*tit tit tit kerosakkan dibahagian selatan*
Penggera keselamatan di dalam SS-12 berbunyi. "Erghh!" Dengus Nero sambil tangannya menghentak butang 'auto pilot'. "Budak budak ni memang nsk main dengan aku" kata nero baran. Dia mendongakkan kepalanya keatas lantas bertukar menjadi kabus hitam dan hilang di rongga rongga kapal.
………………………………………………… Atas bumbung kapal,
SS-12Setibanya nero diatas bumbung kapal dia dikejutkan dengan serangan bebola api. Mujur dia sempat mengelak. Dia merenung phoneix sambil tersenyum sinis. Dia kemudiannya melakukan serangan balas. "Dark Phoneix, rise and defeat the light!" Kata nero. Seekor burung gergasi yang hampir sama dengan phoneix muncul di udara. Warnanya ungu hitam dan matanya berwarna kuning. "Attack" kata nero. Burung hitam itu menyerang burung api kepunyaan danial. Burung hitam itu bertindak agresif dengan menghentam burung api danial hingga menjunam ke bawah. "Lets begin" kata nero. Ketiga sahabat itu menyerang nero dengan bebola air tekanan tinggi,bebola aisberg,bebola api berbara. Nero menepis semua serangan itu dengan mudah. Nero membuka genggaman tangannya dan memunculkan api hitam. Digumpalnya api hitam itu menjadi satu bebola bersaiz sebesar dua volleyball. Dia mrlepaskan serangan kepada ketiga tiga sahabat itu. Mereka sempat mengelak serangan nero. Kane mula menyerang dengan menggunakan pure spiritnya,jerung air. Jerung itu meluncur laju kearah nero. Nero melompat dan berpusing diudara sambil melepas kan satu gelombang haba yang menyebabkan jerung itu tersejat. "Kita kena kombo! Ini rancangan aq..kau buat paus humpback,pastu aku akan kaburkan pandangan time tu kau dan aku mesti serang guna bebola aisberg dan air tekanan tinggi bertubi tubi. Time tu juga aku akan bekukan paus kau. Kau suruh paus tu hentam nero dan kapalnya. Hah pastu danial pulak beraksi dia akan serang nero guna apa apa serangan dia yang hebat.." terang afiq. Kesemua kawan kawannya mengangguk setuju. Mereka memulakan rancangan. Kane membuat paus humpback gergasi menggunakan pure spirit. Afiq mengaburkan pandangan dengan ribut salji. Mereka berdua mula menyerang. Afiq menyerang dengan bebola aisberg berpadu, kane pula menggunakan jueus barunya iaitu seribu mutiara air tekanan tinggi. Nero bersedia untuk menyerang menggunakan black fire nya setelah melihat kane hendak menyerang menggunakan paus humpback tetapi dia tidak tahu mereka hendak menyerang secara combo. Beberapa serangan kane dan afiq mula meluru kearah nero. Serangan itu makin lama makin banyak. Nero tidak menjangkakan hal itu dia hanya menyerang balas menggunakan bebola api maxima untuk mencair dan menyejatkan serangan afiq dan kane. Kane melepaskan paus humpback itu. Nero yang sedang sibuk mempertahankan dirinya tidak menyedari hal itu. "An army of dark phoneix rise help me at this battle.." kata nero. Berpuluh puluh ekor dark phoneix hitam meluru kearah bebola air dan ais itu. Baru sahaja nero hendak menarik nafas lega dia terlihat paus humpback yang jaraknya hanya tiga depa dari tempatnya. Danial dengan ke 'poyo' annya sudah bersiap sedia dengan serangan fire jumbo arrownya. Baru sahaja dia hendak menyerang dia direnjat elektrik. Serangan paus humpback itu pun berkecai. Danial dililit oleh dedawai elektrik. "Kalau nak mati direnjat elektrik voltan tinggi gerak lah walau seinchi.." kata nana (tidak lain tidak bukan). Danial terdiam kaku bagaikan patung setelah mendengar arahan nana. "Nana! Bagus kau..eh mana energy transferter tu?" Tanya nero. "Jangan risau ianya selamat.." kata nana lalu mengeluarkan gigabot dari satu lubang hitam yang diwujudkan oleh nya. "Hahaha bagus.. kau orang memang licik..tapi lembap" kata nero. "Eleh cakap orang lembap dia yang lembap tak sedar diri betul. Kalau tak da nana tadi mesti dah rentung jadi arang. Dah lah asyik ketawa macam orang biul. Benda tak lawak pun nak ketawa.." getus hati danial. Nasib baik dia telah dililit oleh dawai elektrik yang akan merenjatnya jika bergerak dan bercakap. Jika tidak pasti apa yang dikatakan dalam hatinya sudah terpacul keluar. Kane menutup matanya rapat cuba untuk menenangkan diri dan bersemadi dengan lautan dan alam. Setelah betul betul tenan dia berkomunikasi dengan air laut yang berdekatan untuk meminta pertolongan. Dia menyeru air untuk membantunya mengalahkan nero. Dia mula memberi arahan kepada air itu untuk melakukan tugas masing masing.Setelah selesai berhubung dengan alam dan air melalui minda,kane membukaka matanya perlahan lahan lalu mengukir senyuman. Satu pusaran air sedang menjalar diudara untuk menyerang nero dari belakang. Nana yang menyedari hal itu terlepaskan dawai elektrik yang diguna untuk melilit danial. Nana bergerak untuk menyelamatkan nero. DIa menggunakan kuasa kegelapannya untuk menghentikan pusaran itu. Nero segera beralih tempat dan membekukan pusaran air itu. "Serangan yang bijak cuma tak cukup halus" kata nero. "Oh ya? Betul? Ke nak tarik balik kata kata kau?" Perli kane. "Tak akan" nero baru sahaja hendak menyerang kane tetapi niatnya terhenti setelah terdengar bunyi deruan air. Dia memandang kane yang tersenyum sinis lalu memerhati sekelilingnya. Rupanya mereka di kepung oleh air setinggi bangunan klcc. "Ombak tsunami" kata kane. Air itu kemudiannya bergerak kearah mereka bagaikan suami. Nana sekali lagi cuba memghentikan pergerakan air itu sementara menanti nero melakukan sesuatu. "Kau orang memang tak guna aku akan hilangkan korang dari sini biar korang tak boleh balik!" Kata nero dia membentuk pusaran hitam. Pusaran itu menyedut afiq danial dan kane. Saat itu nana tiada kudrat untuk menahan air lagi akibatnya air itu bergerak melanggarnya dan nero sehingga mereka juga termasuk dalam pusaran hitam itu.
Well dah masuk pengembaraan dia macam description tu. Hahaha..thanx readers walaupun cerita ni tak best and merepek but korang still support and vote cerita ni thanx tau..(touching)..okay information kita di pertengahan cerita.. bubye..♥
YOU ARE READING
Hero Parltren EXCLUSIVE
FantasyAfiq dan rakan rakan telah termasuk kedalam Galaxy Neuron akibat pusaran hitam yang dihasilkan oleh alien bernama NERO..saksikan pertempuran epik yang akan berlaku di medan ELVITA...hanya di wattpad