Veerster kon haar oren niet geloven. Ze ging van de Grote Rots af en liep naar de medicijngrot. Binnen was er niemand. Veerster keek nog eens aandachtig rond en toen ze eindelijk besefte dat haar zus er niet was stonden er tranen in haar ogen. Ze liep terug naar buiten en ging op de Grote Rots staan. "Alle katten van de magieclan die hun eigen prooi kunnen vangen, willen die zich verzamelen onder de Grote Rots voor een vergadering!" ze hadden al een tijdje hun roep veranderd.
Alle katten kwamen bijeen onder de Grote Rots. "Waar is Lapstaart?" vroeg Veerster. Alle katten waren dingen tegen elkaar aan het mompelen zoals "Geen idee, ik denk dat die samen met Rooslicht weg is." Veerster keek direct op bij die zin en ze wist al wie er voor heeft gezorgd dat Rooslicht weg is. "Lapstaart heeft samen met de windclankatten Rooslicht ontvoert!" riep Veerster. Plots was de hele clan stil.
"We hadden lapstaart niet moeten vertrouwen! vanavond bij de Grote Vergadering zullen we het hebben over de ontvoering van Rooslicht!" riep Veerster. De hele clan was weer aan het mauwen tegen elkaar. Veerster ging naar haar grot en ging liggen.
Veerster rekte zich uit en liep haar grot uit. De Grote Vergadering ging bijna beginnen. Ze maakte zich klaar. "De katten die meegaan zijn: Zwartpoot, Roodborst, Grijspoot, Mistpoot en Lindepoot. Snoppy, Eikpoot, Witpoot en Vispoot jullie letten op het kamp en mijn andere twee kittens. We gaan vertrekken!" riep Veerster.
Ze liepen snel naar de Grote vergadering. Eén voor één gingen ze de boomstam over. Ze zagen dat ze de laatste waren. Veerster ging mee op de rotsen staan en Roodborst ging ervoor zitten naast de andere commandanten. "Jullie zijn er eindelijk!" mauwde Wolfster. "laat de vergadering beginnen!" schreeuwde Lichtster.
Alle katten stopten hun gesprekken en luisterden naar de clanleiders. De andere leiders waren al geweest en het was de beurt aan Veerster. Ze stapte naar voren en begon te miauwen.
"Onze medicijnkat Rooslicht is vermist, we denken ontvoerd, want ze zou niet zomaar weggaan en als ze zou weggaan zou ze dat hebben gezegd." katten van andere clans reageerden geschokt, ook de leiders, behalve de windclankatten en Hagelster.
"Heb je een idee wie het heeft gedaan?" vroeg Lichtster. "We hebben wel een idee, ja." mauwde Veerster. "Wat is dat dan?" vroeg Ijsster. "We denken dat de windclan het heeft gedaan want er zijn ook drie van mijn kittens gestolen en Hagelster wou zo graag mijn kittens hebben." mauwde Veerster. Ze gaf Hagelster een dodelijke blik. Er kwamen veel protestkreten van de windclan en geschokte kreten van de andere clans.
"Is dat waar Hagelster? En niet liegen, want bij volle maan mag je niet liegen of de sterrenclan wordt boos." mauwde Lichtster. Hagelster stapte naar voren. "Wij hebben er niks mee te maken." mauwde hagelster kalm.
Veerster keek naar de lucht en de wolken trokken zich bijeen tot een donkergrijze massa. Het begon te regenen en te onweren. Alle katten keken kwaad naar Hagelster. Veerster merkte dat ook een paar windclankatten verbaasd opkeken.
Hagelster stond er nog steeds kalm bij. De andere leiders keken haar kwaad aan, vooral Lichtster. "wat heeft dit te betekenen, Hagelster?" vroeg Lichtster. "Die wolken kwamen omdat Veerster zomaar een onschuldige clan beschuldigt van ontvoering." mauwde Hagelster. Het begon harder te regenen en te onweren.
