(HP Exclusive) Bab 8: Nero Power's

15 1 1
                                    

Taman perumahan Parltren,
Parltren City,
Rumah Afiq

"Aunty and Uncle mana nana ngan afiq ni" tanya Gigabot. Jelas rasa kerisauan terukir di wajahnya. "Sekejap lagi balik lah budak budak tu..apa kata giga duduk jer tengok tv tak payah risau lah diorangkan pergi taman jer.." kata Aunty Safiah sekadar menenangkan gigabot. "Yerlah..hurmmm.." keluh gigabot.

Di taman,
Atas langit (hehehe)
____________________________________

"Alien ni ada kuasa ker??" Tanya Kane. "Iy..." baru afiq hendak bersuara Nero tiba tiba mencelah. 'Iya!! Kuasa aku ni amat kuat hahaha! Kau takkan dapat mampu atasinya..' jelas Nero. "Kot yer pon tak payah la berlagak,macam hebat sangat jer..meh makan aku uji kuat ke tak... Bebola Api Berbara!! Jerit Danial. Siapa lagi yang suka loya buruk dan menjawab. Muncul dua gumpal bebola api bersaiz bola sepak. Ianya bukan bebola api biasa. Didalamnya terkandung bara api yang masih menyala nyala. Mungkin itu sebab namanya BEBOLA API BERBARA. Danial tersenyum sinis. Dia melontarkan kedua dua bebola api itu ke arah Nero. Suatu keajaiban berlaku bebola api yang dilontar oleh danial terapung diudara. Nero mengangkat tangannya dan membuat gaya menolak. Dua biji bebola api itu meluru laju kearah danial. "ARGGHHHHHHH!!!!" Jerit danial sejurus selepas bebola api itu menghentam badannya. 'Hahahaha! Senjata makan tuan' kata Nero dengan nada sinis. "Wah memang bangsa alien maju lah kau ni..peribahasa manusia pun kau tau.." kata danial dengan nada teruja. Maka dengan itu kembanglah hidung mancung si Nero tu akibat pujian danial. 'Hahah semestinya aku bijak..aku bukan macam kau..'kata si Nero. (Ade perangai berlagak cam author hehehe..)
"Tak payah nak budjet sangat lah..nana  jom combo..kita ajar mamat angkuh ni.."kata danial. "Okay!!" Jawab nana penuh semangat. " tikaman api " " beserta dawai petir " kata danial dan nana. Beberapa bilah api (adelah iras iras) muncul. Didalamnya terkandung satu garisan urat seperti dawai yang diselubungi petir. Nero membuat muka bengisnya lalu membuat gaya menghentak tangan diudara. Lantas dua bongkah tanah muncul bersama aura kuning hitam mengelilingi tangan Nero. Nero menggunakan dua bongkah tanah itu sebagai penghadang. Kuasa kombo yang dihasilkan oleh nana dan danial meledak pada permukaan bongkah tanah itu. Nero mencampakkan kedua bongkah tanah itu kearah danial dan nana. Tiba tiba bongkah tanah itu pecah sebelum sempat terkena danial dan nana. Rupa rupanya afiq menggunakan kuasanya untuk mewujudkan ais berbentuk kon bagi memecahkan bongkah tanah itu. 'Hebat juga kau ya budak bumi..tak sangka..' kata Nero dengan senyuman sinis. "Tak ikhlas tak payah puji.. panah berapi.. " kata danial. Serangan itu dapat dielak mudah oleh Nero. Ternyata Nero bukan calang calang orang untuk di lawan. 'Aku arahkan untuk kali terakhir MUNGKIN..serahkan energy transferter tu!!' Katan Nero dengan nada suara yang agak keras. ""Taknak kami tak akan"" jerit budak berempat itu. 'Fine!!  As your wish!! ' kata Nero dengan nada yang kembali mendatar. Nero menghentakkan tangannya sekali lagi. Muncul satu bongkah tanah yang lebih besar. Nero menggenggam tangannya menyebabkan bongkah tanah tadi hancur menjadi pasir. Nero memutarkan tangannya. Butiran butiran pasir itu mengikuti gerak tangan Nero. Ia berputar mengelilingi budak berempat itu seolah ribut pasir..

Hero Parltren EXCLUSIVEWhere stories live. Discover now