-Omars perspektiv-
Dag 54Jag la ner Oscars mobil och gick in till vardagsrummet igen, där två halvpåverkade killar brottades, jag kallar inte dem för män, för de beter sig som pojkar, precis som när vi var yngre. Jag lovade att inte berätta något, alltså så låter jag Felix berätta för Oscar och Ogge om han nu vill att de ska veta. ¨Hallå?!¨ sa jag högt och de slutade genast och kollade på mig, de väntade på mer, att jag skulle säga något, jag satte mig ner i Felix soffa och suckade, ¨Felix är påväg, ni får kasta ölburkarna, annars så kommer han bli förbannad och det vet ni¨ sa jag irriterat och de kollade runt, ölburkar lite här o var.
*Felix satte sig med en suck i soffan och kollade ner i marken, vi hade hunnit att städa, men han märkte att Oscar och Ogge var påverkade. Han kollade på mig och jag såg att han var orolig. ¨Det kommer bli bra¨ sa jag stöttande och och märkte hur Ogge och Oscar kollade konstigt på oss. ¨Vad snackar ni för skit?¨ utbrast Oscar och kollade surt på Felix. ¨Inget du ska bry dig om¨ fräste Felix och Oscar ställde sig upp. ¨Berätta, vad för bullshit snackar du om? Är det om mig och Ogge?!¨ sa Oscar argt och jag kollade på den tysta Ogge som kollade oroligt på Oscar. ¨Men vafan, är du dum i huvudet eller? Du ska fan inte bry dig¨ nästan skrek Felix och ställde sig upp och knuffade Oscar lätt i bröstet, Oscar knuffade tillbaka, fast hårdare. Felix höjde näven och skulle precis slå Oscar men jag ställde mig framför han och fick slaget, jag trillade mot marken och en svidande smärta spred sig från käken och ut mot kroppen. ¨Oj, fan förlåt Omar¨ utbrast Felix och satte sig på huk framför mig, jag hörde hur dörren small igen och där var Oscar ute från lägenheten.
YOU ARE READING
116 dagar, F.S
FanfictionFORTSÄTTNING PÅ GONE, F.S Tips är då att läsa den först :)