PART 25

145 11 1
                                    

Youngji p.o.v

Selepas berehat,kami pergi bersama-sama menuju ke restoran seafood yang terkenal di Pulau Jeju.

Selepas makan malam,kami terus pergi balik ke 'Paradise House' untuk berehat.Mark,Naeun,
Yoseob,Eunji&Bambam telah masuk ke rumah untuk berehat.

Aku dan Jackson masih di luar rumah untuk menghirup udara malam.Aku dan Jackson duduk di balkoni yang terdapat di situ.

Aku dan Jackson melihat bintang2 dan bulan yang menyinari malam hari ni.

Jackson:tak sangka kan kita dah habis highschool!!!
Youngji:betul tu..awak nanti nak sambung belajar kat mana??
Jackson:Tak tahu lah lagi.
Rasanya saya sambung kat sini je kut sebab saya tak nak berjauhan dengan awak
Youngji:Hmmm..saya pun

Aku menyandarkan kepalaku di bahunya manakala jackson mengambil tanganku dan membawa ke bibirnya.

Jackson:hah!!saya baru teringat!!
Besok saya ada surprise untuk awak!!kita jalan2 pulau Jeju besok!!Nak tak??
Youngji:wow!!!of course lah nak
Jackson:ok good!!!besok lepas sarapan kita bertolak

Selepas berbual,aku dan jackson terus masuk ke rumah dan naik ke bilik masing2 kerana terlalu mengantuk.

Keesokan harinya...

Aku bangun awal untuk menyediakan sarapan untuk semua orang.Aku ingat nak buat scramble egg dan mushroom soup.

Sedang aku tengah memasak,tiba2 ada tangan melingkari pinggangku.Dari bau perfumenya,aku sudah dapat agak siapa orang tu.

Youngji:Jackson,awal awak bangun!!
Jackson:hehe..saya awal bangun hari ni bila saya terbau masakan yang sedap dari arah dapur..Macam sedap je awak masak!!
Youngji:mana ada lah..biasa2 je.Ni awak dah mandi ke belum??
Jackson:Dah..jangan risau lah!!!saya wangi ok!!

Tiba2 ada suara orang menegur dari arah belakang.

"Woi!!!kalau nak sweet2 pun jangan sampai ke dapur!!Sini tempat masak bukan tempat dating!!" ,kata Bambam.

"Kau ni sibuklah Bambam!!!aku baru nak bermesra dengan Youngji!!Kau dah kacau!!",kata jackson.

Tiba2 Mark yang datang entah dari mana menyampuk,"Kau ni Bambam,biar je lah diorang nak dating kat mana pun!!Kau jeles sangat kenapa??"

"Mestilah aku jeles!!!korang duk sweet2 depan mata aku kenapa?
Mentang2 aku takde gf macam ni korang buat kat aku eh!!",kata Bambam dengan nada sedih.

"Salah sape!!Aku dah bagitahu kau suruh cari gf.Kau tak nak dengar",kata Mark.

"Bukan tak nak cari jodoh tak sampai lagi..nak buat macam mana!!Tapi mana tahu kan dekat Pulau Jeju ni tiba2 muncul puteri kayangan!!boleh aku tackle dia!!",kata Bambam.

"Beranganlah kau sampai besok",kata Mark.

"Korang ni dah lah tu..baik makan sekarang lepas ni nak keluar jalan2 kan",kata Eunji.

Kami semua terus nenjamu selera sehingga Jackson memecahkan kesunyian.

"Korang,hari ni aku ingat nak date dengan Youngji,so korang jalan2 sendiri boleh kan??"

"Boleh,lagipun aku dengan Naeun pun memang nak pegi date jugak!!Yoseob kau macam mana??",kata Mark.

"Aku dengan eunji pun sama"kata yoseob.

Semua terus memandang ke arah Bambam dan Bambam mengeluh."Fine,aku jalan sorang2!!korang ni tak kesian kat aku ke??!!//pout//",kata Bambam.

Aku terus menenangkannya."Bambam jangan lah macam ni.Kau buat aku rasa bersalah lah",kata aku.

"Alah Bambam,mana tahu kau tengah jalan2 tu kau jumpa yeochin kau ke!!mana tahu kan!!,kata Jackson.

"Ye lah..korang nak gerak dah ke??",tanya Bambam.

Semua menganggukkan kepala dan selepas makan kami terus mengikut haluan masing2.

Selepas bersiap,aku menunggu jackson di ruang tamu.Jackson terus mengajakku ke luar dan terbentanglah sebuah kereta mewah di hadapan mataku.

Aku ternganga melihat kereta itu kerana kereta itu adalah kereta sport yang boleh buka atap tu.
(Kereta tu lebih kurang macam dekat media tu)

Jackson terus mengajakku naik kereta itu.Pada mulanya,aku teragak-agak untuk menaiki kereta itu tapi Jackson terus menarik aku ke arah kereta itu.

Selepas berada dalam kereta,kereta itu terus meluncur laju di atas jalan raya.

Youngji:Jackson,awak dapat dari mana kereta ni??
Jackson:saya sewa kereta ni untuk bawa awak jalan2
Youngji:mesti mahalkan awak sewa kereta ni??
Jackson:tak payah risau lah..untuk awak semua benda saya sanggup buat
Youngji:Huh,sweet talker
Jackson:hehe..tapi saya sweet dengan awak je.

Selepas beberapa minit di dalam kereta,akhirnya sampai di destinasi.Jackson membawaku pergi ke ladang teh dan strawberi.(Ada ke strawberi kat pulau Jeju??korang bayangkan je lah eh..sbb author tak pernah pegi korea lagi so tak tahu..hehe)

Kami melawat ladang teh dan strawberi.Selain itu,kami tidak melepaskan peluang untuk membeli strawberi dan teh yang terdapat di situ.

Aku dan jackson pergi ke sebuah cafe yang menyediakan makanan dan minuman berasaskan teh dan strawberi.

Aku dan jackson memesan strawberi yang dicelup dengan chocolate,waffle dan teh yang menyegarkan.Kami berbual bagi memecahkan kesunyian.

Youngji:lepas ni awak nak bawa saya ke mana pula?
Jackson:adalah...awak ikut je nanti.

TBC..

Besok dah start sekolah..😭😢Jadi kepada semua COMEBACK TO THE SCHOOL.Please vote and comment and wait for next update.

[C]LOVE BIRDSWhere stories live. Discover now