(HP Exclusive) Bab 3: Fight!!

20 4 1
                                    

Mata merah yang terpaku di suatu sudut itu hanya memandang mereka."Erk,ini nak berlawan ke nak acah acah cinta pandang pertama.Pandang pandang," kata Danial berseloroh. Tiba tiba sahaja mata merah seakan akan raksasa yang memandang mereka beberapa minit yang lepas hilang dari pandangan mereka. Nana,Afiq,Kane dan Danial di tumbuk dibahagian belakang badan sehingga mereka terpelanting melanggar bahagian kapal. "Aduh,ape benda tu. Sakit gila belakang aku,"keluh Kane. Sebuah robot gergasi sedang terapung di udara memerhatikan gelagat mereka. 'Hahahahahahah sedap?' Tanya satu suara yang hadir dari robot gergasi itu. "Kau ingat ni makanan ke hah nak sedap sedap," Tanya Afiq geram.Sebenarnya,suara yang hadir melalui robot itu merupakan suara Nero pemburu energy transferter yang gila kuasa. Nero merupakan penjahat galaksi yang akan merampas sesuatu sama ada energy transfeter ataupun kuasa yang telah disalurkan oleh energy transferter kepada perumah baru iaitu manusia atau alien. 'Hahahahahahaha..yer kau memang sedap sebagai makanan,makanan kepada  PROTOTYPE EXCEL aku..' Terang NERO. "Jangan terlalu angkuh yer ENCIK.." perli Nana kerana geram dengan sikap angkuh alien itu. "Kau ingat kitorang paham ke ape benda tu MOTOR TAIK EKSEN..ape apelah..cuba lah terangkan." Kata Kane. 'Dasar manusia Bumi! Aku sangka planet kau ni telah mencapai kemajuan yang sepenuhnya..tetapi rupanya masih KOLOT..PROTOTYPE EXCEL tu merupakan satu prototype robot yang digunakan dalam pertempuran..kalau di bumi hanya menggunakan besi aluminium tetapi kami telah menggunakan besi  RADIOKARBON MATRIX ARK iaitu sejenis besi yang amat kukuh dan tidak akan karat.RADIOKARBON MATRIX ARK adalah bahasa scientificnya dalam bahasa biasa ia digelar TITANIUM..kau dah faham!' Tanya NERO marah.. "Sekian syarahan daripada Alien Nira kita okay..bagus tapi kurangkan keangkuhan dalam bicara anda..next!" Kata Danial berseloroh..tidak habis habis dengan perangai ke kanak kanakkannya itu. 'NEROLAH!!BUKAN NIRA!! Kau ni bersiap sedialah METHENIXBOT serang !! ' Jerit Nero. Robot sebesar separuh daripada kapal angkasa itu menembak berpuluh puluh peluru berpandu kearah Nana,Afiq dan Kane.Serangan peluru itu berjaya di tepis oleh mereka.."Eh? Mana robot GEDABAK tu " tanya Nana. Tiba tiba ia muncul dihadapan mereka sambil melepaskan cahaya laser ungu kearah mereka. Mereka sekali lagi terpelanting melanggar kapal angkasa itu. Walaubagaipun,rasa sakit di tembak itu masih lagi menjalar di serata badan. Cahaya merah sepintas lalu melintas di hadapan mereka lantas mewujudkan bayangan lelaki yang berpakaian ala ala tentera lama mat salleh.Lengkap dengan sut besi tetapi versi modern. Di mata lelaki itu terdapat benda seolah olah kaca mata bewarna merah tetapi pada permukaan kaca mata itu terdapat beberapa huruf ,nombor,bentuk,dan koordinat. "Ergh (menahan sakit),siapa kau?" Tanya Afiq dalam keadaan lemah. 'Akulah Nero' jawab lelaki itu ringkas dengan senyuman sinisnya yang boleh membuak buakkan api amarah dalam diri seseorang...

Hero Parltren EXCLUSIVEWhere stories live. Discover now