'Kenapa korang marah aku? Bukan ke kau patut suka aku dah bagi kau jumpa Nana? Hahaha' kata Nero. Afiq danial dan kane mengerang kesakitan. Mungkin kerana tindak balas renjatan elektrik tadi. Nana menendang badan kane dan memijak perutnya. "Kau jangan sesekali biadab, kalau kau biadab aku takkan teragak agak untuk bunuh kau. Faham!!" Laung Nana. Dia terus menendang muka kane sehingga pipinya berdarah. Nana berjalan ke arah afiq. Dia mencangkung dan mencengkam dagu dan pipi afiq dengan kasar. "Mana gigabot?" Tanya nana dengan nada yang lembut. "Nana jangan macam ni..." rayu afiq. "Aku tanya mana gigabot!!!" Jerit nana. Afiq tidak memberi sebarang respons. Nana bangun dan menghentak kaki ke dada afiq dengan kuat. "Kau mensia siakan hidup kau semata mata nak lindungi robot yang tak memberi manfaat tu.. maaf kau tak bagi aku pilihan. Thunder sword!! " kata nana. Sebilah pedang yang terukir beberapa corak di matanya di genggam kemas oleh nana. Pedang itu diselubungi kilat dan aura hitam. "Selamat tinggal af.." kata nana terputus. Satu letusan terhasil ia tak lain tak bukan adalah gigabot. "Berhenti nana!!" Jerit gigabot. "Ouh muncul juga kau, Nero apa yang perlu aku buat?" Kata nana sambil tersenyum sinis. 'Dapatkannya untuk aku' kata nero. Sepantas kilat nana berlari kearah gigabot. "Gari kilat" kata nana. Dia mengunci gigabot menggunakan gari itu. Belum sempat nana menyerahkannya kepada nero, dia di serang. "Letak gigabot.." kata kane kepada nana. "Wah..kau dah bangun rupanya kau nak cabar aku ker..urmm tak payah la.. takut kau nangis hahahahahahha" ketawa nana yang seakan pontianak. Hilai tawanya menyebabkan kesabaran kane tercabar. " bebola torpedo..hiyarggghhh." Kane menolak bebola torpedo itu ke arah nana menyebabkan nana terpelanting menyembah bumi. "Ergghhh kau!!!" Jerit Nana. Dia berlari laju ke arah kane. Dia menendang kaki kane kemudian menggenggam rambut kane lalu ditarik. Nana mewujudkan petir ditangannya. Dia mencucuk sedikit taring petir itu pada leher kane. "Aku boleh bunuh kau tapi aku nak seksa kau dulu. Dia merentap rambut kane lalu menendang kane hingga tertiarap. Satu aura hitam pekat yang dahsyat menyelubunginya. Dia memandang Nero. Nero menyalurkan kuasanya kepada nana untuk digunakan. Nana mengangkat tangannya mrnyebabkan kane terapung diudara. Dia membuat gaya mencekik. Kane memegang lehernya kerana sukar untuk bernafas. Dia mencampakkan kane pada sebatang pokok. Kemudian menendang muka kane sehingga berdarah teruk. Satu lingkaran urat petir melilit badan kane. Nana mencengkam tanganya menyebabkan kane di renjat elektrik. "Hahahaha tindak balas air dan elektrik aku suka..hahaha" kata nana. Kane sudah layu tidak bermaya. Nana kini sudah menjadi terlalu kejam. Dark spirit mula menyelubunginya. Tak lama lagi nana akan menguasai kuasa kegelapan. 'Ambil robot kecil tu!' Arah Nero. "Jangan harap!!
Kubu ais!!" Jerit afiq. Afiq membina kubu untuk melindungi gigabot. "Hehel lembap.. higher volt shoot!!" Kata nana. Dia menembak kubu yang dibina oleh afiq. Tiba tiba nana terasa panas dibelakangnya. "Im sorry nana.." kata danial lalu menumbuk muka nana dengan kuat. Nana tertunduk lalu mengelap darah di bibirnya. Dia mengangkat muka merenung danial sambil ketawa. "Improve your skills boy" kata nana. Nana terus menyerang danial tanpa menggunakan kuasa. Dia menumbuk danial bertubi tubi dibahagian dada. Danial terundur beberapa langkah kemudian kembali menyerang nana. Dia membuat gaya menumbuk menyebabkan beberapa garisan api keluar daripada tangannya. Serangan itu berjaya ditangkis dengan mudah oleh nana kini nana membuat satu bebola elektrik yang bersaiz besar dan melemparkannya kearah danial. Danial cuba untuk menghentam bebola elektrik itu menggunakan apinya. Malang sekali bebola apinya pecah, bebola elektrik itu melucur laju ke arah danialenyebabkannya terpelanting jauh. "Nice try but not strong enough..hehehe" perli nana. "Stop it nana you're now such an evil person" kata afiq yang terhegeh hegeh berdiri. "I am evil and strong but all of you are so weak and powerless..hahaha" kata nana. "This is not you nana." "This is who am i!! You dont know anything about me. You are only wasting your energy to defeat me. I am stronger than you." Kata Nana dengan nada yang tinggi. 'Enough! Apa kata kau bagi jer energy transferter tu." Pinta Nero. "Tak akan frost sword" kata afiq. Danial bangkit dari pembaringannya dan memunculkan senjatanya. " fire daggers " kata danial. "Larat ker haha..hurmm aku rasa aku tak payah nak buang masa aku.. so duel attack!! Shine of flash!! Electric spear! " jerit nana sambil melontar electric spear itu apabila afiq dan danial menghadang pancaran cahaya flash itu. Satu kilauan muncul menerangi hutan belantara itu. Nana berlari mendapatkan gigabot yang pengsan. Kemudian dia berdiri bersebelahan Nero. 'Hero Parltren thank you for this.' Kata Nero sambil menjunjung gigabot. "Im not surrender yet!!"
YOU ARE READING
Hero Parltren EXCLUSIVE
FantasyAfiq dan rakan rakan telah termasuk kedalam Galaxy Neuron akibat pusaran hitam yang dihasilkan oleh alien bernama NERO..saksikan pertempuran epik yang akan berlaku di medan ELVITA...hanya di wattpad