"Het begint toch harder te onweren en te regenen als jij praat." siste Veerster. "Waarom wil je zo graag mijn kittens en mijn medicijnkat hebben?" vroeg Veerster. "Veerster, Rooslicht heeft krachten en je kittens, het zorgt ervoor dat ik de macht kan krijgen over alle clans!" schreeuwde Hagelster.
Er klonken allemaal geschokte kreten van de katten en ook gegrom naar Hagelster. "Je ontvoert toch niet zomaar een medicijnkat en drie kittens van een andere clan!" riep er iemand van de katten. Veerster keek wie het was. Ze zag niet wie het was, maar ze herkende de stem. "Jij zult nooit de macht krijgen over alle clans!" schreeuwde een andere kat.
Veerster herkende die stem ook. Ze keek weer en zag Graaipoot en Bliksempoot grommend naar Hageslter staan. Bliksempoot is natuurlijk boos vanwege Rooslicht, hij heeft nog altijd gevoelens voor haar.
Veerster keek hun dankbaar aan. Veel andere katten van de donderclan vielen bij en de magieclan zat ook te protesteren. "Stilte!" riep Wolfster. Het was direct helemaal stil. Lichtster stapte naar voren en keek boos naar Hagelster en de hele windclan.
"Hoe durfen jullie een medicijnkat te ontvoeren!" riep Lichtster kwaad. "En dat was nog niet eens het ergste! Lapstaart heeft Rooslicht ontvoerd op bevel van Hagelster!" riep Veerster kwaad. Lichtster keek medelevend naar haar. "Rooslicht had lapstaart zelfs verdedigt dat hij bij ons mocht blijven omdat hij zo gezegd was verbannen door Hagelster!" Veerster werd kwader en kwader, er welden tranen op in haar ogen.
Er waren heel veel geschokte kreten en gegrom naar de windclan. veel katten liepen weg van de windclan. "Ik wist het niet! Ik ben eerlijk, ik wist niet dat mijn leider en onze medicijnkat zoiets zouden doen, vergeef me!" riep Groenklauw de commandant van de windclan.
Nog een paar windclankatten stonden recht. "Wij wisten ook van niks!" riepen ze. Het waren Zilverklauw en Pluisstaart. Er gingen nog drie katten rechtstaan: Sikkelvacht, Poolstaart en Misstaart. "Wij wisten het ook niet! Alleen Pluimstaart, Uilstaart en Ruitpels wisten het, maar die zijn er nu niet bij."
Veerster keek geschrokt op, ze wist waarom alleen zij in het kamp mochten blijven. "Natuurlijk! Alleen die drie weten ervan, dus die bewaken Rooslicht en mijn drie kittens! Of ze proberen mijn andere twee kittens te pakken!" siste Veerster.
Lichtster keek kwaad naar Hagelster, ook de windclankatten die van niks wisten zaten te grommen naar hun clanleider en hun medicijnkat. "Veerster, je moet direct met je clan naar jullie territorium gaan, want als ze nu je andere twee kittens willen dan zijn ze waarschijnlijk al onderweg, wij houden lapstaart en Hagelster wel tegen, ga!" riep Lichtster.
Veerster knikte en ze verzamelde haar clan en ze vertrokken zo rap mogelijk naar het magieclanterritorium. Ze renden zo snel als ze konden. Toen ze op hun territorium waren roken ze windclan.
Ze begonnen rapper te rennen.
Ze kwamen aan en het was een grote puinhoop: de Grote Rots was kapot, het moederkattenhol was kapot, Veerster haar grot was kapot, de medicijngrot was kapot, alles was kapot. Snoppy, Eikpoot, Witpoot en Vispoot lagen bloedend op de grond.
"We zijn te laat!" mauwde veerster verslagen.
JE LEEST
Warrior Cats Geheimen In Het Woud
Fanfiction(Dit verhaal is geïnspireerd op de warrior cats reeks van Erin Hunter, sommige dingen zijn anders en sommige dingen zijn hetzelfde) Roospoot en Veerpoot zijn juist leerlingen geworden in de donderclan. In hun tijd als leerlingen komen ze veel te wet...