hoofdstuk 15

41 6 0
                                    

Veerster was zenuwachtig voor de Grote Vergadering want dit was haar eerste keer als leider en ze gaat de andere clans terugzien.

Ze kwamen aan bij de bekende boomstam. Alle andere clans waren er al. Ze liepen over de boomstam het eiland op. Toen de hele magieclan op het eiland was hoorden ze de andere clan niet meer. Veerster liep door, door de struiken naar de open plek. Alle clans keken de magieclan aan. Wolfster en Hagelsteen keken kwaad naar Veerster en de andere katten.

"Wat doen jullie hier? Veerpoot je bent verbannen!" Snauwde Lichtster. Veerster liep samen met haar clan naar de grote rotsen waar de leiders op stonden. "Het is nu Veerster, ik ben de leider van de magieclan, de sterrenclan heeft ons die naam gegeven en mij de negen levens, we hebben ons territorium al. Rooslicht is one medicijnkat en Roodborst is onze commandant." Mauwde Veerster kalm. Veerster ging op de rots staan naast Ijsster. Alle katten keken verbaasd naar Veerster en haar clan.

"Heeft de sterrenclan dit echt besloten? Roospoot, is dat waar?" Vroeg Lichtster. "Ja, de sterrenclan heeft ons een plaats om te leven gegeven en een nieuwe clan, het is nu Rooslicht." Mauwde Rooslicht. Lichtster knikte. "Veerster, magieclan, welkom in het woud. Waar is jullie territorium?" Vroeg Lichtster. "Het donkere en dichte bos achter de windclan en de schaduwclan." Mauwde Veerster. De andere leiders knikten als goedkeuring. "Dan kunnen we beginnen" riep Hagelster die er niet echt blij mee was dat Veerster een leider is.

Hagelster stapte naar voren. Ze begon met vertellen. Dan was Wolfster, dan Ijsster, dan was Lichtster en nu was Veerster aan de beurt.

Ze zette een stap naar voren. "Mijn vijf kittens zijn geboren, we hebben onze grenzen al gemarkeerd en we hebben er een nieuwe kat bij, Snoppy." Mauwde Veerster. Toen ze dat van haar kittens zei keken alle katten haar verbaasd aan ook de leiders en toen ze de naam Snoppy hoorden keek de rivierclan nog verbaasder. "Heb jij kittens?" Vroeg Lichtster verbaasd. Veerster knikte. "Zit Snoppy in jou clan?" Vroeg Ijsster verbaasd. Veerster knikte en Snoppy liet zich zien. "Snoppy, dat is lang geleden! We dachten dat je dood was!" Mauwde Ijsster verbaasd. "Nee, ik was niet dood, ik had die val overleefd en ik ben daarna weggegaan." Mauwde hij. Ijsster knikte.

De Grote Vergadering was afgelopen en Lichtster kwam op Veerster af. "Veerster, ik ben blij dat je dan toch een goed leven krijgt. Gefeliciteerd met je kittens, hoe heten ze?" Mauwde Lichtster. Dat had Veerster niet verwacht. "Dankje en ze heten Lilakit, Miniakit, Dankit, Tinokit en Georgekit." Mauwde Veerster. "Aparte maar mooie namen, sorry nog omdat ik je had verbannen, ik wou je niet verbannen maar zo staat dat in de krijgscode." Mauwde Lichtster. "Ik begrijp het. Wij gaan al door." Mauwde Veerster.

Veerster zag dat Rooslicht met de andere medicijnkatten aan het praten was. Ze liep er naartoe. "Rooslicht we moeten vertrekken." Mauwde Veerster. Rooslicht knikte. Veerster haalde de anderen ook. Ze liepen over de boomstam. Ze liepen door het windclanterritorium naar hun eigen territorium.

Ze kwamen aan bij het magieclankamp. Veerster ging naar de kraamkamer want daar sliep ze voor een tijdje tot haar kittens leerlingen worden. Ze ging liggen en viel in slaap.

Warrior Cats Geheimen In Het WoudWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu