PART 22

141 11 0
                                    

Youngji p.o.v

Selepas kangjun dan hara ditangkap,majlis prom night masih berjalan.

Pengacara:sekarang masa untuk kita umumkan siapakah yang akan mendapat tempat sebagai king and queen!!!Jadi kita akan umumkan sekarang!!!King and queen for this year is...............
JACKSON&YOUNGJI!!!!!
Congrats for both of you!!!

Aku terkejut..again and again.Kenapa hari ni asyik ada surprise je.Boleh heart attack aku macam ni.

Jackson menarik tanganku naik ke atas pentas.Pengacara memberikan kami 2 tiket penerbangan ke Paris.Rupa-rupanya inilah hadiah lumayan yang dikatakan oleh pengacara tadi.

Aku teruja untuk pergi ke kota cinta tu bersama Jackson.I hope we can make many memories.

Selesai sahaja pengumuman tentang king and queen,tamatlah sudah prom night malam ni.Semua pun bersurai kecuali aku,jackson,eunji,yoseob,mark & Bambam.

Eunji mendekati aku dan bercakap tentang apa yang berlaku tadi.

Eunji:Aku tak sangka yang kangjun dan hara sanggup buat macam tu kat korang berdua.
Youngji:Aku pun tak sangka diorang akan buat macam tu terutamanya kangjun.
Eunji:Kan...tapi takpelah diorang pun dah kena tangkap jadi biarkan lah.
Youngji:hmmm...
Eunji:Btw..congrats sebab dapat title sebagai King and Queen malam ni.Best lah kau dapat pegi Paris..jealous aku tau//pout//
Youngji:hihihi..jangan lah macam ni..nanti aku belikan souvenir untuk kau tau.
Eunji:YES!!!itu je yang sebenarnya aku nak dengar..Haha
Youngji:Jahat eh kau!!mengadu kat yoseob nanti baru tahu!!
Eunji:mengadu lah kat dia aku tak kesah pun!!!😝

◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆

Jackson p.o.v

Selepas semua orang bersurai,aku mendekati Bambam,mark dan yoseob.

Yoseob:Aku tak sangka si hara dan kangjun tu sanggup buat macam tu kat kau dengan Youngji.
Jackson:tu lah...tapi sekarang diorang dah kena tangkap..Jadi aku nak berterima kasih banyak2 kat Bam&Mark sebab korang dah banyak tolong aku.
Mark:Aku bukan tolong banyak sangat pun...lagi pun memang aku nak tengok 2 ekor tu masuk penjara.So no hal lah!!
Bambam:entah!!betul cakap Mark tu...kau kan bff aku..aku kena lah tolong kau..

Aku meminta diri untuk balik.Aku menarik tangan Youngji menyuruh dia untuk balik.

Apabila di dalam kereta,dia tak habis2 menanyakan ku kemana kita hendak pergi kerana laluan ni bukan laluan ke rumah Youngji.

Aku terlalu rimas dengan pertanyaannya yang dari tadi lagi tak habis.Aku terus mencium bibir Youngji dan akhirnya senyap.Boleh pun senyap ingat tak habis2 nak bercakap dari tadi,bisik hatiku.

Dari ekor mata,aku boleh melihat pipinya merah..blushing la tu..you so cute lah dear!!

Akhirnya sampai juga ke destinasi yang dituju iaitu pantai.
Aku membuka pintu untuk Youngji dan memegang tangannya untuk keluar.

Sempat juga aku mengambil coat aku dan menyarungkan ke bahu Youngji supaya dia tidak kesejukan.

Aku memimpin tangannya dan duduk di atas batu.Kami senyap seketika untuk merasai deruan ombak dan angin pada waktu malam.

Aku pun membuka bicara.

Jackson:Youngji,Saya nak minta maaf kat awak.Mungkin masa saya lupa ingatan dulu,saya ada sakitkan hati awak.
Youngji:takpelah jackson...
Lagipun benda dah lepas tak perlu dikenang lagi.
Jackson:Saya bersyukur sangat akhirnya hari ni semua perkara dan selesai.
Youngji:Betul tu..dan paling saya tak sangka sekali hari ni dah banyak kejutan saya dapat.Saya boleh dapat heart attack kalau macam ni tiap2 hari.
Jackson:hahahaha..itu baru sikit.
Ada lagi sebenarnya..
Youngji:Ada lagi..apa dia??
Jackson:awak nak tahu tak baju yang awak pakai ni sapa yang bagi??
Youngji:of course lah nak tahu.Saya asyik tertanya-tanya je sapa yang bagi baju ni..
Jackson:orang tu ialah....SAYA!!!!hahahaha..
Youngji:oohhh..awak lah Mr.J tu rupanya..jahat eh!!

Kami bergelak ketawa dan melepaskan rindu yang dah lama terpendam.


TBC..

Akhirnya jackji is back..next chapter berkenaan dgn Mark sahaja sbb nanti Mark akan berjumpa dgn seorang yeoja..sapa yeoja tu??wait for next chapter..please vote&comment


[C]LOVE BIRDSWhere stories live. Discover now