Ebba

1.6K 37 313
                                    

// Bara för ni är dom bästa läsarna så får ni ett till kapitel idag👌//

"Vill du ha socker vadd eller popcorn?"
Frågar Oscar vänligt.

"Socker vadd!" Utropar jag som en 5 åring.

"Okej, vänta här så kommer jag snart"
Skrattar han och kysser mig på pannan och går iväg till ståndet.

Oscar och jag hade spenderat hela dagen på GrönaLund, vilket var hur kul som helst. Vi hade bestämt att jag skulle sova över hos honom inatt.

Jag och Oscar har kommit väldigt nära varandra, men vi har inte ännu gjort nåt med varandra (alltså kyssas eller nåt sånt). Men jag vet inte ännu om jag har känslor för Oscar eller inte, och det går jag och tänker på varenda dag!

Plötslit harklar nån sig bakom mig, och jag vänder mig snabbt om. Och där står personen jag minst vill se... Felix.

"Gå Felix" suckar jag och tittar bort mot ståndet efter Oscar.

"Jag vill bara säga att jag är ledsen Ebba" säger han tyst och tittar skyldigt på mig.

"Tror du jag förlåter dig, efter allt?! Du kom fan inte ens på min mammas begravning! Du är fan självisk Felix!"
Säger jag med gråten i halsen.

"Förlåt..." är det ända han får fram.

"Betydde hon så lite för dig Felix!? Hon var som din andra mamma! Jag har varit helt förstörd den senaste månaden och du har inte ens hört av dig fast du visste!"
Skrek jag och nu forsade tårana längs mina kinder.

Just när Felix tänkte säga nåt kom Oscar. Han lagade snabbt armen om min midja och tittade hotande på Felix.

"Det är bäst för dig att du går nu Felix!"
Säger han och ger en mördar blick åt honom.

Felix ger mig en sista blick innan han går sakta iväg.
Oscar omfamnar mig och jag gråter tyst mot hans bröst, tills det inte finns några tårar kvar...


-----------------------------------------------------------

- Tycker ni att Ebba och Oscar borde bli ihop?
Eller tycker ni att Ebba borde förlåta Felix och att dom blir ihop istället?

Skriv vad ni tycker i kommentarerna👇

Ps, blir glad när ni skriver och tycker det är kul att få höra vad ni tycker😊💕

Ask.Fm// F.SWhere stories live. Discover now