'Hahhahahahahaha..tengok diri kau budak. Kau baru berlawan dengan Methenixbot dan dia menyerang kau menggunakan LASER SINAR ULTRA UNGGU tahap low sahaja kau dah se'lemah' ini..hahahaha.. Aku beri kau amaran jangan berani cabar aku budak!!'. Tiba tiba sahaja suhu di kawasan persekitaran kapal menjadi panas dan bahang sehingga boleh nampak legakkan di ruang udara." Kau.....kau kalahkan kami dengan cara kotor aku akan ajar kau cara BERSIH!!!". Jerit Danial. Danial yang tadi bersifat kebudak budakkan kini telah berubah menjadi pemarah panas baran dan agresif. Inilah tindak balas kuasa yang danial tidak mampu kawal sejak kali pertama dia mendapat kuasa. "Orang macam kau ni keji dan hina!! Kuasa FLAME " Jerit Danial. Badan danial di selubungi api yang marak panas dan memancar. Gelombang tenaga haba yang terhasil daripada api Danial itu menghasilkan haba yang 25× lebih kuat daripada api biasa. Pakaian yang dipakai oleh danial berubah kini danial memakai baju seolah olah singlet, berjaket lengan pendek serta berseluar pendek,topi yang dipakainya sebelum bertukar juga turut di 'upgrade' kan menjadi baru yang kini lebih tampak ganas seperti sifat sebenarnya.Danial tersenyum sinis,riak wajahnya sukar ditafsirkan. Matanya masih ditutup,api yang menyelubunginya semakin membara bara. "Hergh..kau nak lawan kan??MARI!!! Bilah api segaris cahaya yang mengandungi api muncul dan menyerang Nero.Nero hanya mengelak serangan tu manakala Afiq Nana dan Kane masih menahan kesakitan. 'Masih banyak yang kau perlu belajar budak..aq tak akan bazirkan tenaga aku untuk berlawan dengan budak lemah seperti kau..,' Kata Nero angkuh. "Apa kau kata lemah? Hiyarghhh..". Danial terus terbang ke atas langit sehingga ia hilang disebalik kepulan awan. Tiba tiba lagit menjadi merah,awan yang berarak riang yang mengandungi wap air turut tersejat disebabkan bahang yang semakin berganda daripada tadi. Seketika itu Nero, mendongak kelangit kelihatan cahaya cahaya bergemerlapan di atas langit sana. Secara automatik kaca mata yang dipakai oleh Nero memberikan simbol amaran. 'Hah!' Kata Nero terkejut setelah mendapat isyarat simbol amaran.
(Dari atas langit yang lebih tinggi)
"Apa yang d..danial buat" tanya Afiq lemah kepada Nana.
"Tak pasti tap..i Nana rasa sesuatu yang buruk akan terjadi" Kata Nana.Selepas beberapa minit Afiq Nana dan Kane berjuang bermati matian untuk menahan sakit yang merebak ke urat saraf mereka akhirnya keadaan mereka agak baik daripada sebelumnya. "Hoi!! Nero!! Kau nak lawan kan?" Jerit Danial di atas langit yang lebih tinggi daripada tempat dimana Nero berada.Suara nyaring Danial bergempita diruang angkasa." Kau rasa kan serangan dari orang yang kau katakan lemah!!serangan hentaman meteor berapi !!
____________________________________
Amacam best tak hero parltren ni..actually episod ni exclusive sebab author tak tulis cerita ni dalam buku..insyaallah nanti author akan ceritakan musim pertama..
Harap para pembaca suka akan cerita yang author buat ni..yer laa walaupun tak best ∩__∩ jangan lupa vote..love all readers..tq..
YOU ARE READING
Hero Parltren EXCLUSIVE
FantasyAfiq dan rakan rakan telah termasuk kedalam Galaxy Neuron akibat pusaran hitam yang dihasilkan oleh alien bernama NERO..saksikan pertempuran epik yang akan berlaku di medan ELVITA...hanya di wattpad