" Namjoon! Potong lah bawang tu betul-betul! Ni macam dah tak ada rupa bawang dah aku tengok! " Hoseok mencubit lengan Namjoon.
Namjoon mencebik. " Sakit lah! Bersyukur lah sikit! Tak ada rupa bawang tapi sekurang-kurangnya masih ada rasa bawang! Kecoh lah kau. Tetak kang! " Namjoon mengangkat pisau dan mengacah untuk menetak Hoseok.
" Hoi hoi hoi! Kita ni nak masak daging lembu, bukan daging orang! Buat kerja betul-betul! " kata Jin sambil mencekak pinggang. Amboii diva ni.
Jin mengflipkan rambutnya. " Jimin! Pergi kejut pakwe kau bangun! Sejak swag dia kembali, makin malas nak bangun! " bengis sungguh wajah Jin waktu itu.
Hampir serupa dengan wajah kawan-kawan dia yang kena ikat- eh?!
" Hyung ni! Berapa kali aku nak kata yang aku bukan ghei! Menci menci menci!! " Jimin menghentakan kakinya berkali-kali lalu menuju ke bilik Yoongi.
Pintu bilik Yoongi diketuk. " Hoi abang gula! Bangun! " panggil Jimin dengan suara yang kuat.
Tiada sahutan.
Jimin merengus geram. " Orang tua ni kalau tak menyusahkan orang pagi buta macam ni tak boleh agaknya! " Jimin membuka pintu bilik Yoongi dengan kasar.
Terbuntang mata Jimin apabila dia melihat Yoongi sedang tidur sambil menghisap jari. Sekelilingnya dipenuhi dengan patung-patung Kumamon kesayangannya.
Gila betul budak ni dengan Kumamon. Gumam Jimin. Kepalanya yang benjol disentuh perlahan. Masih berbisa.
Tapi disebabkan Kumamon ni lah aku dapat hadiah hantukan dari Yoongi. Tak guna. Jimin menggulingkan matanya.
" Wey bangun. Dah pukul berapa dah ni. Jin hyung suruh kau tolong masak sekali. "
Tiada sahutan.
" Yoongi hyung! Bangun lah! Tak kan kau nak protes pasal malam tadi? Bangun lah gedik!! "
Masih tiada sahutan.
" Yahhh Min Yoongi!! Bangun lah!! Jangan jadi pemalas sangat boleh tak?! Nak suruh Jin hyung tampar kau guna periuk lagi ke apa?! Ha?! Bangun lah orang tua manis!!!! "
Masih lagi tiada sahutan dan Yoongi langsung tak bergerak dari tilamnya.
Jimin meraup kasar wajahnya. Takkan lah dia kena guna cara yang dia tak suka untuk kejut Yoongi? Tapi tu je cara yang paling berkesan.
Belum lagi Jimin memulakannya, bulu roma Jimin sudah menegak. Dia menutup matanya. Fuhh. 💦
" Yoongi hyung, I love you. "
" Kau dah kenapa? Dah sampai 'seru' ? "
Yoongi membuka matanya lantas membuat muka jijik. Jimin menjeling Yoongi yang masih terbaring diatas katil.
" Lebih baik kau bangun sekarang sebelum 'seru' kau tiba. Nampaknya aku kena samak mulut aku. Jijik. " Jimin keluar meninggalkan Yoongi.
Yoongi tersenyum kecil. " I love you too, Jiminie. "
❤❤❤
" Nawaitu--- "
" ----Hyung, tak payah lah baca niat. Nanti kita kena kecam. " kata Jungkook pada Taehyung yang sudah bersedia menadah tangan.
Taehyung menjadi blank. " Tapi kalau kita nak puasa kita kena baca nia-- "
" Kita bukannya orang muslim. Selagi kita tak masuk agama Islam, selagi tu puasa kita tak dikira. Lagipun kita berpuasa sebab kita nak rasa macam mana orang susah hidup tanpa makanan dan minuman yang cukup. " Namjoon memotong kata-kata Taehyung.
YOU ARE READING
[C] Bangtan Ramadhan?! [ MALAY FANFICTION ]
Fanfiction" Sebagai anak yang soleh, kita mestilah berpuasa dibulan ramadhan. " " Kesabaran juga perlu ditingkatkan!! " ____________________________________ Started :- June 6, 2016 End :- July 16, 2016 Yang ingin mencuba, Popo a.k.a si HakakGojes ❤