-Theas perspektiv-
Dag 42
Det hade gått en månad sen Lea dog, jag och Felix blev tvungna att ta reda på hur Lea dog, hon hade trillat från den höga klätterställningen som är för de stora barnen, hon slog huvudet i en sten, vilket förklarar stygnet i pannan. Jag blev av med jobbet. Efter allt detta så var bandet tvungna att splittras då Felix inte kunde koncentrera sig eller kom på något möte eller träningarna, Felix har börjat dricka mer efter det, detsamma har även jag. Killarna hängde på och vi har börjat att gå på fester, Ogge och Mathilda hade ju ett barn, men innan den ungen föddes så dog den och jag och Mathilda tappade kontakten.
*
Idag så ska jag och Felix på fest, precis som varje dag. Jag tog på mig en svart klänning som slutade lite över knäna, mitt hår var lockat och sminket bestod av en svart skuggning med eyeliner och lösögonfransar. ¨Hur fucking lång tid ska det ta att fixa sig?¨ muttrade Felix och drog handen igenom håret och kollade sedan på mig. Jag himlade med ögonen och sprayade håret en gång till, ¨Så färdig, jag vill liksom att det ska se ut som att jag har knullrufs¨ sa jag och grimaserade, Felix kollade till sitt hår igen och muttrade att hans hår inte alls såg ut som knullrufs. Vi tog oss ner till bilen och åkte iväg mot Jonte, han som skulle ha festen. Vi var en halvtimme försenade, vilket var bra då det redan har kommit många människor.
*
Jag tog säkert min 100:de Vodka glas och vinglade sedan ut till det stora vardagsrummet. Genast så hittade jag min gamla ¨fiende¨ Katrina. ¨Heej!¨ sa jag överglatt och hon vände sig om, hon såg inte ut som innan, för mycket smink och alldeles för slitet hår. ¨Och vad fan vill du?¨ snäste hon och hennes vänner fnissade. ¨K-k-kommer duuu ihååg mig, hon du hatade??¨ sa jag lite irriterat. Hon skrattade innan hon öppnade sin mun igen, ¨Ja du var väll skolans hora?¨, det var droppen, det var som om all musik stannade och alla vände sig om. Katrina vände sig om mot sina kompisar och skrattade, själv så tog jag tag i hennes hår och ryckte bak det för att leda henne ut till gräsmattan. ¨Vad fan håller du på med?!¨ skrek hon och försökte komma loss men jag drog bara hårdare. Hon sparkade mig på smalbenet vilket fick mig att släppa hennes äckliga hår, många hade samlats runt oss för att kolla. Jag fick helt enkelt nog, jag sparkade med mitt vänster ben rakt i hennes mage och tog tag i hennes hår igen för att sedan slå hennes ansikte mot mitt knä, folket omkring mig skrek mitt namn och klappade vilket fick mig att bli ännu mer triggad att slå sönder henne. Jag slog hennes ansikte en gång till mot mitt knä som hade blivit helt nerblodat, hon föll till marken och jag spottade henne i håret, ¨Jävla bitch passa dig¨ skrek jag innan jag gick in för att leta upp Felix.
*
Herregud Thea är faarlig 😱😁