PART 28-KOTA PARIS

89 11 1
                                    

Jackson p.o.v

Aku dan youngji sekarang di Incheon Airport. Kami sedang menunggu pengumuman berangkat ke Paris.

Youngji:Jackson, jom pegi cafe tu kejap!! Saya nak beli air
Jackson:Ok jom!!

Kami menuju ke cafe. Youngji memesan ais americano dan aku hanya memesan latte.

Kami berbual-bual sambil menunggu announcement untuk berlepas.

"Pengumuman kepada penumpang kapal terbang AZ801 yang menuju ke Paris sila menuju ke balai pelepasan sekarang. Terima kasih"..

Jackson:youngji!! Kajja!!
Youngji:Arasseo!!

⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨

Youngji p.o.v

Daripada penerbangan yang mengambil masa agak lama untuk sampai di tanah Paris atau dikenali kota cinta, akhirnya aku dan jackson sampai di Charles de Goulle Airport.

Kami dijemput oleh pemandu pelancong dan terus bergerak ke hotel yang telah ditempah iaitu Hotel Oricon.Ia juga dikenali sebagai hotel yang ternama di bandar Paris ini.

Selama beberapa minit sahaja, kami sudah sampai di Hotel Oricon.Apabila aku melangkah kaki di hotel ini, aku dan jackson tergamam kerana hotel ini sungguh cantik dan kelihatan mewah.

"Awak duduk dekat sofa tu dulu, saya pergi check in kan bilik",kata jackson.

"Ok".Aku duduk di sofa dan melihat hotel yang cantik ini sementara menunggu jackson.

Selepas 5 minit berlalu, jackson datang dan memberi kunci bilikku.

"Kaja, kita pegi naik atas",kata jackson.

Jackson memegang tanganku sambil menarik bag dan aku hanya menurutinya.Kami sampai di bilik yang tertera nombor 250 dan 251.

"Awak masuklah dulu dan berehat nanti saya panggil awak untuk turun makan",kata jackson.

"Baiklah..Awak pun berehat lah".Jackson tersenyum dan menyuruh aku masuk ke bilik. Aku membuka pintu bilikku dan tergamam dengan bilik ni.

Biliknya sungguh cantik dan balkoninya menghadap ke arah kota paris. Dari balkoni ini dapat tengok berapa banyak bangunan yang terdapat di kota paris ini.

Selepas membersihkan diri,aku baring di atas katil dan tidak sampai lima minit aku telah terlelap kerana kepenatan.

⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨

8.00 malam..

Bunyi loceng bilik berbunyi.Aku yang sedang elok terlena boleh terjaga apabila bunyi loceng ditekan berkali-kali.

"Hishh.. Sapa lah pula yang kacau aku tidur ni",keluh youngji.

Aku dengan malasnya pergi membuka pintu dan muncullah muka jackson yang tersenyum tanpa rasa bersalah mengejut aku yang tengah tidur.

"Awak nak apa?? Saya tengah tidur tau tak??!!",marah youngji.

"Ye saya tau awak tengah tidur.. Kan saya dah cakap yang kita akan turun makan nanti.. Sekarang dah pukul 8.00 malam chagiya!!Tak lapar ke??, kata jackson.

"Lapar",keluh youngji sambil membuat muka yang menunjukkan dia terlalu lapar.

"Jadi jom lah kita turun.. Awak bersiap dulu saya tunggu kat luar ok!!, kata jackson sambil mencubit pipi youngji.

Selepas menukar bajunya dia keluar dari bilik. Jackson memegang tangannya dan memimpin aku sampai ke sebuah kereta.

"Awak sewa kereta ni ke??",tanya youngji.

"Yes.for you..Masuklah",kata jackson.

Selepas beberapa minit di dalam kereta,akhirnya sampai di destinasi.Aku keluar dari kereta dan terpampang di hadapan mataku Eiffel tower yang sering diceritakan oleh orang ramai atau lebih dikenali menara cinta di France.

Eiffel tower pada waktu malam sungguh cantik kerana lampu2 neon menyala di sekitar menara itu.

Eiffel tower pada waktu malam sungguh cantik kerana lampu2 neon menyala di sekitar menara itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jackson tersenyum dan menyuruh aku berdiri di hadapan menara itu untuk menangkap gambarku.

Kami menangkap banyak gambar bersama. "Jom!! ",ajak jackson.

Jackson memegang tanganku dan memimpin aku untuk naik ke atas menara.Apabila sampai sahaja di atas menara, aku teruja dan gembira kerana pemandangan dari atas menara terlalu cantik di mataku.

"Cantiknya pemandangan kat sini",kataku sambil memeluk lengan jackson.

"Baguslah kalau awak suka tapi awak akan lebih suka dengan kejutan saya nanti",kata jackson.

Aku mengangkat keningku dan memandangnya. "Ada kejutan lagi ke?? "

"Of course chagiya.. Jom".Jackson membawaku ke sebuah meja dan menyuruh aku duduk. Di atas meja tersedia makanan yang enak.Jackson menyuruh aku makan.

Semasa kami menjamu selera, muncul kumpulan penyanyi sambil membawa peralatan muziknya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Semasa kami menjamu selera, muncul kumpulan penyanyi sambil membawa peralatan muziknya.Dia menyanyikan sebuah lagu kepada kami. Aku menepuk tangan dan mengikut rentak lagu itu.

Selepas menjamu selera, kami berdiri sambil menghadap pemandangan yang cantik ini.Aku memeluk jackson dan berkata "terima kasih awak sebab buat semua ni untuk saya dan bawa saya ke tempat ni. I LOVE YOU!!

"Sama2 chagiya.. Ini semua untuk awak. I LOVE YOU TOO",ucap jackson.

Aku memandang mukanya dan tersenyum.Jackson membalas renunganku dan mendekatkan hidungnya dengan hidungku.

Jackson menciumku dan aku membalas ciumanku.Moment ini aku takkan lupakan dan aku harap hubungan kami berkekalan.

I'm back!!!minta maaf sbb lambat update

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


I'm back!!!minta maaf sbb lambat update. Saya akan cuba habiskan cite ni pada bulan ni juga.. insyallah.. Keep vote and comment 😊😁

[C]LOVE BIRDSWhere stories live. Discover now