Makyaj Malzemelerini Ne Kadar Saklayabilirsiniz?

2.5K 31 0
                                    

Parfümler

Parfümlerin raf ömrü genelde iki yıldır. 2. yılın sonunda kokuları değişmeye ve ağırlaşmaya başlar. Parfümünüzün tazeliğini koruması için ışık almayan karanlık bir yerde saklanması gerekir.

Rujlar ve Dudak Parlatıcılar

Rujlar ve dudak parlatıcılar iki yıl kullanılabilir.

Fondöten ve Pudralar

Fondöten ve pudraların kullanım süreleri formüllerine göre değişir. Sıvı ve yağlı formda olanlar yılda bir, toz formunda olanlar ise en geç iki yılda bir değiştirilmelidir.

Rimel

Rimel, kadınların en sık kullandığı makyaj malzemelerinin başında yer alır. Rimel fırçası gözünüzle direkt temas ettiği için her üç ayda bir değiştirilmelidir. Aksi takdirde gözlerde kaşıntı, kızarıklık ve tahrişlere neden olabilir.

Eyeliner

Sıvı ve yağlı formlardaki eyelinerler gözlerinize temas ettiği için her üç ayda bir değiştirilmelidir.

Göz Kalemleri

Göz kalemleri, ucu küçüldükçe açılarak kullanıldığı için, iki yıl kullanılabilir.

Ojeler

Ojelerin her yıl atılması ve yenilenmesi gerekir. Serin ve kuru bir yerde saklayarak ömürlerini uzatabilirsiniz.

Vücut Losyonları

Vücut losyonlarının da raf ömürleri iki yıldır. İçerdikleri bakteri koruyuculara rağmen, ambalajlar açıldıktan bir süre sonra bakteri oluşumunu yeterince önleyemezler. Bu nedenle iki yıldan daha uzun süre saklamamanız gerekir.

Kızlara Tavsiyeler Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin