(HP Exclusive) Bab 2: Nero The Alien

36 5 1
                                    

Apabila sampai ke atas Afiq dan Kane yang menukarkan diri mereka kepada molekul lain itu mewujudkan diri mereka kepada bentuk asal tetapi dalam keadaan yang ringan."Besarnya kapal ni.Eh?" Kata Danial. "Kenapa?" Kata Afiq . "Kau tak perasan ker kapal ni da tutup matahari dari sampai ke bumi." Jelas Danial. "Eh iyalah!mari kita panggil tuan kapal ni! Walau macam mana pun dia mesti alih kan kapal ni! " marah Afiq. Afiq mengetuk pintu kapal itu dengan kuat. "Oi bukak pintu ni!" Kata Afiq.

(Di dalam kapal)
'Hehe akhirnya diaorang dah jumpa aku' kata seorang lelaki bersut besi yang dilengkapi pelbagai alatan yang canggih.'Komputer.aktifkan senjata halakan kearah orang bumi tu'
Arah lelaki itu.°baik tuan° kata komputer itu.Sebaik sahaja arahan diterima komputer itu terus mengakses data ke unit senjata."Eh ,bunyi apa ni " getus hati Afiq ."Wargh pistol!" Jerit Danial kerana terkejut.'hahahahaha..kau jumpa juga aku yer..' kata lelaki bersut besi itu melalui mikrofon."Hei kau!alihkan kapal ni segera ! Kau lah rupanya punca suhu di bumi menurun.Alihkan kapal ni sekarang juga kalau x..." ugut Afiq.'Kalau tak apa budak lembap' kata lelaki bersut besi itu.Di sebaliknya,lelaki bersut besi itu mempunyai keinginan yang lain."Apa kau panggil aku!! Kuasa ICE ** " Jerit Afiq.Badan Afiq diselaputi cahaya biru langit,semakin lama cahaya itu semakin memancar.Setelah cahaya itu mulai pudar Afiq telah bertukar dia kini memakai baju sejuk,mata baju dan rambutnya berwarna biru."Herghh..jaga kau CAKERA ICE!!" Kata Afiq. Berpuluh puluh cakera ice berputar menghentam kapal angkasa itu,namun tiada sebarang kesan."Afiq dahla tu kita tak tau siapa pemilik kapal ni" " betul tu Afiq kita tak tau mana tau dia adalah orang jahat" kata Kane sejurus selepas Nana memperingati Afiq akan bahaya. 'Serahkan kepada aku transferter energy tu.Kalau kau tak nak mati lah.' Kata lelaki bersut besi itu dengan nada sinisnya."Kau tak ade hak keatasnya"jerit Danial.
'Adakah kau mempunyai hak keatasnya wahai orang bumi' kata lelaki bersut besi itu dengan nada yang agak rendah seperti menyindir."Siapa kau ni hah beri alasan kenapa kau mahukan gigabot."marah Nana.'Aku Nero Pahlawan Dark Knight Di Dimensi Xynar,aku tidak ada masa untuk bermain dengan kau budak..komputer hantar METHENIXBOT untuk menyerang mereka.Naik taraf sut,sistem dan senjatanya.' Arah Nero kepada komputernya.Dia sudah tidak boleh bersabar lagi.Tiba tiba satu sudut di luar kapal angkasa itu terbuka.Dari luar hanya boleh lihat sepasang mata merah merenung tajam..

Hero Parltren EXCLUSIVEWhere stories live. Discover now