Youngji p.o.v
Aku bersiap-siap untuk pergi ke prom night malam ni.Aku memakai baju yang diberikan oleh Mr.J tu.
Aku hanya mekap ala kadar sahaja sebab nak bagi natural dan mendandan rambutku.
Selepas aku puas hati dengan penampilan ku,aku terus mencapai beg tanganku dan turun ke bawah.
Aku memakai kasut tumit tinggi berwarna hitam dan pergi ke arah eunji yang menunggu di dalam kereta.
Eunji:you look beautiful dear!!
Youngji:hehe..thanks btw you beautiful too..mesti yoseob terkejut tengok kau..
Eunji:jangan la cakap macam tu..malu aku..Aku dan eunji bercakap di dalam kereta bagi menhilangkan bosan.Akhirnya kami sampai di sekolah.
Aku dan eunji berjalan memasuki dewan auditorium sekolah.Ramai yang telah memenuhi dewan.Eunji meminta diri untuk berjumpa dengan boyfriendnya iaitu yoseob.
Aku mengambil air yang terdapat di atas meja dan meneguknya sambil mata melihat keberadaan jackson.
Tapi hampa aku tetap tak nampak di manakah jackson.Mungkin dia dengan minah gedik tu,Goo Hara.Geram betul aku dengan dia.Suka rampas hak orang.
Tiba2 kangjun menegurku.Dia nampak kacak dengan memakai baju coat berwarna hitam.
"Awak nampak cantik hari ni",kata kangjun.
"Haha..awak pun nampak kacak hari ni",kata ku.
Kami berborak sehingga tidak sedar ada orang memerhati kami dalam diam.
⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨
Jackson p.o.v
Aku melihat Youngji dari jauh seperti mencari seseorang tapi dia nampak cantik sangat hari ni.Pandai juga aku pilih baju..hehe
Tiba2 aku nampak kangjun menghampiri Youngji dan berborak dengannya.
Geram betul aku dengan dia ni!!!Tunggu kau!!hidup kau akan merana lepas ni//smirk//
Sedang aku menahan geram,hara memanggilku untuk menangkap gambar bersama.
//mengeluh//sabar je lah dengan minah ni..Selepas aku melayan hara,aku minta diri untuk berjumpa Bambam.
Jackson:woi!!!bila kita nak start ni..aku dah panas tengok mamat tu tak habis2 nak dekat dengan Youngji..//bisik//
Bambam:sabar la dulu..majlis baru bermula kan..lagipun aku tak nampak batang hidung si Mark tu lagi..mana la dia ni??
Mark:aku kat sini lah!!
Jackson:terkejut aku!!!!kau ni jangan lah main terjah macam tu je!!!tegur lah elok!!
Mark:ye lah...sorry..so bila nak start??
Bambam:kita tunggu bila upacara tari menari nanti..lepas jackson menari dengan hara kan kita kena tukar pasangan kan..jadi kau terus tarik hara menari dengan kau..lepas tu kau buat la apa yang patut..faham kan??
Mark:ok..great bro
Jackson:tapi kejap...macam mana kau tahu hari ni ada upacara tari menari??
Bambam:hahaha..aku terbaca skrip pengacara tadi sebab tu aku tahu..hehe//peace//
Jackson:oohhhTiba2 terdengar pengacara suruh berkumpul untuk menerangkan aktiviti hari ni.Aku,Mark dan Bambam berkumpul untuk mendengar aktiviti yang diadakan.
Pengacara:Hai ladies and gentleman!!!Today is a greatest day ever right??
Semua pelajar:YES!!!!!
Pengacara:Hari ni kita akan ada upacara tari menari bersama pasangan anda.Untuk pengumuman semua hari ni kita akan ada pertandingan iaitu untuk mencari KING AND QUEEN dalam prom night kita malam ini.Kita akan mencari couple yang paling secocok dan sweet untuk menjadi KING AND QUEEN.Hadiah yang lumayan akan diberikan kepada pasangan itu.Jadi siapakah yang akan menjadi KING AND QUEEN kita malam ini??Seluruh dewan bersorak dan bising apabila pengacara mengatakan ada pertandingan itu.Pertandingan ini selalu popular tiap2 tahun dan mereka sangat menantikan acara ini.
Pengacara:bersabar semua!!!kita akan teruskan acara kita dengan ucapan serba sedikit dari pengetua sebelum upacara tari menari berlangsung.Pengetua silakan!!
Pengacara menjemput pengetua untuk memberikan sedikit ucapan.Selepas ucapan pengetua tamat,terdengar bunga api meletop di luar bagi menyemarakkan lagi prom night hari ini.
Upacara tarian pun bermula.Aku dan hara menari mengikut rentak lagu.Dari jauh aku melihat Youngji menari dengan Kangjun sambil bergelak ketawa.
⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨
Youngji p.o.v
Aku terdengar pengacara suruh berkumpul menandakan prom night akan bermula.
Pengacara:Hai ladies and gentleman!!!Today is a greatest day ever right??
Semua pelajar:YES!!!!!
Pengacara:Hari ni kita akan ada upacara tari menari bersama pasangan anda.Untuk pengumuman semua hari ni kita akan ada pertandingan iaitu untuk mencari KING AND QUEEN dalam prom night kita malam ini.Kita akan mencari couple yang paling secocok dan sweet untuk menjadi KING AND QUEEN.Hadiah yang lumayan akan diberikan kepada pasangan itu.Jadi siapakah yang akan menjadi KING AND QUEEN kita malam ini??Pengacara:bersabar semua!!!kita akan teruskan acara kita dengan ucapan serba sedikit dari pengetua sebelum upacara tari menari berlangsung.Pengetua silakan!!
Pengacara menjemput pengetua untuk memberikan sedikit ucapan.Selepas ucapan pengetua tamat,terdengar bunga api meletop di luar bagi menyemarakkan lagi prom night hari ini.
Alamak ada upacara tari menari lah!!!aku nak menari dengan sapa ni??
Tiba2 ada orang menghulurkan tangan dan tangan itu milik kangjun.Kangjun memberikan pandangan menyuruh aku menyambut tangannya untuk menari bersama.
Aku menyambut hulurannya dan menari bersama mengikut rentak muzik.Kadang2 aku tergelak apabila kangjun membuat lawak.
Tiba2 pengacara berucap di atas pentas.
Pengacara:ok guys..listen here!!!kita akan start bertukar pasangan sekarang!!!!
Kangjun mengeluh dan berbisik "see you again dear".
Kangjun melepaskan tangan ku dan tangan ku beralih ke seorang lelaki...TBC..
Siapakah lelaki itu???tunggu next update ok..😉btw please comment and vote..
YOU ARE READING
[C]LOVE BIRDS
FanfictionMengisahkan tentang persahabatan yang kuat antara Jackson&Youngji tetapi tiba2 bertukar dari sahabat menjadi kekasih. Dalam mereka bergembira,muncul dua orang yang hendak memusnahkan hubungan mereka berdua. Dapatkah Jackson&Youngji bahagia selam...