. Najwa and the geng pun keluar dari sini dengan muka yang marah.

...BERSAMBUNG...

M.N.N (#1)Where stories live. Discover now