Veerpoot wachtte tot haar zus terug was van de Maanpoel. Zou ze iets hebben vertelt? Wat zou de sterrenclan tegen haar hebben gezegd? Zou ik het tegen de clan moeten zeggen? Ik moet eens met Roospoot praten, de laatste tijd voel ik me niet zo goed. Veerpoot spitste haar oren en hoorde Roospoot en Maanlicht afkomen. Ze liep naar de ingang van het kamp. Roospoot liep naar binnen.
Veerpoot liep mee met Roospoot naar het medicijnkattenhol. "Wat heeft de sterrenclan gezegd? Je hebt toch niks gezegd tegen Maanlicht en de andere katten over mij en Hudson?" vroeg Veerpoot. "Ik zal je mijn droom morgen vertellen, ik heb niks gezegd tegen de medicijnkatten." mauwde Roospoot. Veerpoot knikte. Ze zei gedag en liep naar het leerlingenhol. Ze rolde zich op en viel in slaap.
Veerpoot rekte zich uit en liep zachtjes door het leerlingenhol. Straks zal Roospoot me vertellen wat de sterrenclan heeft gezegd. Veerpoot liep naar het medicijnkattenhol. Ze kreeg weer zo'n pijnlijke steek in haar buik. Ze miauwde zachtjes van de pijn. Ze zag Roospoot kruiden sorteren. "Ha, Roospoot, je ging me vertellen over gisterenavond." mauwde Veerpoot ongeduldig. "Ik zal het je vertellen tijdens het eten, kom mee." mauwde Roospoot. Veerpoot liep achter Roospoot aan naar de hoop en pakte een mus. Ze gingen zitten. "De sterrenclan heeft me vertelt dat ik je geheim moet bewaren want als de clan je geheim weet zal jou iets ergs overkomen en dat wil ik niet." mauwde Roospoot. Veerpoot schrok bij de gedachte dat haar iets ergs kan overkomen. "Ok, bedankt." mauwde Veerpoot en at haar mus verder op. Roospoot at haar spreeuw op en stond toen recht. "Ik moet weer verder doen." Roospoot liep weg. Wat kan ik nu doen? Veerpoot keek rond. Ze zag Esdoorn lopen. Ze liep er naartoe. "Esdoorn, gaan we vandaag trainen?" vroeg Veerpoot. "Nee, maar ga eens bij Sneeuwstorm kijken, misschien heeft hij iets voor jou dat je kan doen." mauwde Esdoorn. Veerpoot knikte en liep naar Sneeuwstorm. "Sneeuwstorm, kan ik iets doen?" vroeg Veerpoot. "Je kan meegaan met de patrouille." mauwde Sneeuwstorm. Hij riep nog wat katten die mee gingen met de patrouille. Dat waren Bliksempoot, Ijzerstaart, Wilgklauw en Zonstraal.
We deden de grensmarkeringen opnieuw. Veerpoot begon deze plek heel goed te herkennen. Ze weet het weer. Dit was de plek dichtbij de grot van Hudson zijn roedel. Veerpoot liep naar Bliksempoot en ze flujsterde iets in zijn oor. "De grot is daar, de patrouille mag daar niet naartoe gaan." Bliksempoot knikte. "Kunnen we nu niet terugkeren, we zijn nu al heel lang bezig, de rest kunnen we straks nog doen, laten we nu even rusten." mauwde Bliksempoot. Ok, dat is een goed plan van Bliksempoot. "Dat vind ik een goed idee." mauwde Veerpoot. De anderen knikten en gingen zitten. "Ik moet even nog iets doen, ik ben zo terug en Bliksempoot kan me daarbij helpen." mauwde Veerpoot, ze wachtten niet op antwoord en ze vertrokken allebei naar de grot.
Veerpoot liep diret de grot in. Bliksempoot liep achter haar. Ze liep de gang in die leid naar de slaapplek van Hudson. Hudson was aan het eten. Hij schrok toen hij Veerpoot en Bliksempoot zag. "Wat doen jullie nu hier?" zei hij. "Onze patrouille staat verderop te wachten tot we weer verder gaan. Ze komrn deze kant op en ze mogen de grot niet zien, anders worden jullie ontdekt." mauwde Veerpoot. Hudson stond op en liep op haar af. "We moeten de grot beter bedekken." gromde hij. Bliksempoot en Veerpoot knikten en liepen naar de uitganf van de grot. Ze pakten mos, planten en takken. Toen Veerpoot nog meer planten wou pakken ha dze niet zo veel zin meer, ze was moe geworden. Waarom kunnen de takken er zelf niet op gaan liggen? Toen ze daaraan dacht gingen de planten en takken bewegen. Ze voelde iets in haar. Iets raar. Ze dacht aan dat de takken en planten zich op de hoop zouden gaan liggen. Dat gebeurde ook. Bliksempoot, Veerpoot en Hudson schrokken. "Hoe kan dat, wie deed dat?" blafte hij. "Dat deed ik, denk ik, ik voelde me één met die planten en takken en ik dacbt dat ze gingen liggen op de hoop en dat gebeurde ook." mauwde ze verbaasd dat ze dat kon. "Jij hebt krachten?" mauwde Bliksempoot enthousiast en verbaasd. "Ik denk het, zou ik nog andere krachten ontdekken?" vroeg ze. "Waarschijnlijk wel, je kan al heel ver horen en reuken en nu kan je ook al planten besturen." blafte Hudson.
JE LEEST
Warrior Cats Geheimen In Het Woud
Fanfiction(Dit verhaal is geïnspireerd op de warrior cats reeks van Erin Hunter, sommige dingen zijn anders en sommige dingen zijn hetzelfde) Roospoot en Veerpoot zijn juist leerlingen geworden in de donderclan. In hun tijd als leerlingen komen ze veel te wet...