AKU pun dengan berani ingin menanya kepada budak hipster itu tentang Muzammil. Bila aku hampir pada mereka, mereka pandang sambil jeling padaku. Apa salahku?
"Nak tanya, boleh?" Soal aku dalam getar-getar.
"Yes." Kata budak perempuan yang memakai baju hijau. Mungkin dia pun pengawas pusat perpustakaan.
"Kenapa Muzammil tak datang?"
"Are you miss at him?" Soal kawan di sebelahnya sambil mendekatiku. Aku undur sikit ke belakang.
"Of course dia rindu dekat Muzammil. Hei!" Terus budak itu tolak aku. Fariena dan Nik terus mendekatiku. Fariena menolak budak itu.
"Kau ingat kau tu perempuan?! Ada hati nak suka dekat si Muzammil! Jangan nak jadi gay kat tempat aku! Bodoh!" Terasa aku bila dia kata macam tu padaku.
"Najwa! Kau ni kenapa?!" Marah Fariena. Aku dan Nik terbeku di bawah lantai. Nik aku perasan sudah turun naik nafasnya. Geram.
"Fariena, why kau kawan dengan Nik dan budak ni, hah?! Dalah gay!" Najwa membetulkan tudungnya. Kawan Najwa gelakkan aku dan Nik. Nik bangun dan lempang muka Najwa. Terkejut semua orang.
"Bitch! Kau jangan nak ambil tahu hal kitaorang. Aku tahu aku gay. Tapi, tak menyusahkan kau pun! So, you guys bitch forever!" Nik angkatku dan kami tinggalkan kelas seperti itu.
"Nizam! Nik!" Jerit Fariena lalu kejar kami dari luar. Najwa mengadu kepada kawannya tentang pipinya yang sakit dikenakan dengan lempangan yang kuat dari Nik. Kami berhenti di dewan terbuka. Nik tak ada langsung rasa patah hati dengan perkataan Najwa tadi. Tapi, aku yang sakit merasanya. Fariena datang dan gosok bahuku. Aku terasa sebak dan mengeluarkan air mata. Bila teringatkan kata Najwa, sakit sangat!
"Sabarlah, Nizam." Kata Fariena sambil menggosok belakangku. Tangisanku tidak henti. Nik hanya pelukku dari tepi. Dia faham apa yang aku rasai.
...BERSAMBUNG...
YOU ARE READING
M.N.N (#1)
Lãng mạn2016, cinta pandang pertama NIZAM pada MUZAMMIL menjadi harapan NIZAM yang MUZAMMIL telah menjadi miliknya. ALEESHA, kekasih MUZAMMIL sejak mereka berdua berumur 14 tahun kini tidak kekal lama kerana hadirnya NIZAM sebagai penggantinya. Tidak sampai...