Ok this chapter special punya sebab akan ada kisah Mark jatuh cinta dekat seorang yeoja..jadi chapter ni akan jadi panjang sikit...Kalau korang nak kisah pasal Bambam jugak,please tell me at the comment below..ok!!!
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇
Mark p.o.v
Selepas eunji,yoseob,Youngji dan Jackson meminta diri untuk pulang.Tinggal lah aku dengan Bambam je kat sini.
Mark:nampaknya tinggal kita dua je yang alone takde kekasih..
Bambam:Kan...sedih aku!!!tak tahu lah bila jodoh aku nak sampai..sob..sob..
Mark:hahaha..dah lah..aku nak balik dulu..take care ok
Bambam:ok bye!!!Aku terus keluar dari dewan dan menuju ke kereta yang aku parking tepi jalan raya sebab senang nak keluar nanti.
Tiba2 aku ternampak seorang yeoja yang hendak melintas jalan tapi tidak sedar yang ada kereta menuju ke arahnya..
Aku terus menjerit ke arah yeoja itu "WATCH OUT!!!!!".Tapi yeoja itu tidak mendengari jeritan aku.Kereta semakin menghampiri,aku terus menarik tangan yeoja itu ke dalam pelukan ku dan kami berdiri seperti itu selama 5 minit.
Tersedar perlakuan ku..aku terus melepaskan yeoja itu.Dari riak mukanya aku boleh nampak yeoja itu masih terkejut.
Mark:kau ni...lain kali please hati2 boleh tak..kalau nak lintas jalan tu tengok kiri kanan dulu jangan main redah je..paham!!
Yeoja:saya..min...ta maaf sebab tak berhati2..dan terima kasih sebab tolong saya tadi..
Mark:apa nama kau??
Yeoja:huh??
Mark:pekak ke sampai tak dengar apa aku cakap..Apa nama kau??
Yeoja:Son Naeun imnida..
Mark:oohh..Naeun..kau budak sekolah ni ke??
Naeun:ye..
Mark:Ok..sebab aku dah tolong kau dari kemalangan..jadi aku mesti kena dapat ganjaran kan
Naeun:Awak nak apa??Nak saya belanja awak ke??saya tak kesah.
Mark:eh..aku tak nak kau belanja aku tapi....aku nak kau date dengan aku selama 3 hari..boleh?
Naeun:huh??kenapa saya kena date dengan awak pula??
Mark:ikut aku lah..lagipun aku dah tolong kau kan..lebih baik aku biar kau kena langgar je tadi..
Naeun:ye lah saya ikut apa yang awak cakap...
Mark:good..so sekarang kau balik naik apa ni??
Naeun:saya naik bas..
Mark:tak payah lah..biar aku hantar jom..Aku terus menarik tangannya dan menyuruh dia masuk ke dalam keretaku.Kereta ku terus meluncur di atas jalan raya pergi ke rumah Naeun.
◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆Naeun p.o.v
Sampai sahaja di rumah Naeun.Naeun meminta diri untuk pergi tapi cepat sahaja Mark memegang tangannya.
Naeun:awak nak apa lagi??
Mark:aku nak no.telefon kau..nanti senang kalau ada apa2 berlaku.Aku tanpa banyak cakap hanya memberi no.telefonku kepadanya dan berlalu pergi.
Aku masuk ke dalam bilik ku dan rebahkan badanku ke atas katil.Aku terlalu penat kerana banyak perkara berlaku hari ini.
Tiba2 telefon ku berbunyi menandakan ada mesej yang masuk.Aku dengan malasnya mengambil handphone yang ku campak atas katil tadi dan melihat mesej yang menganggu masa rehat ku.
Aku menaip ok.Dan aku tertanya-tanya apa lah nasib aku besok berjumpa dengan mamat annoying tu lagi.Malas nak fikir aku terus melelapkan mata berharap besok tiada perkara buruk akan berlaku..
1st day...
Mark membawa aku pergi tengok wayang dan makan bersama-sama.Selepas mengenalinya baru aku tahu yang hati dia baik dan dia seorang yang caring.
Dari pagar sekolah hingga ke shopping mall tak pernah sekali dia melepaskan tangan aku.Aku happy sangat hari ni.
2nd day...
Hari ni cuti hujung minggu,Mark membawa aku pergi ke taman tema,LOTTE WORLD,Seoul..Kami bermain roller coaster,gyro drop,grop swing dan bungee drop.
Selain itu,kami juga main Adventure Of Sinbad dan menaiki Balloon Sky Ride untuk melihat pemandangan Seoul yang cantik.
Kami bermain sehingga lewat petang.Mark menghantarku pulang ke rumah.Selepas Mark menghantarku,aku terus mandi dan menyiapkan diri untuk tidur.
Tiba2 muncul mesej di telefon ku dan mesej tu datang daripada Mark.Aku tersenyum bila membacanya.Aku pun membalas mesejnya.
Mark kenapa awak suka buat hati saya berdebar macam ni.I think I have fall in love with you Mark.I love you.3rd day..(final date)
Hari ni hari yang terakhir aku akan date dengan dia.Aku tak nak berpisah dengan dia.Patut ke aku bagitahu perasaan aku dekat dia..
Mark p.o.v
Hari ni aku bawa Naeun ke suatu tempat untuk makan malam.Aku membawanya ke tempat yang boleh melihat pemandangan Seoul pada waktu malam.
Dari riak mukanya aku dapat tahu dia menyukai tempat ni.Aku memesan main coast,
Lamb Chop dan dessert,Cheese
Cake.Kami berbual sambil melayan lagu yang dimainkan oleh pemuzik di atas pentas.Aku meminta izin untuk pergi ke tandas tetapi sebenarnya aku telah sediakan surprise untuknya.
Naeun p.o.v
Selepas Mark meminta izin untuk ke tandas.Aku duduk di situ melihat pemandangan Seoul dan melayan lagu yang dimainkan.
Tiba2 ada seseorang memanggilku dari arah pentas dan orang itu ialah Mark.
Aku terkejut melihat dia berada di atas pentas."Naeun lagu ni saya utuskan khas buat awak..dengarkan.",kata Mark.
Aku mendengar lagu yang dimainkan oleh Mark dan lagu itu bertajuk Boyfriend daripada Justin Bieber.
(Korang buka lagu kat atas tu untuk mendengar lagu ni tapi lagu tu d.o exo punya version sebab dia nyanyi sedap gila)
Selepas Mark habis menyanyikan lagu tu,dia turun ke bawah dan menghampiriku.
Dia melutut sambil mengeluarkan sebentuk cincin daripada poketnya.
"Son Naeun bersaksikan semua orang kat sini,saya nak melamar awak jadi gf saya.Saya dah lama suka kat awak sejak pertemuan pertama kita lagi.So,..will you be my girlfriend???",kata Mark.
Aku mengalirkan air mata kegembiraan dan berkata "I will".Mark terus memelukku dan menyarungkan cincin itu ke tanganku.
Semua orang menepuk tangan bagi mengucapkan tahniah kepada kami.Aku dan Mark tersenyum kegembiraan.
YOU ARE READING
[C]LOVE BIRDS
FanfictionMengisahkan tentang persahabatan yang kuat antara Jackson&Youngji tetapi tiba2 bertukar dari sahabat menjadi kekasih. Dalam mereka bergembira,muncul dua orang yang hendak memusnahkan hubungan mereka berdua. Dapatkah Jackson&Youngji bahagia selam...