-Oscars perspektiv-
Dag 45
Vi låste in dem i ett rum och gick till vapen rummet, Thea måste ha märkt att jag var deppig och kramade om mig, ¨Vad är det Oscar?¨ viskade hon och log mot mig, jag försökte att le men det gick inte, att jag låser in min syster som jag inte har sett på 10 år, det är inte så jävla nice. ¨Kan vi prata i enrum?¨ sa Thea högt, eftersom att vapenrummet är ljudisolerat, killarna och Leona nickade och gick ut från rummet. Thea kollade in i mina ögon och log mot mig. ¨Vad är det? Jag märker att det har hänt något¨ mumlade hon och kollade ner i marken, typ som om hon skämdes. ¨Det är Kate¨ sa jag tyst och hon kollade genast upp på mig och hennes blick mörknade, ¨Vad har hon gjort?!¨ utbrast hon och greppet om mina armar blev hårdare, ¨Ingenting¨ pep jag och hon släppte en aning, ¨Hon är min syster¨ nästan viskade jag och Theas beröring försvann och hon kollade chockat mot mig. ¨Ä..är du säker?¨ mumlade hon och började gå fram och tillbaka i det stora rummet. Jag nickade långsamt och hon kollade upp mot mig. ¨Isåfall så måste hon ut härifrån nu, vi har planerat att döda dem om någon dag om deras chef inte ger oss en summa¨ mumlade hon och öppnade dörren och hon försvann.