Jag stodd och stirrade på alla polisbilar och ambulanser, hur visste dom att vi behövde hjälp??
Plötsligt hör jag hur Linn svor högt och såg ut att hålla på explodera.
När poliserna började kliva ur bilarna så stirrade Linn ilsket mot mig.
"Det var du?!!"
Ropar hon argt och ska just kasta sig över mig, men poliserna var snabbt framme vid henne och höll fast henne, och tog pistolen ifrån henne.När dom gick iväg med henne mot en polisbil, andades jag lättat ut.
"Undra vem som ringde polisen?"
Säger jag åt Felix och tittar undrande omkring mig.
Felix börjar skratta tyst och jag tittar oförstående på honom."Det var jag dummer. När du hade gått från mitt hus så hade du glömt dina hörlurar så jag sprang efter dig. Men sen när jag såg dig så hade Linn ett vapen riktat mot dig. Så jag ringde fort polisen innan jag kom och kastade mig över dig så du inte skulle bli skjuten"
Svarade Felix och log. Jag stirrade först på honom innan jag började tok le, och kastade mig runt hans hals och kramde om honom.
"Fan vad bra du är Felix"
Skrattar jag tyst.
Jag hör hur Felix också skrattar innan han kramar om mig också.Efter ett tag kom poliser fram till oss och började förhöra oss och kollade om vi var skadade.
Dom skulle föra Linn till polis stationen, vilket var skönt.Nån timme senare fick vi gå för Polisen, och klockan var typ 2 på natten.
"Du kan sova över hos mig inatt om du vill"
Sa Felix och log sitt fina leende.
Jag nickade eftersom det var långt hem till mig, och jag slapp mer än gärna att gå själv på kvällen igen.När vi är framme vid Felix hus tog vi bara av oss skorna innan vi gick snabbt in till hans rum.
"Du kan ta min säng, så sover jag på soffan"
Sa Felix och var just påväg att gå ut ur hans rum, innan jag sa nåt som förvånade mig."Nej, sov hos mig"
Mumlar jag och kryper ner under täcket i sängen.
Felix nickade och log innan han kröp ner under täcket briver mig.
Jag viskade godnatt innan jag slöt ögonen och la mig med ryggen mot Felix.
Han viskar godnatt tillbaka också.
Just när jag somnade kände jag två starka armar slingra sig runt min midja, mitt hjärta började slå snabbare. Men jag somnade till sist med ett leende på läpparna.Det har trotts allt varit en lång och konstig dag...
Men nu var allt äntligen över.-----------------------------------------------------------
-Vem annan här chippar Ebba & Felle?😏😻😻
Ikväll kommer sista kapitlet tyvärr😕👎 Men glömm inte att jag släpper en ny bok imorgon☺
See ya😚!