"Arghh ribut pasir pulak dia buat...Aduhhh.."keluh kane. Dia mrngaduh kesakitan akibat dihentam sesuatu. Rupanya itu serangan kedua daripada Nero dia mengapungkan batu dan melontar batu itu kearah pusaran pasir yang deras itu. (Pusaran pasir ade ke..hentam sajalah).. Motif Nero melakukan serangan itu adalah untuk menjarakkan kedudukan budak berempat tu. Sebab? Dia seorang je tahu. Kini kedudukan budak berempat tu dah semakin jauh. 'Inilah akibat sebab ingkar arahan aku..opps belum habis lagi.' Kata Nero. Dia menekan punat yang terdapat pada bingkai seperti cermin mata di telinganya. Lantas bingkaivtadi menjadi penutup muka. Dari hidung sampai ke mulut tidak kelihatan. Hanya mata sahaja yang dilindungi kaca merah. Muncul satu percikan api pada telapak kaki di sut itu. Nero terbang kearah nana lagak seperti animasi 'ironman'. 'Katakan selamat tinggal kepada kawan kau budak..' kata Nero perlahan. Belum sempat nana menjerit Nero menekup mulut nana. Nana hanya mampu meronta. Sekilas cahaya merah muncul menyebabkan Nero dan Nana berada di dalam kapal angkasa besar itu. Selamat datang ke SS-12. "SS-12? Syok sendiri 12 ke?" Tanya nana yang kurang faham. 'Lembap! SS-12 merupakan SPACE SHIP ke 12 yang terbesar. "Ouh..ehhh..aduh sakitlah.." Nana mengaduh kesakitan kerana Nero menolak Nana menggunakan kuasanya ke dinding. Kemudian dia menggerakkan besi untuk mengikat nana. "Urmm..Encik Nero boleh saya tanya?" Tanya Nana. Nero hanya merenung nya. "Encik ni kuasa apa yer? Saya tak pernah tahu pun" tanya Nana sekali lagi. 'Hergh teserlah kebodohan orang bumi..kau tak perlu tahu. Tapi aku rasa kau patut tengok ni. Nero menghidupkan sebuah skrin yang besar. Ada sebuah paparan grafik yang menunjukkan afiq danial dan kane sedang mengejar SS-12.
[PREVIOUS]
Sewaktu cahaya merah membawa nana dan nero kedalam kapal ribut pasir yang di wujudkan oleh nero pun terhenti. "Eh mana nana?" Tanya Afiq bimbang. "Nero pon tak ada. Eh tengok kapal Nero tu ia nak bergerak!" Kata kane pula. "Mungkin Nana dalam tu! Jom kejar!!" Kata danial bersemangat.
[BACK TO NORMAL]
'Hahaha..kau lihat budak pengorbanan kawan kau tapi ia akan jadi sia sia!!' Nero meneksn beberapa butang pada papan kekunci. '' Apa awak buat hah. Lepaskan saya. " kata nana. 'Apa aku buat? Hahahaha tembak merekalah!' Kata Nero dengan nada sinis. Di skrin besar itu terpapar kawan kawan nana diserang berpuluh puluh peluru berpandu. "Jangan hentikan!" Kata nana sedih.
Di luar kapal
"Ish dia nampak kita ker. Dia boleh tembak pulak?" Tanya Danial. "Boleh tak jangan tanya soalan bodoh time time macsm ni?" Kata kane pula. "Eleh aku tanya jer. "Ishh korang ni jangan gaduh boleh tak. Kita patutnya bekerjasama. Ni apa plan korang ni?" Tanya Afiq pula. Mereka bertiga terus terbang dan mengelak daripada terkena peluru itu. "Dia nak main tembak jom kita main tembak." Kata danial. Afiq dan kane mengangguk serentak. "Tembakan api" "tembakan beku" "tembakan air" kata tiga sahabat itu serentak. Apabila serangan mereka terkena pada peluru itu ia meletup. "Sekarang kita kena pecut untuk menghampiri kapal itu." Kata afiq. Tiba tiba kapal Nero hilang dari pandangan mereka...
Vote
Read
Comment
YOU ARE READING
Hero Parltren EXCLUSIVE
FantasyAfiq dan rakan rakan telah termasuk kedalam Galaxy Neuron akibat pusaran hitam yang dihasilkan oleh alien bernama NERO..saksikan pertempuran epik yang akan berlaku di medan ELVITA...hanya di wattpad