(HP Exclusive) Bab 13: Spirit

11 2 1
                                    

[PREVIOUS]

"Im not surrender yet" kata danial.


[RIGHT NOW]

Dia bangkit dengan gagahnya. Begitu juga dengan afiq dan kane yang berdiri di sebelahnya. "Let's fight nana!" Kata danial dengan nada yang tinggi. Amarahnya membuak buak dalam diri. "Ohoho,my pleasure.." balas nana dengan nada sindiran. Danial mewujudkan fire daggers nya. Nana pula hanya tersenyum sambil memeluk tubuh. "Im sorry nana i have to it is no another way to teach you" kata danial. "Don't worry i will accept it..just prove that you're strong enough to defeat me." Kata nana. Selepas habis dia berkata,dia mewujudkan satu pedang yang diselubungi aura hitam. Nana tersenyum. "Lets begin!" Jerit danial. Danial berlari kearah nana sambil memegang kemas pisau belatinya. Nana tersenyum sinis. Dia menghayunkan pedangnya diudara lalu memacakkannya di permukaan tanah. Tanah tempat mereka berpijak serta merta merekah dan terbelah. Afiq kane dan danial mengapungkan diri diudara. Danial memunculkan lima belati berapi lalu dilempar kearah nana. Nana menarik keluar pedangnya lalu memutarkanya seperti kipas. Belati itu terpelanting jauh sebaik sahaja berlaga dengan putaran pedang yang dihasilkan nana. Danial mendengus kencang sambil mengeluarkan jurus cakera api. Dia melemparkan cakera itu ke arah nana. Nana melibas pedangnya kearah cakera yang meluru laju itu menyebabkan ia hancur menjadi bara. Nana hilang sekelip mata. Tiba tiba dia muncul diudara betul betul diatas kepala danial. Danial tidak sempat berbuat apa apa. Libasan pedang nana di pipinya amat berbisa. Kane tidak tahan melihat keadaan itu. Dia menyeru sumber air disekitar kawasan hutan itu. Dengan tidak semena mena muncul beberapa pusaran air datang lalu melingkari tubuh kane yang masih lagi mendepakan tangan. "Attack!" Jerit kane. Pusaran air itu terus meluru kearah nana. Nana bergerak sepantas kilat untuk mengelak daripada pusaran air yang semakin banyak itu. Jika dilihat sekilas pandang seperti ular sedang menyusur pusaran air itu. "You can't run forever nana.  Pure of water spirit, i command you to come out and shapping into a whale. Follow all my orders, bash this evil! Rise!" Kata kane dengan suara yang lantang. Separuh daripada air yang menyerang nana bergerak keatas. Ia bersatu lalu mewujudkan satu cahaya biru laut. Apabila cahaya itu pudar terdapat seekor ikan paus air yang terapung diudara. Dia terus menghentam nana yang sedang mengelak daripada dikisar oleh pusaran air itu. Boleh patah tulangnya nanti. Gadis itu dihentam kuat sehingga tercampak ke sebatang pokok yang besar. Dia mendengus sambil merenung kane lalu berkata " Looks like you wanna fight me by using your spirit. Its okay i'll make it fair!" Kata nana. " Spirit of darkness come out and fight with me to defeat the pure! Rise and follow my oders! Shapping into a cheetah! Rise!!" Kata nana. Dia juga mengeluarkan spiritnya.Petir tiba tiba berdentum. Petir itu terus sabung menyabung hingga menyambar permukaan tanah lalu membentuk seekor cheetah. "Hello my dear" kata nana. Cheetah itu berlari sepantas kilat walaupun dia sedang berlari disekitar situ namun masih tidak kelihatan kerana kepantasannya yang teramat. Afiq dan danial hendak bertindak tetapi Nero lebih cekap. Dia memerangkap kedua dua budak itu di dalam kubah kegelapan. Walaupun telah banyak kali mereka menyerang dinding kubah itu masih tidak ada perubahan. Pertarungan sengit masih lagi berlangsung diantara kane dan nana. Nana mengeluarkan satu senjata yang dikenali sebagai tombak halilintar. Dia bergerak sepantas kilat ke arah paus yang ingin menghentamnya lagi. Dia menikam paus air itu sehingga terjadinya satu letupan yang kuat. Letupan itu menghilangkan tumpuan kane yang sedang