Ok sebab ada yg request nk cite Bambam.So ni lah cite dia..
Have fun!!!please vote and comment ok!!◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆
Bambam p.o.v
Selepas kawan2 ku semua pergi keluar jalan2 atau senang nak cakap Dating.
Aku pun keluar lah juga disebabkan terlalu bosan duduk dalam rumah ni.Aku berjalan tanpa hala tuju sehingga sampai di sebuah tasik yang cantik.
Aku duduk di kerusi berdekatan menghadap ke arah tasik.Aku termenung mengenang nasib diri.
Sampai bila aku nak jadi single je.Kawan2 aku yang lain semua dah couple.Aku mengeluh tanpa sedar.
Sedang aku termenung,tiba2 aku terdengar suara orang menangis.Aku mencari suara itu sehingga aku terjumpa seorang yeoja yang duduk sambil mengalirkan air mata.
Aku rasa kasihan melihat dia dalam keadaan begitu.Aku menghampirinya dan menegur.Selepas dia menyedari aku ada di sini,dia seperti tergesa-gesa hendak berlalu pergi.
Aku menahan tangannya dan memeluknya dengan erat.
"Awak jangan risau saya bukan orang jahat.Saya nak awak luahkan perasaan sedih awak tu.Kalau dengan nangis dapat melegakan kesedihan awak saya rela tadahkan bahu saya untuk awak.Nangislah..",kata aku kepada yeoja itu.
Selepas yeoja itu mendengar ucapanku,kedengaran sayup-sayup bunyi tangisannya di bahuku.Tiba2 bunyi air hujan kedengaran.Ramai orang berlari-lari untuk menyelamatkan diri daripada kebasahan.
Dengan air hujan yang turun membasahi kami berdua,aku masih berdiri di sini untuk menenangkan dia yang sedang menangis.
Bunyi tangisannya dan bunyi air hujan bercantum.Hujan turun hari ni seperti tahu bahawa kesedihan yang dialami oleh yeoja itu sangat berat.
Selepas beberapa minit di bawah air hujan,akhirnya yeoja itu berhenti menangis.Aku mengajaknya pergi ke kafe berdekatan untuk memanaskan badan yang dalam keadaan kesejukan.
Di kafe...
Aku memesan hot chocolate untuk aku dan dia.Dia minum air itu tanpa banyak soal dan mengeringkan rambutnya yang basah.
Bambam:Nama awak siapa ya?
???:Bae Suzy imnida..
Bambam:oohh.Nama saya bambam.Nice to meet you..
Suzy:Nice too meet you too...⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨
Suzy p.o.v
Di kafe..
Lelaki itu memberikanku air hot chocolate dan aku meminumnya kerana terlalu dahaga dan kesejukan.Aku mengeringkan rambutku yang basah.
Tiba2 lelaki itu menegurku...
Bambam:Nama awak siapa ya?
???:Bae Suzy imnida..
Bambam:oohh.Nama saya bambam.Nice to meet you..
Suzy:Nice too meet you too...
Bambam:Awak tak nak cite apa2 kat saya ke??
Suzy:nak cite apa??
Bambam:cite pasal masalah awak sampaikan awak menangis teruk sangat tadi..
Suzy:oohh...pasal tu.Terima kasih sebab bagi bahu awak tadi tapi sebenarnya takde apa2 pun
Bambam:Geotjimal(tipu)..takkan takde apa2..Awak nak tahu tak kalau awak pendam sorang2 boleh jadi gila tau...so apa kata awak kongsi masalah tu dengan saya..Saya janji takkan bagitahu sapa2!!!✋
Suzy:hmmm...
Bambam:kenapa awak tak percaya kat saya ke??
Suzy:Tak...bukan macam tu..Tapi kita baru je kenal takkan..Tiba2 Bambam memegang tanganku dan berkata."Awak boleh percayakan saya!!Jangan risau.Ceritakan je".
Aku senyap seketika sehingga aku membuat keputusan untuk memberitahu masalahku kepadanya.
YOU ARE READING
[C]LOVE BIRDS
FanfictionMengisahkan tentang persahabatan yang kuat antara Jackson&Youngji tetapi tiba2 bertukar dari sahabat menjadi kekasih. Dalam mereka bergembira,muncul dua orang yang hendak memusnahkan hubungan mereka berdua. Dapatkah Jackson&Youngji bahagia selam...