(HP Exclusive) Bab 7: Suprise!!

10 2 0
                                    

Methenixbot menembak lingkaran api itu menggunakan pancaran laser. Ianya berkesan tetapi mengambil masa yang agak lama. "Danial!! Kawal kemarahan kau!!" Jerit Afiq. "Kau diamlah pengkhianat!!" Balas Danial seraya mengeluarkan api dari tapak tangannya. Satu hembusan api dari tapak tangan danial menuju ke arah afiq kane dan nana. "Erghh!! Tangan Clynyx Air " Jerit Kane. Satu tangan air gergasi muncul menahan hembusan api yang dihasilkan oleh danial. Ketika tangan clynyx air itu menahan hembusan api danial,ia terus tersejat. Kane afiq dan nana turut terkejut."You can't defeat me! HAhahaha"kata danial dengan ketawa sinisnya. "Afiq macam mana nak pulihkan dia?" Tanya nana dengan nada mengeluh. "Kelemahan dia air mungkin air kot! Cuba kuatkan tenaga kau dan serang dia Kane" Kata afiq sekadar membuat andaian. "Okey aku akan padamkan apinya" kata Kane bersemangat. Kane membuat satu bebola air (x guna air tasik ea). Dia memasukkan dirinya kedalam bebola air itu dan duduk sambil memeluk lutut. "Erk...apa dia buat?? -_-!" Kata nana. "Entah mungk... ea?? Belum sempat afiq menghabiskan ayatnya sesuatu telah mencuri tumpuannya. Muncul beberapa bebola air disekeliling Bebola Air Gergasi milik Kane. Bebola air itu berpusing pusing disekelilingnya. Kane membuka matanya. Kini matanya bersinar warna putih. Dia menolak tamgannya ke depan. Kemudian,bebola air yang berpusing pusing itu bergerak menyerang danial. "Afiq alihkan tumpuan danial" arah Kane. "Baik" jawab afiq. Dia terus pergi mengalihkan tumpuan danial. Afiq membuat satu figura pari pari daripada salji untuk mengganggu danial. Sedang danial asyik menyerang 'pari pari salji' itu sekumpulan air menyerang kearahnya dengan laju menyebabkannya tidak sempat bertindak. Badannya basah kuyup dan berasap. Kini danial sudah pulih seperti biasa. Namun,satu kejutan berlaku. Kelihatan Nero terbang di sebelah methenixbot sambil memeluk tubuh.' Dah habis ker?' Tanya Nero lagak orang kaya sombong. Apa yang membuatkan afiq kane nana dan danial pelik adalah,lingkaran api yang tadi menyerang Nero sedang terapung disebelahnya tanpa membuat apa apa. Seolah olah telah bertukar pihak. Nero tersenyum sinis sambil berkata 'suprise'. Empat budak tadi tu masih ternganga lagi. "Macam mana kau buat macam tu?" Tanya Danial. Nero memandang methenix sepintas lalu. Kemudian robot titanium itu hilang selepas munculnya cahaya merah seperti cahaya yang dilihat oleh danial sewaktu Nero muncul dihadapannya. 'Hahahahaha..terkejut? Hergh..aku tak sebodoh korang la!!' Jerit Nero seolah meroyan. "Dey,aku tanya baik baikkan tak payah la nak meroyan.." kata Danial selamba badak dia jer. Tiba tiba lingkaran api itu menyerang mereka berempat. Nero hanya tersenyum sahaja. "Erghh mala'on ni tak serik betul" kata danial didalam hati. Danial membuat gaya seolah olah menumbuk lantas muncul garisan api menyerang lingkaran api itu sehingga pecah. Nero masih lagi dengan senyumannya.

Fuh penat author nak cari idea.. hahaha..enjoy tak baca? Rilek lah ni baru beggining takkan da semput kot hahaha..nantikan episod seterusnya..selamat membaca

Vote
Comment
Add to library

Hero Parltren EXCLUSIVEWhere stories live. Discover now