Jackson p.o.v
Sudah sebulan berlalu selepas prom night itu dan sekarang aku dan kawan-kawanku dah habis menjawab paper exam yang last tahun ini.
Dan bermaksud selepas ini,aku akan graduate daripada high school dan masuk ke alam baru iaitu University.
Aku,Youngji& kawan2 ku iaitu yoseob,eunji,Mark,Naeun dan Bambam melepak di Seoul Garden Cafe selepas paper yang terakhir habis.
Bambam:Akhirnya!!!!kita akan graduate..Selamat tinggal highschool!!!!
Mark:Kau ni Bambam,tak malu ke asyik terjerit2..senyap sudah lah
Bambam:kau ni..sepatutnya kita happy sebab lepas ni kita akan graduate dan blah dari sekolah tu
Mark:ye,aku tahu..Tapi masalahnya kau duk terjerit2 mcm beruk sampai semua orang tengok kat kau..Kau ingat kitorang tak malu!!
Jackson:dah lah korang ni asyik bergaduh je ..Baik kita rancang apa yang kita nak buat untuk raikan benda ni bukan bertekak..
Yoseob:Apa kata kita raikan dekat pulau jeju.Aku tahu satu rumah penginapan yang dekat dengan air terjun kat sana.Kita boleh menginap kat situ.Aku dengar pemandangan dia cantik..
Youngji:Wow...best jugak kita boleh buat Bbq kat sana
Jackson:Ok good..so korang semua setuju tak..kita pergi selama 2 hari 2 malam kat sanaSemua setuju dengan cadangan tu dan kami berbincang tentang penginapan di Pulau Jeju nanti..
⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨
Youngji p.o.v
Di Gimpo airport...
Aku,jackson & kawan-kawanku menuju ke kafe untuk makan dan minum sebelum bertolak ke Pulau Jeju.
Kami bersembang kosong bagi memenuhi masa.Tiba2 terdengar pengumuman kapal terbang yang kami naiki akan bertolak tak lama lagi.
Minta maaf kepada penumpang kapal terbang KP342,sila menuju ke balai pelepasan sekarang..(ok yang ni saya main hentam je,tak tahu betul ke tak)
Jackson:Tu announcement kapal terbang kita tu..Jomlah pegi..
Kami bergerak ke balai pelepasan dan naik ke kapal terbang.Kedudukan kami dalam kapal terbang ialah,aku dengan jackson,yoseob dengan eunji,mark dengan Naeun dan Bambam keseorangan..(kesian Bambam😭)
Jackson menyuruhku tidur dahulu sementara menunggu kapal terbang ni berlepas.Aku hanya menurut kerana aku memang mengantuk dari tadi lagi sebab bangun terlalu awal takut terlepas kapal terbang.
Aku menggunakan bahu jackson sebagai bantal tidurku dan selama berapa minit aku telah terlelap.
Jackson p.o.v
Aku melihat Youngji sudah terlelap di bahuku.Aku hanya membiarkan dan bermain dengan telefonku.
Selepas 1 jam di dalam kapal terbang,akhirnya kami sampai juga ke Pulau Jeju dengan selamat.
Aku menggerakkan badan Youngji supaya dia bangun.Youngji menanyakanku,"Kita dah sampai ke??".Aku menjawab "Ye kita dah sampai..jom turun diorang mesti dah tunggu tu".
Aku,Youngji dan kawan-kawanku berjalan keluar dari airport dan menuju ke parking kereta.
Dari jauh kelihatan seorang lelaki menunggu ketibaan kami.
Yoseob:Anyeonghaseyo,yoseob imnida.Pak cik ke tuan rumah "Paradise House"??(Paradise house ni rumah penginapan yang diorang akan duduk)
???:Ye saya.Kamu semua boleh panggil saya Jaesuk ahjusshi.Selamat datang ke Pulau Jeju!!!.Mari saya tolong hantarkan kamu semua ke rumah tu.Aku dan rakan-rakanku mengucapkan terima kasih dan terus menaiki kereta Jaesuk ahjusshi tu.
Sesampai sahaja di Paradise House.Kami semua kecuali Yoseob tergamam melihat pemandangan sekitarnya dan rumah yang besar dan cantik ni.
Di sebelah kanan rumah,terdapat taman yang cantik dipenuhi dengan bunga2 yang berwarna-warni serta air pancut terdapat di situ.
Di belakang rumah,terdapat tangga yang menuju ke bawah dan terletak lah air terjun yang sangat cantik.Kami terpegun melihat panorama alam yang terlalu indah.
Selepas meneroka di luar rumah,kami masuk ke dalam rumah dan sekali lagi kami terpegun dengan reka bentuk rumah ini.
Rumah ini dibina 50% daripadanya ialah diperbuat daripada kaca.Tingkap dan dinding kebanyakan kaca.
Jaesuk ahjusshi menunjukkan bilik kami.Aku dengan Bambam,Mark dengan Yoseob manakala Hara,Youngji dan Naeun ditempatkan dalam satu bilik.
Kami bercadang untuk berehat dahulu sebelum jalan-jalan sekitar Pulau Jeju.
Aku terus mandi dan membersihkan diri lalu terlelap di atas katil kerana terlalu penat.
TBC...
Semua dah dengar ke lagu exo monster dan lucky one..lagu diorang memang daebak.
Diorang terlalu hensem sngt!!!Omg!!!😱Wait for next update ok..and please vote and comment.
YOU ARE READING
[C]LOVE BIRDS
Fiksi PenggemarMengisahkan tentang persahabatan yang kuat antara Jackson&Youngji tetapi tiba2 bertukar dari sahabat menjadi kekasih. Dalam mereka bergembira,muncul dua orang yang hendak memusnahkan hubungan mereka berdua. Dapatkah Jackson&Youngji bahagia selam...