Veerster haar poot deed heel veel pijn. Rooslicht en Roodborst sleurden haar mee naar de medicijngrot. Veerster kreunde van de pijn. Ze legden haar neer. Rooslicht begon met het verzorgen van haar poot. Veerster lette niet op. Wat was die gouden gloed en die plotselinge kracht van Rooslicht? Ik zal het er met haar nog over hebben! Ze houdt iets voor ons verborgen! Ik ben haar zus ik zou het toch mogen weten! Rooslicht deed kruiden op haar gewonde poot. Veerster kromp ineen en kreunde.
Rooslicht zweeg de hele tijd. Veerster probeerde soms met haar te praten, maar dan mompelde Rooslicht iets onverstaanbaars.
"Rooslicht, we moeten praten, wil je nu luisteren?" riep Veerster gefrustreerd omdat Rooslicht niet wou praten. "Lapstaart is ook een medicijnkat, hij zou niet liegen!" riep Rooslicht terug. Veerster zweeg. Ze wist dat Rooslicht gelijk had over Lapstaart, maar ze wou praten over Rooslicht zelf. Veerster mauwde maar niks meer.
"Het is klaar, je moet veel rusten met je poot, als er nog iets met je poot is dan kom je maar naar mij." mauwde Rooslicht kil en ze liep weg. Veerster stond op. Haar poot deed nog pijn en ze kreunde. Ze strompelde naar haar grot en ging liggen. Ze sloot haar ogen en viel al snel in slaap.
Veerster spitste haar oren en hoorde een hijgende Roodborst binnenkomen. "Veerster, er zijn drie van uw kittens verdwenen!" hijgde Roodborst. Veerster stond direct recht, misschien iets te snel. Er schoot een pijnsteek door haar poot en ze kromp ineen.
Roodborst kwam naar haar toe gelopen en ondersteunde haar. "Zo kan je niet meegaan, Veerster." mauwde Roodborst bezorgd om haar clanleider.
Ze hoorden luid gemauw. Roodborst hielp Veerster met stappen. Veerster ging op de Grote Rots staan.
Alle katten waren luid aan het praten, Veerster wist niet waarover. "Wat is er aan de hand?" riep Veerster. Opeens was heel de clan stil. Grijspoot liep naar voren. "Rooslicht is weg!"
JE LEEST
Warrior Cats Geheimen In Het Woud
Fanfictie(Dit verhaal is geïnspireerd op de warrior cats reeks van Erin Hunter, sommige dingen zijn anders en sommige dingen zijn hetzelfde) Roospoot en Veerpoot zijn juist leerlingen geworden in de donderclan. In hun tijd als leerlingen komen ze veel te wet...