mencari kelibat cheetah petir itu. Nana memalingkan mukanya kearah kane lalu bergerak dengan kelajuan kilat ke arah kane. Cheetah petir yang entah muncul entah dari mana menerkam kane sehingga kane tergolek di atas tanah. Kane cuba untuk bangun tetapi bahunya di tahan oleh cheetah itu. Cheetah petir itu merenjat kane sehingga kane tidak berdaya. Dia segera mencakar muka dan pakaian kane sehingga muka kane berdarah dan pakaiannya terobek. "Kita mesti buat sesuatu..." kata danial sambil berfikir begitu juga dengan afiq. "Aku dah dapat idea tapi kita perlu combo!" Kata afiq bersemangat. "Aku on jer (chewah) " kata danial. "Mulakan serangan combo!  Jalinan salji pembeku..tumbukan berapi maxima!!" Jerit afiq dan danial. Afiq membekukan dinding kubah itu manakala danial menumbuk kubah itu agar pecah setelah dibekukan. Nero terlihat budak budak itu sudah keluar dari kubah itu. Dia mendengus kuat sambil menghentakkan kaki ditanah. Dengan tidak semena mena tubuh afiq dan danial terasa berat sehingga mereka tertiarap ditanah. Beratnya seakan akan dihempap oleh dua buah bangunan yang bersaiz besar. "Ergh apa pulak ni..beratnya..." dengus danial. 'Nak lari mana? Hahaha. Aku patut ambil peluang ni untuk serap kuasa kau!" Kata Nero. Afiq dan danial yang terdengar kata kata nero berasa gerun. Takut jika kuasa mereka diambil. Danial hanya memejamkan mata sambil menyumpah seranah dirinya didalam hati. Tiba tiba tubuh danial diselubungi api dan juga aura hitam sama seperti keadaan nana yang mempunyai urat urat elekrik yang kadang kadang muncul beserta aura hitam yang menyelubungi tubuhnya. Bahang api itu dapat dirasakan oleh afiq disebelahnya. Badan danial yang diselubungi api itu hilang apabila api itu sikit demi sedikit terpadam. Nero dan afiq berasa terkejut. Nero membentak sambil berkata ' Eei tak guna punya budak! Kau apa yang kau dah rancang dengan dia!!" Jerit Nero. "Ha'alah mamat ni nak meroyan pulak pastu salahkan aku macam nak kena penampar jer rasa.." getus hati afiq. Sejurus selepas afiq berkata terdengar seperti suara menjerit. "Hoi!!" Kaung satu suara. Afiq yang terbaring itu terkejut mendengar suara itu dia benar benar mengenali pemilik suara itu. Ya! Suara itu adalah suara danial. Nero segera mengangkat tangannya lalu muncul sepasang tangan bewarna hitam sedang mencuba untuk menangkap danial. "Hahaha tak kena..buekk  ⊙▽⊙" ejek danial. Nero berasa geram. Dia mengeluarkan akar menjalar berduri dari dalam tanah. Akar itu berjaya melilit danial. "Eei lepaslah!! Dark spirit!! Phoneix..Rise!!" Jerit danial. Akar yang melilitnya terbakar. Dua biji bebola api keluar dari tangan danial lalu berpusing pusing sehingga bersatu antara satu sama lain. Cahaya yang terhasil daripada penyatuan dua biji bebola api itu semakin terang lalu memunculkan seekor burung yang diperbuat daripada api. Burung yang digelar phoneix itu menyerang nero. Apabila mendapati nero sedang berurusan dengan burung api itu,afiq mengumpul segala kudratnya lalu menepuk permukaan tanah sehinhga ia menjadi beku. Kuasa yang dikenakan keatas afiq itu terhenti. Afiq bangkit sambil memandang burung api danial dengan perasaan kagum.

Hye readers bagaimana pembacaan korang? Cerita ni okay x? Saya tulis cerita ni just for fun jer. Tapi ada juga rasa cerita ni macam mengarut sebab tu saya tanya..hehehe.. eh dah lama jugak cerita ni dibuat tapi saya lupa nak terangkan watak gigabot. Disebabkan author tak de idea nak buat rupa gigabot so korang anggaplah gigabot ni macam ochobot dalam cerita boboiboy tu..hehehe..seriously gigabot satu satunya watak yang author x pernah terfikir tentang rupa dia dan tak ade idea nak buat.. eh eh dah la yer dah 1127 kata dah ni.. keep supporting and vote okay..

Hero Parltren EXCLUSIVEWhere stories live. Discover now